مشاور سنتر

چگونه چشم کودکان رنگی می شود

چگونه چشم کودکان رنگی می شود

چشم کودکان چه رنگی می شود ؟ رنگ چشم کودکان به کی میرود ؟ برای رنگی شدن چشم کودکان چکار کنیم ؟ سوالاتی است که در ادامه پاسخ خواهیم داد

رنگ چشم نوزاد در زمان تولد روشن به نظر می‌رسد و بیشتر متمایل به رنگ‌های آبی، خاکستری روشن است. برخی از مواقع نیز به علت ازدیاد چشمانی با رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه، پدر و مادر از اینکه رنگ چشم کودک آن‌ها متفاوت با بقیه است، خوشحال می‌شوند. اما با گذشت زمان رنگ چشم کودک تغییر کرده و به سمت رنگ‌های تیره مخصوصاً قهوه‌ای میل می‌کند.

رنگ چشم نوزاد به کی میرود؟

اینکه رنگ چشم کودکان به کی میره و چه موقع تغییر میکنه؟ یکی از سوالات رایج والدین است. هنگامی که نوزادان متولد می شوند، به ویژه آنهای که پوست تیره تری دارند، چشم های روشن دارند، زیرا چشم آنها ملانین بسیار کمی دارد.

ملانین یک نوع رنگدانه است که رنگ چشم ها، پوست و مو را تعیین می کند (رنگ می کند). داگلاس فردریک، یک چشم پزشک متخصص اطفال در مرکز بهداشت کودکان استنفورد درکالیفرنیا، می گوید: "میزان ملانین در عدسی و قسمت رنگی چشم، تعیین می کند که چشم شما چه رنگی باشد.” مقدار ملانین (یا رنگدانه) فرد را ، ژنتیک مشخص می کند.


دی ان ای (DNA) که نوزاد از شما و شریک زندگی شما دریافت می کند، تعیین می کند که رنگ چشم کودکان شما آبی، قهوه ای، سبز یا رنگ دیگری باشد. ممکن است او با چشمهای آبی متولد شود (چشم ها گاهی اوقات ملانین را در حالی که نوزاد در رحم است تولید نمی کند)، اما پس از تولد، نور باعث تولید ملانین می شود، به همین دلیل رنگ چشم ممکن است تیره شود یا در طول زمان تغییر کند.


مهم این است که درک کنیم که این رنگدانه نیست که باعث تغییر و تعیین رنگ چشم می شود. دکتر فردریک می گوید هیچ رنگدانه آبی، خاکستری، سبز و یا قرمز در چشم وجود ندارد. تنها رنگدانه ای که در چشم داریم، قهوه ای است، و این مقدار آن رنگدانه است که تعیین می کند که چشمان کودک شما چه رنگی باشد.


در شکل زیر احتمال اینکه چشم کودک چه رنگی شود را بر اساس رنگ چشم پدر و مادر نشان می دهد.

درصد احتمال رنگ چشمان نوزاد بر اساس رنگ چشمان پدر و مادر

درصد احتمال رنگ چشمان نوزاد بر اساس رنگ چشمان پدر و مادر

 

چه عواملی در رنگ مو، پوست و چشم نوزاد اثر دارد؟

  • رنگ مو و چشم جنین تنها بستگی به ژنتیک ندارد. در این بخش راه های را به شما نشان می دهیم که با دنبال کردن آن ها می توانید رنگ چشمان و موهای کودکتان را خودتان انتخاب کنید. بعضی از پدر و مادرها عاشق بچه ای با چشمان رنگی و موهایی بور هستند و برخی برعکس بچه های چشم و ابرو مشکی را بیشتر دوست دارند برای هر دسته نکاتی وجود دارد که در ادامه می خوانید.

  • تقریباً بیشتر از صفات جسمی و روحی کودک وراثتی می باشد اما استفاده بعضی از میوه ها، سبزی ها و غذاها می تواند در بعضی از صفات کودک اثر گذارد.

  • رنگ پوست نوزاد، بهترین معرف کبد و غدد داخلی مادر است.

  • بنابراین برای این که فرزندانتان رنگ و روی خوبی داشته باشد و کبدش هم سلامت باشد در هنگام آبستنی به سراغ دوستان کبد بروید بهترین دوست کبد، روغن زیتون است

  • به جز از روغن زیتون، روغن ماهی، کره، روغن های نباتی، خیار، کاهو، کاسنی، هویج زرشک، عناب و نعنای دم کرده برای خوش آب و رنگ شدن نوزاد فوق العاده مؤثر است

  • خوردن میوه و سبزی هایی که ویتامین ث دارند در رنگ طفل مؤثر است و آنان را زیبا می کند.رنگ مو و چشم جنین

 

 
تغییر رنگ چشم کودکان


ممکن است به چشمان نوزادتان خیره شوید و ندانید چه رنگی خواهند شد. رنگ چشم توسط ملانین تعیین می شود، یعنی همان رنگدانه ای که به پوست ما رنگ می دهد. در کل، هر چه پوستتان تیره تر باشد بیشتر احتمال دارد چشمان تیره تری داشته باشید.


وراثت نیز در تعیین رنگ چشم نقشی اساسی دارد. اگر نوزادی ژن رنگ چشم قهوه ای و آبی را داشته باشد رنگ چشمانش قهوه ای خواهد بود زیرا رنگ قهوه ای برآبی غالب است. با این حال رنگ چشم کاملاً از قوانین ژنتیک تبعیت نمی کند، مانند موارد رنگ چشم عسلی یا افرادی که چشمانشان دو رنگ متفاوت دارند.


در زمان تولد، رنگ چشم نوزادان یا آبی – خاکستری است (در مردم دارای رنگ پوست روشن تر) و یا قهوه ای – مشکی (در مردم دارای رنگ پوست تیره تر). در برخی موارد رنگ چشم کودکان به همان حالت زمان تولد باقی می ماند.


معمولاً با گذشت چند ماه نخست زندگی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، رنگ چشم کودکان تیره تر خواهد شد. گاهی تغییر رنگ چشم ها در دوازده ماهگی انجام می شود. اما در اغلب موارد تا شش ماهگی رنگ چشمان مشخص می شود.

 

چه عواملی در رنگ مو، پوست و چشم نوزاد اثر دارد؟

تقریباً بیشتر از صفات جسمی و روحی کودک وراثتی می باشد اما استفاده بعضی از میوه ها، سبزی ها و غذاها می تواند در بعضی از صفات کودک اثر گذارد.رنگ پوست نوزاد، بهترین معرف کبد و غدد داخلی مادر است.بنابراین برای این که فرزندانتان رنگ و روی خوبی داشته باشد و کبدش هم سلامت باشد در هنگام آبستنی به سراغ دوستان کبد بروید بهترین دوست کبد، روغن زیتون است.به جز از روغن زیتون، روغن ماهی، کره، روغن های نباتی، خیار، کاهو، کاسنی، هویج زرشک، عناب و نعنای دم کرده برای خوش آب و رنگ شدن نوزاد فوق العاده مؤثر است خوردن میوه و سبزی هایی که ویتامین ث دارند در رنگ طفل مؤثر است و آنان را زیبا می کند.

این مطلب در تاریخ 2018-10-13 09:09:40منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
16292





نظر شما در مورد مطلب چگونه چشم کودکان رنگی می شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشکل پسندی در ازدواج
مشکل پسندی در ازدواج

افزایش سن ازدواج و کاهش سن رابطه جنسی
افزایش سن ازدواج و کاهش سن رابطه جنسی

مراقب سفره هفت سین و انتقال کرونا باشید
مراقب سفره هفت سین و انتقال کرونا باشید

تشخیص جنسیت با ویار بارداری
تشخیص جنسیت با ویار بارداری

چکار کنیم نترسیم
چکار کنیم نترسیم

چرا برخی دخترها می خواهند مجرد بمانند
چرا برخی دخترها می خواهند مجرد بمانند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5053

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266988814

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام