چه زمانی باید رابطه شناخت یا نامزدی را تمام کرد

چه زمانی باید رابطه شناخت یا نامزدی را تمام کرد

چه زمانی باید رابطه نامزدی را پایان داد،چه زمانی باید رابطه نامزدی را تمام کرد،تمام کردن رابطه شناخت، ممکن است به این نتیجه رسید هباشید که آرامش قبل را هم دیگر ندارید و هر چه تلاش میکنید جز بحث و مشاجره لحظات دیگری در دوره نامزدی شما نیست ، لازم است بدانیم نامزدی دقیقا به همین مظنور است اگر تفاهمی وجود ندارد و دو طرف تلاششان را کرده اند نشانه اینست که باید برای این رابطه نتیجه گیری جدی شود

زمانی که عوامل مفسده در تعامل شما بیش از حد باشند، ادامه نامزدی خطرناک است وبهتر است جلوی این ازدواج را بگیرید. دریافتن این موضوع نیاز به مشاوره و دریافت راهنمایی از متخصصان و حتی بزرگان فامیل و والدین هر دونفرتان دارد.

اما سوال اینجاست که چه زمانی باید بفهمید رابطه شما سرانجامی ندارد و نباید مرتب خودتان را به گذر زمان و بهتر شدن اوضاع امیدوار کنید؟

وقتی رفتارهای آزاردهنده جدی می شوند باید رابطه نامزدی را تمام کرد

معمولا در روزهای آغازین یک رابطه، طرفین از خیلی رفتارهایی که به مذاقشان خوش نمی آید چشم پوشی می کنند، چون زمینه های زیاد دیگری برای علاقه مندی وجود دارد و هر بار سعی می کنند یک شانس دوباره به روابطشان بدهند. اما واقعیت این است که وقتی تازگی رابطه از بین برود، کنترل افراد روی رفتار خود کمتر می شود و از طرف دیگر، دلایل و بهانه های چشم پوشی هم به حداقل می رسد. آن وقت می بینید که دیگر آن فرد جذابیت لازم را برای این که از رفتارهایش چشم پوشی کنید برای شما ندارد.

دوره آزمایشی یک رابطه

بسیاری از رابطه ها در دوره آزمایشی تمام می شوند. چون این دقیقا همان نقطه عطفی است که هر کس می تواند خودش را آن چنان که هست نشان دهد. در یک رابطه ایده آل هر دو نفر سعی می کنند هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند و رابطه را راحت و بی دردسر جلو ببرند اما اگر در این مدت یکی یا هر دو نفر نتوانند به خوبی از عهده این موضوع برآیند، زنگ خطر شنیده خواهد شد. این یعنی دوره آزمایشی شما نتیجه اش را نشان داده و شما هیچ رقمه برای هم مناسب نیستید.

تقریبا می شود گفت دو تا 4 ماه اول هر رابطه زمانی است که دو نفر بیشترین اطلاعات از خود را در اختیار یکدیگر قرار می دهند و بیشترین شناخت را از هم کسب می کنند. از باورهایشان، سلیقه و علایقشان، روابط قبلی، دوستان، سرگرمی ها و اهدافشان در زندگی می گویند. و همین دوران است که تکلیف ادامه داشتن یا نداشتن رابطه شما را مشخص می کند.

علائم کمرنگ شدن روابط عاطفی در دوران نامزدی

گاهی اوقات مشاجره بر سر یک تصمیم مهم می تواند رابطه خوب شما را به چالش بکشد. اما معمولا کم شدن جاذبه بین طرفین یا از سوی یکی از آن هاست که می تواند به این دوره آزمایشی در یک رابطه ای که به تازگی ایجاد شده پایان دهد.

در پایان دوره آزمایشی دو ماهه وقتی جاذبه رابطه کم می شود، کناره گیری ها هم آغاز می شود. یکباره کارها زیاد می شود و فرصت با هم بودن یا تلفنی صحبت کردن بسیار کم می شود. به خاطر قرار کاری دیگر مجالی برای قرار ملاقات های دوستانه باقی نمی ماند. وقتی زمان کمتر و کمتری با هم صرف می شود، بالأخره یک طرف تصمیم به تمام کردن رابطه می گیرد.

اگر به دلیل سرد شدن رابطه تان سر در گم هستید، این سئوالات را از خود بپرسید تا معلوم شود واقعا این رابطه ارزش ادامه دادن را دارد یا نه:

1) دلتان به شما چه می گوید؟

ممکن است از دوستان در مورد ادامه دادن رابطه سوال کنید. اما خود شما بهترین فردی است که می تواند به این پرسش جواب دهد. ولی این ندای درونی را با ندای ترس اشتباهی نگیرید (مثل اینکه بگویید: تو با فرد بهتری قرار نیست آشنا شوی! مشکل از خودت است!) برای پاسخ دادن به این سوالات زمان بگذارید: «من چه می خواهم؟»، «آیا واقعا می خواهم با این فرد زندگی مشترک داشته باشم؟»، «آیا به او اعتماد دارم؟»، «آیا حقیقتا با او به من خوش می گذرد و در کنارش آرامش خواهم داشت؟»

2) به رفتارهای آن فرد توجه کنید، فقط به رفتارهایش. آیا مناسب هستند؟

فقط برای یک لحظه به زمان هایی که با هم گذرانده اید مثل یک فیلم بدون کلام نگاه کنید. آیا به این فرد اعتماد و اعتباری هست؟ آیا آنچه را که به کلام می گوید، انجام هم می دهد؟ اگر قرار است اعتمادی باشد، باید حرف ها و رفتارهای آن شخص هم این مساله را تأیید کند. این اعتماد باید در چند حوزه باشد:

الف) مسائل اخلاقی و پایبندی او به خانواده

ب) مسائل اجتماعی و اقتصادی و توانایی اش در مدیریت زندگی مشترک

پ) مسائل عاطفی و حمایتگری روحی او در زندگی مشترک از شما و فرزندانتان

3) اولین مشاجره‌تان را چگونه حل کردید؟

آیا توانستید مشکلتان را به نحوی که احترام دو طرف حفظ شود حل کنید؟ یا هر حرفی را که نباید گفته می شد در همین دعوا گفتید و با قهر همه چیز را خاتمه دادید؟ آیا می توانید در مشاجراتتان به نقطه مشترکی برسید و منظور هم را بفهمید؟ آیا توانایی پیدا کردن راه کارهایی برای حل مشکلاتتان را دارید؟

4) آیا هر دو یک چیز مشترک را از زندگی می‌خواهید؟

مهم نیست شدت علاقه تان به هم چقدر ممکن است زیاد باشد. اگر یکی از شما زندگی تجملی را دوست دارد و دیگری یک زندگی خاکی را، مطمئن باشید مشکلات زیادی بر سر راه رابطه تان قرار خواهد گرفت.

5) آیا در خودتان می بینید که برای یک ماه، یک سال یا ده سال آینده با این فرد باشید؟

شاید تا یک ماه بعد از تمام کردن رابطه چندان سرحال و راضی نباشید. ولی بعد از یک سال احساس رضایت کنید از این که آن رابطه را تمام کردید. یا برعکس، شاید به نظرتان برسد که در طول زمان روابط تان نزدیک تر شود، حتی اگر نمی دانید در حال حاضر تا چه حد به این رابطه پایبند هستید. با قرار دادن خودتان در این سناریوی ذهنی می توانید دریابید که چگونه باید ادامه داد.

زمان پایان دادن به رابطه نامزدی


وقتی دو طرف از لحاظ روحی و روانی آمادگی لازم را دارند و به آستانه تحمل رسیده باشند، می توانند نامزدی را تمام کنند. یعنی وقتی حس کنند که دیگر نمی توانند همدیگر را تحمل کنند یا تنش های رابطه را حل کنند. همین طور، وقتی نتوانند نقطه اشتراکی پیدا کنند و با هم کنار بیایند، بهتر است نامزدی را تمام کنند.
شاید فکر کنید که باید از مشاور کمک بگیرید. حتما همین طور است. قبل از هر تصمیم بزرگی شما باید با یک مشاور امین صحبت کنید. البته نه یک نفره. بلکه دو نفره و حتی در صورت نیاز با حضور خانواده تان. اما همیشه به یاد داشته باشید که مشاور نمی تواند برایتان معجزه کند. اصولا کار مشاور تغییر نیست، بلکه روشن کردن جوانب مشکل و کمک به رفع آن است. هرکس با همان ویژگی هایی که دارد، خوب است و به خاطر همان ویژگی هایش انتخاب می شود. اینکه بخواهیم کسی را انتخاب کنیم و فکر کنیم که بعدها می توانیم او را تغییر دهیم و مشکلاتش را رفع کنیم اشتباه است.
بسیارند افرادی که با یک معتاد تنها به دلیل عشقی که به او داشته اند، ازدواج کرده اند و فکر می کردند با عشقی که به او دارند، او را تغییر می دهند و به او کمک می کنند تا اعتیادش را ترک کند؛ اما نه تنها موفق به این کار نشدند، بلکه خودشان نیز در دام اعتیاد افتادند. اگر کسی بخواهد تغییر کند، منتظر نمی ماند تا کسی او را تغییر دهد؛ بلکه خودش، خودش را تغییر می دهد.

اگر نامزدی شما با شکست مواجه شد و مجبور شدید قبل از آن که زیر یک سقف بروید، رابطه تان را خاتمه دهید بدانید که نباید فورا دوباره وارد یک نامزدی دیگر شوید یا ازدواج کنید. وقت ازدواج شما زمانی است که خودتان تغییر کرده باشید. در یک شکست قطعا دوطرف نواقص و تقصیرهایی دارند و این قابل انکار نیست. با مشورت یک مشاور خبره عواملی را که باعث این جدایی شده کشف کنید و در پی رفع آنها برآینند. زمانی که طرفین اراده کرده و در عمل ثابت کنند که عوامل شکست را ترک کرده اند و خود را تغییر داده اند و سعی دارند یک زندگی موفق بسازند می توان به یک انتخاب بهتر و ازدواج موفق تر فکر کرد. حتی در این صورت شاید بتوانید به برگشتن دوباره به یکدیگر هم فکر کنید.

منبع : tebyan.net

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چطوری یک رابطه را تمام کنیم

پس از بهم خوردن نامزدی چکار کنیم

وضعیت هدایای نامزدی و عقد بعد از بهم خوردن رابطه

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-04-15 07:45:13منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
28794





نظر شما در مورد مطلب چه زمانی باید رابطه نامزدی را تمام کرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور نامزدم را بشناسم
چطور نامزدم را بشناسم

توقعات دختران پایین آمدن آمار ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج
توقعات دختران پایین آمدن آمار ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج

آیا امکان تنگتر کردن  دهانه واژن وجود دارد؟
آیا امکان تنگتر کردن دهانه واژن وجود دارد؟

خود درمانی برای انزال زودرس ممنوع
خود درمانی برای انزال زودرس ممنوع

تاثیر موسیقی دیس لاو بر خودکشی شنوندگان آن
تاثیر موسیقی دیس لاو بر خودکشی شنوندگان آن

آزار و سو استفاده جنسی 2
آزار و سو استفاده جنسی 2










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5169

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266468822

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام