نامزد شکاک و بدبین

شک و بدبینی در نامزدی

ازدواج با فرد شکاک

فرض كنید یك روز مثل همه روزها از خواب بیدار می‌شوید و كمی از غروب می‌گذرد كه مخاطب خاص‌تان بی‌خبر با دسته گل به خواستگاری‌تان می‌آید. چشم‌های‌تان را كه ببندید دست كمی از سیندرلا  ندارید! هر روز هم كه می‌گذرد بیشتر مطمئن می‌شوید مرد رؤیاهای‌تان همین است.

با همان سختگیری‌هایش دو ستش دارید، آخر می‌گوید: «آنقدر عاشق تو هستم كه به پشه‌های نری كه در اتاقت می‌چرخند حسادت می‌كنم!» یا «آنقدر عاشقت هستم كه دوست دارم با هیچ‌كس جز من نگویی و نخندی و نفس نكشی!»، «من به تو اعتماد دارم اما جامعه آن‌قدر كثیف است كه به خاطر من «فقط» با مادرت بیرون برو!». . . فكر می‌كنید دوست‌تان دارد، آن وسط‌ها هم با یك جمله آشنا سختگیری‌های عجیبش را برای شما جامی‌اندازد. ..«غیرتم اجازه نمی‌دهد كه. . . » آن اوایل داستان‌تان شبیه قصه‌های عشقی است، از فرط توجهش بال درآورده‌اید اما فقط كمی از این رؤیای شیرین می‌گذرد كه گیرهای باخود و بی‌خودش كلافه‌تان می‌كند. شاهزاده با اسب سپیدش از راه رسیده اما به اندازه شرلوك هولمز از روابطش با شما و روابط تان با كل عالم بشریت نكته منفی بیرون می‌كشد! زنگ خطر به صدا درآمده است شاید این عاشق دلباخته خوش‌تیپ، پارانوئید باشد.

تئوری توطئه و سایر مخلفات!


بیایید به قصه‌مان بازگردیم. در حال برگشتن از ‌مهمانی هستید، طبق معمول باز هم اخم‌هایش تا جای ممكن درهم است، سعی می‌كنید با آرامش مشكل را حل كنید اما هرچه بیشتر سعی كنید او عصبی‌تر و غیر منطقی‌تر می‌شود. وقتی دلیل این همه بداخلاقی‌اش به‌طور مثال جوكی باشد كه یكی از پسرهای فامیل در جمع تعریف كرده و شما هم مثل همه ‌مهمان‌ها از ته دل به آن خندیده‌اید یا اینکه با یكی از مهمانان گفت‌وگوی ساده‌ای داشته‌اید، كم‌كم‌گیرنده‌های عاطفی‌تان باید فعال شود. شاید نامزدتان بیماری بدبینی دارد.

فرد بدبین به همه اشخاص و رفتارهای‌شان شك دارد از نظر او دیگران غیر قابل اعتمادند، این دیگران كه می‌گوییم شامل همه آشنایان نزدیك و دور خودش و شما می‌شود. ارتباطات خودش كه محدود و ناچیز است از شما هم می‌خواهد مثل خودش باشید، شاید با اعتماد به نفس در حالی كه منطقی‌ترین آدم دنیا به نظر می‌رسد به ساده بودن متهم‌تان كند، بگوید تو بی‌تجربه هستی كه راحت اعتماد می‌كنی. اصلا تئوری توطئه برای فرد بدبین یك اصل پذیرفته شده است. او می‌گوید همه می‌خواهند سرمان كلاه بگذارند و از ما سوء‌استفاده كنند! دوستان صمیمی كمی دارد یعنی او اصلا دركی از صمیمت ندارد، یك ذره‌بین قوی دستش گرفته تا دشمنان احتمالی را شكار كند! پس فرصت و موقعیتی برای صمیمی شدن نمی‌ماند.

نامزد شکاک دنبال بازوجویی کردن است


نامزد بدبین هر چند به خودش اجازه و حق می‌دهد كه ریزترین جزئیات زندگی شخصی فعلی و قبلی و بعدی ! شما را بداند و بپرسد اما به محض اینكه خودش در موردی سوال‌پیچ شود، نیت شما را هم مثل نیات مشكوك خودش فرض كرده بنابراین با كلافگی به آن واكنش نشان می‌دهد. اگر از این تیپ آدم‌ها درباره مدرسه و خانواده‌شان سوال كنید و بعد بخواهید كمی پرس‌وجوی‌تان را ادامه بدهید با خست و وسواس هرچه تمام‌تر اطلاعات درخواستی شما را بروز می‌دهند.

در حین پاسخ دادن به سوالات هم ممكن است به شما بگوید: «یعنی تو به من شك داری؟» یا «چرا این را می‌پرسی؟» او نمی‌خواهد حتی به نامزدش اطلاعاتی بدهد چون راستش به شما هم اعتماد ندارد پس اگر به بدبینی نامزدتان شك كردید كافی است در فواصل زمانی از او در مورد زندگی شخصی یا گذشته‌اش سوالاتی بپرسید و به واكنش‌هایش بادقت توجه كنید.

 

نامزد بدبین کینه ای است


فرد بدبین به‌طوركلی كینه‌ای است او به‌راحتی از گناه دیگران نمی‌گذرد و سخت می‌بخشد. وقتی هم ببخشد یك عمر خطای شخص خاطی در یادش هست. یك نشانه دیگر  فرد بدبین هم هم قهرهای طولانی‌مدتش با شماست. او اگر برنجد سرد می‌شود و خیلی راحت می‌بینید كه روزهای زیادی به تماس‌تان پاسخی نمی‌دهد. افراد بدبین عواطف خودشان را بروز نمی‌دهند و به همین دلیل سعی دارند عقلانی و منطقی جلوه كنند. ضمن اینكه به وضعیت‌شان افتخار كرده و معتقدند اصلا خوب است آدم جدی باشد.

او از خود راضی و خودبزرگ‌بین است اما در واقع این پوششی است برای كمبود اعتماد به نفسی كه به این سادگی‌ها هم خوب نمی‌شود. او دقیقا مثل بادكنكی است كه با اولین انتقاد می‌تركد چون برخلاف ظاهر پراز منم‌منم‌اش از درون تهی است. یك تست دیگر هم این است كه از او انتقاد كنید تا چهار انتقاد بدتر از آن را به خودتان بازنگرداند آرام نمی‌گیرد.

 

پیش از شروع بخوانید


شك و بدبینی می‌تواند به دلایل ساده‌ای وجود داشته باشد انواع خوش‌خیم بدبینی به مرور زمان و با دقت روی اعمال و رفتاری كه فرد بدبین را تحریك می‌كند شفا می‌یابد یا حداقل می‌شود امید داشت كه خوب شدنی است.

وقتی كسی تجربه‌های شور، تند و تلخ در رابطه با جنس مخالف دارد، طبیعی است سخت می‌تواند اعتماد كند و بپذیرد زندگی شیرین است پس باید صبر كرد تا ذائقه‌اش تغییر طعم را باور كند.

فرد بدبین دائم در حالت آماده باش است اصلا اگر راه داشته باشد با كت و پوتین می‌خوابد، به چیزهای خیلی ریز و پیش پاافتاده با دقت یك كارآگاه در حال انجام ماموریت توجه می‌كند و واكنش نشان می‌دهد آخر می‌خواهد به هر قیمتی شده خطر را كشف كند حتی اگر خطری نباشد! نگاهش تیز و دقیق است و با شما به عنوان نامزدش هم تماس چشمی مداوم دارد یعنی یك لحظه نمی‌شود از زیر نگاه سنگینش خلاص شد. او سرتاپای مخاطب را زیر نظر می‌گیرد و می‌تواند از تغییر رنگ جوراب‌هایش هم نتیجه‌گیری‌های عجیب و غریب داشته باشد.

جنگ شبانه روزی


حالا وای به آن روز كه در محیط فرد بدبین، آدمی كه نسبت به او حس تهدید دارد هم نفس بكشد دیگر چشم‌هایش را تا جای ممكن به كار می‌اندازد و ریز می‌كند، اگر شخص سمت چپ‌شان نشسته باشد، پای چپ را روی پای راست می‌اندازد، دست به سینه با عضلاتی سفت و حركاتی خشك! طوری روی صندلی می‌نشیند كه رقیب فرضی‌شان بداند كسی كه روی صندلی كنارشان نشسته در هر جنگی برنده است. شخص بدبین با نگاه و حركاتش، دائم سعی دارد به دیگران بفهماند كه حواسش به تهدیدی كه از طرف آنها برایش وجود دارد هست و آمادگی دفاع و مبارزه دارد درضمن به ذهن‌خوانی هم علاقه دارد.

غافلگیرت می‌كنم پس هستم


همان‌طور كه اول قصه گفتیم نامزد بدبین در ابتدا با یك پز عاشقانه سعی می‌كند در تمام اوقات شبانه‌روز شما را نظارت و كنترل كند. حرف‌های او پر از بكن، نكن مداوم است. دخالت را از لباس‌تان شروع می‌كند و كم‌كم شعاع مداخله‌اش آنقدر وسعت پیدا می‌كند كه شامل همه ابعاد ریز و درشت زندگی‌تان می‌شود؛ «اینجا برو، آنجا نرو»، «اینجا بخند، آنجا نخند»، «اینجا سرت را پایین بینداز، آنجا سرت را بالا بگیر» و هزار جمله شبیه به این در روز از دهانش بیرون می‌آید، از طرفی هم وقتی تنها كمی از دسترس‌شان دور باشید یك‌سره با هر ابزار ممكن می‌خواهد با شما در تماس باشد.

نامزدی را به هم بزنید؟


خشم فرد بدبین  ممكن است با خودخوری و زیرلب غرزدن آغاز شده و بعد از ترك محیط و تنها شدن با شما به اوج خودش برسد. خوب است بدانید عادی‌ترین رفتار و حركات كسی كه مورد بدبینی نامزد شكاك شما قرار گرفته می‌تواند به بی‌محلی، تحقیر یا تهدید تعبیر شود و فاجعه اینجاست كه شخص بدبین بخواهد براساس همین برداشت‌های اشتباه و بیمارگونه خودش به اطرافیان واكنش نشان داده و با فرد یا افراد مورد نظر، درگیر هم شود. رسیدن به این نقطه همان جایی است كه مشاور محترم ازدواج در مورد ادامه دوران نامزدی با نامزد رؤیایی‌تان به شما اخطار خواهد داد و پیشنهاد می‌كند نامزدی را به هم بزنید.


منبع:مجله زندگی ایده آل

بازنشر : بیتوته  / گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

همسرم بدبین است چطور با او رفتار کنم

از کجا بفهمیم فردی قبلا رابطه جنسی داشته

رفتار با شوهر شکاک

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-19 08:14:00منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
20987





نظر شما در مورد مطلب شک و بدبینی در نامزدی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چه رفتارهایی مردان را جذب می کند
چه رفتارهایی مردان را جذب می کند

نشانه مردان متاهلی که خود را مجرد جا میزنند و با شما در ارتباطند
نشانه مردان متاهلی که خود را مجرد جا میزنند و با شما در ارتباطند

چطور بفهمیم به ایدز مبتلا شده ایم
چطور بفهمیم به ایدز مبتلا شده ایم

نزدیکی از پشت و احتمال بارداری
نزدیکی از پشت و احتمال بارداری

جملاتی که نشانه اعتماد به نفس پایین است
جملاتی که نشانه اعتماد به نفس پایین است

علت گرایش دختران به زندگی مجردی
علت گرایش دختران به زندگی مجردی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

3047

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266466700

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام