مشکلات در دوران نامزدی بلند مدت

مشکلات نامزدی طولانی

اگر دوران نامزدی بیش از حد طولانی شود، علاوه بر اینکه باعث ایجاد خستگی و سردی در روابط بین زوج و اطرافیان می‌شود، سوء برداشت‌های طرفین از رفتار یکدیگر را نیز تشدید می‌کند

دکتر اعظم صالحی، روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با سلامانه در این‌باره گفت: «دوران نامزدی فرصت بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط و شناخت بین زوج فراهم می‌کند که بسیار مفید و حتی لازم است چراکه دختران و پسران در این دوران می‌توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند.»

وی درخصوص فواید این دوران گفت: «برخی از دختران و پسران در دوران نامزدی به غنی کردن رابطه خود می‌پردازند، عشق‌ورزی را می‌آموزند و آماده می‌شوند تا پیوند محکم و لذت‌بخشی بین خود ایجاد کنند. در این زمینه حتی به مطالعه و شرکت در کارگاه‌های مفید پرداخته و مشاوره می‌گیرند. برخی دیگر هم در این فرصت به مشکلات احتمالی ارتباطی خود پی می‌برند و درصدد رفع آن بر می‌آیند؛ مهارت‌های لازم مانند، گفتگو، حل مسئله، تسکین و رفع بحران و ... را می‌آموزند و حتی به اتفاق مشاوره می‌گیرند تا بهتر به شناخت فردی و زوجی نایل شده و راه‌حل‌های بهتری به دست بیاورند. البته گاها هم طرفین متوجه می‌شوند که با یکدیگر تناسب نداشته و راه‌حل نهایی را جدایی می‌دانند. البته به عنوان آخرین راه‌حل.»

صالحی در ادامه یادآور شد: «با این حال اگر دوران نامزدی بیش از حد طولانی شود، علاوه بر اینکه باعث ایجاد خستگی و سردی در روابط بین زوج و اطرافیان می‌شود، سوء برداشت‌های طرفین از رفتار یکدیگر را نیز تشدید می‌کند.»

این روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به اینکه همه این مشکلات از سوءبرداشت طرفین از رفتار یکدیگر گرفته تا ایجاد خستگی و سردی در روابط به کمیت، نوع و کیفیت رابطه طرفین مربوط است، توضیح داد: «زوج‌هایی که رابطه خوبی دارند حتما از این فرصت استفاده می‌کنند و قطعا لذت بیشتری از رابطه خود خواهند برد. در واقع دوره نامزدی بویژه برای زوج‌های شاد، پر از احساسات شاعرانه و رومانتیک لذت‌بخش است. با این وجود، نباید از این مساله غافل بود که بروز مشکلات احتمالی روی رابطه زوجین اثر خوبی نخواهد گذاشت. از جمله رابطه ناکافی باعث نبود فرصت برای گفتگو در مورد مشکلات می‌شود که برداشت و قضاوت‌های غلط را به دنبال دارد. مثلا زوج‌هایی که با یک بار عدم پاسخ تلفن نگران می‌شوند که مبادا نامزدشان، او را دیگر دوست ندارد یا به فرد دیگری علاقه‌مند شده است، دچار سوءبرداشت‌های اشتباهی از از این رفتار طرف مقابلشان می شوند. البته سوءبرداشت‌هایی این چنین در روابط خیلی زیاد است و این موارد وقتی انباشته شود و طرفین فرصت گفتگو و حل و فصل آن را نداشته باشند، در طول زمان رابطه آنها را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.»

عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور با اشاره از دیگر مشکلات دوران نامزدی چگونگی روابط فیزیکی است، گفت: «مشکل دیگری که بویژه برای زوج‌های امروزی مطرح است، انتظارات متفاوت آنها از رابطه فیزیکی و عاطفی است. زوج‌های امروزی بیش از گذشته می‌خواهند انتظارات جسمانی و عاطفی خود را در رابطه دوران نامزدی و عقد برآورده سازند. شاید در 10 سال قبل دختران و پسران نامزد می‌کردند و به راحتی دوری جسمانی را متحمل می‌شدند اما امروزه به خصوص پسران انتظار دارند نامزدشان نیازهای جنسی آنها را برآورده کند. در چنین شرایطی اگر دختر آمادگی چنین رابطه‌ای را نداشته باشد، تلاقی انتظارات متفاوت این دو می‌تواند در هر کدام از آنها ناراحتی و حتی سردی ایجاد کند. به جز مواردی که دختر و پسر انتظارات تقریبا مشابهی دارند، در سایر موارد در زمینه نوع و میزان رابطه جنسی بین زوج اختلاف نظر پیش می‌آید و اگر نتوانند به توافق خوبی در این باره دست پیدا کنند، رابطه آنها از این اختلاف متأثر خواهد شد.»

صالحی در نهایت گفت: «با طولانی شدن دوره نامزدی و در صورت بروز ناراحتی بین زوجین خانواده‌ها هم در جریان قرار می‌گیرند و گاها در برخی موارد با دخالت‌های خانواده‌ها مشکل حادتر می‌شود و این در صورتی است که اگر طرفین در این دوران به شناخت بیشتر ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی یکدیگر بپردازند و مهارت‌های لازم چون گفتگو، حل مسئله، تسکین و رفع بحران و ... را بیاموزند و در صورت نیاز هر دو با هم مشاوره بگیرند تا بهتر به شناخت فردی و زوجی نایل شوند، حل شدن مشکلات راحت است و قضیه ادامه‌دار نمی‌شود و کمتر باعث ایجاد کدورت و ناراحتی بین زوج می‌شود

مقاله از : دکتر اعظم صالحی، روانشناس و مشاور

منبع : سلامانه

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

مدت نامزدی و عقد چقدر باشد

رفتار مناسب در فاصله عقد تا عروسی

دوران نامزدی چگونه باشد

چگونه در دوره نامزدی ارضا شویم

دوران آشنایی قبل از ازدواج چگونه باشد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-08-16 07:46:59منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
26009





نظر شما در مورد مطلب مشکلات نامزدی طولانی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اگر این خصلتها را دارید ازدواج نکنید
اگر این خصلتها را دارید ازدواج نکنید

از کجا بفهمید احساسات در انتخاب همسر فریبتان میدهد
از کجا بفهمید احساسات در انتخاب همسر فریبتان میدهد

خروج باد از واژن-نفخ واژن
خروج باد از واژن-نفخ واژن

خوراکی های مفید برای رابطه جنسی
خوراکی های مفید برای رابطه جنسی

چطور فردی را از خودکشی منصرف کنیم
چطور فردی را از خودکشی منصرف کنیم

طلاق بگیریم یا بسوزیم و بسازیم ؟
طلاق بگیریم یا بسوزیم و بسازیم ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

3174

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266466827

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام