شناخت طرف مقابل برای ازدواج

شناخت طرف مقابل برای ازدواج


دو مهارت در انتخاب همسر

انتخاب درست همسر نیازمند دو مهارت در فرد است: شناخت خویشتن و شناخت فرد مقابل که هر دوی این‌ها علاوه بر توجه به شباهت‌های خانوادگی، فرهنگی و ارزشی ضروری محسوب می شود.

 


شناخت خود پلی به‌سوی همسر آینده

فرد در انتخاب همسر هرچه قدر بهتر خود را بشناسد بهتر می تواند فرد مقابل را به خوبی انتخاب کند. زمانی که خود را خوب نمی شناسید چطور می توانید به دنبال کسی باشید که نمی دانید چه علائق، سلیقه و فعالیت‌های او منطبق با نیازهای شما می شود. بنابراین شناخت خود مقدمه همسرگزینی محسوب می شود و هرچه قدر خود را بهتر بشناسید بهتر می دانید به دنبال چه کسی با چه ویژگی‌های باشید.

 


روش‌های شناخت خود

توجه به ویژگی فردی: در مورد نقاط قوت و ضعف خود فکر کنید که دارای چه خصوصیت یا ویژگی‌های هستید و وقایع مهم زندگی‌تان چه تأثیری بر نگرش، افکار و روحیه شما داشته است و چه تأثیراتی می‌تواند بر زندگی آینده شما داشته باشد.

حساسیت و تابوهای فرد: هر فرد با توجه به تربیت و محیط اجتماعی و فرهنگی خود حساسیت های خاصی دارد. بنابراین توجه به یکسری مرزها، حساسیت‌ها و تابوها در ابتدایی آشنایی به شما کمک می کند تا آن‌ها را بهتر شناسایی کنید. به عنوان مثال؛ مرز ارتباط با دیگران چگونه است؟ چه پوششی را در مورد خود و دیگری می پسندید؟

فرد در انتخاب همسر هرچه قدر بهتر خود را بشناسد بهتر می تواند فرد مقابل را به خوبی انتخاب کند. زمانی که خود را خوب نمی شناسید چطور می توانید به دنبال کسی باشید که نمی دانید چه علائق، سلیقه و فعالیت‌های او منطبق با نیازهای شما می شود. بنابراین شناخت خود مقدمه همسرگزینی محسوب می شود

توجه به علایق فردی: علایق و سوابق مشترک در تفاهم و کم بودن تنش نقش بسزایی دارد.

البته توجه به این مسئله به این معنا نیست که با همسرتان در همه موارد توافق داشته باشید زیرا چنین چیزی امکان پذیر نیست بلکه توجه به این نکات یعنی اشتراکات و تفاوت‌ها، آمادگی و پذیرش شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتظار از نقش خود و همسر: در جامعه فعلی نقش‌های زن و مرد در قالب سنتی، مدرن، اسلامی تعریف می‌شود. توجه به نقشی خود و نقش همسر آینده می تواند برداشت شما را از وظایف و مسئولیت‌های زن و مرد روشن سازد. تفاوت در انتظار از نقش همسر منبع تنش‌های جدی در ارتباط زن و شوهر است مثلاً زن نقش مدرن برای خود و مرد تعریف می‌کند و مرد نقش سنتی برای خود و همسرش تعریف می کند تفاوت در نقش‌ها در مسائل روزمره زندگی مشکل‌ساز است.

هماهنگی درباره داشتن فرزند: امروزه به دلیل مسئولیت کاری زن در مشاغل بیرون، سن بالای ازدواج، دیر بچه‌دار شدن، تفاوت‌های نگرشی را در این زمینه به وجود آورده است. بنابراین هماهنگی درباره داشتن فرزند از موضوعات مهم برای گفتگو است.

 


شناخت فرد مقابل

- شناختی که فرد از خود به دست می‌آورد به او کمک می‌کند تا فرد مقابل را بهتر بشناسد. توجه به تمام مسائل بالا شما را در شناخت بهتر فرد موردنظر کمک می کند. علاوه بر این ضروری است به موارد دیگری نیز توجه نشان دهید.

- مشاهده رفتار فرد در موقعیت‌های مختلف، بسیاری از رفتارهای افراد برحسب عادت انجام می‌شود. مشاهده و توجه به رفتارهای همسر آینده با نگاه عاقلانه نه احساسی کمک می کند تا بسیاری از زوایای رفتاری او برای شما مشخص شود. به‌عنوان مثال زودرنجی، ثبات هیجانی، تعهد...

- شناخت خانواده فرد مقابل: علاوه بر شناخت خانواده همسر آینده، نحوه تعامل فرد با خانواده‌اش شاخص بسیار مهمی از تعاملات آینده او با شماست در اینجا ضروری است نگاه تیزبینانه داشته باشید.

- لزوم سؤالات هدفمند برای شناخت عمیق تر فرد؛ به‌عنوان مثال ناراحتی خود را چگونه بروز می‌دهید؟ هنگامی‌که مسئله ای برای شما قابل حل نیست چه واکنشی نشان می‌دهید؟

- تحقیق کردن از اطرافیان فرد مورد نظر، از این طریق می توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید.

- مشورت کردن با افراد خانواده به‌عنوان چشم سوم کمک بسزایی در انتخاب شما دارد.

- کمک گرفتن از متخصصیان و مشاوره قبل از ازدواج برای شناخت بیشتر خود و فرد مقابلتان.

- در نهایت با توکل کردن بر خداوند و در نظر گرفتن شرایط خانوادگی، میزان تقوا، اخلاق نیکو، سلامت جسم و فکر، رشد عاطفی بتوانید فرد مورد نظر خود را از جنبه های مختلف بررسی کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

منبع: تبیان

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

این مطلب در تاریخ 2017-05-08 07:17:45منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
17420





نظر شما در مورد مطلب شناخت طرف مقابل برای ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آیا پسر برای ازدواج کم داریم
آیا پسر برای ازدواج کم داریم

سایت همسریابی بدون همسر
سایت همسریابی بدون همسر

آزمایش ژنتیک برای چه کسانی لازم است
آزمایش ژنتیک برای چه کسانی لازم است

برای سلامت جنسی چی بخوریم چه نخوریم
برای سلامت جنسی چی بخوریم چه نخوریم

رواج خون بازی در دختران دبیرستانی
رواج خون بازی در دختران دبیرستانی

علت افزایش تمایل جوانان ایرانی به سیگار و قلیان
علت افزایش تمایل جوانان ایرانی به سیگار و قلیان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10473

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288236

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام