آشنایی از طریق اینستاگرام برای ازدواج

آشنایی از طریق اینستاگرام برای ازدواج



پسری 27 ساله‌ و دانشجوی کارشناسی‌ارشد کامپیوتر هستم. از طریق اینستاگرام با دختری آشنا شده‌ام که در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی زندگی می‌کند و هم رشته‌ای من است. ایرانی است و قصد برگشت دارد اما می‌گوید تا زمانی که درسم تمام نشود، ازدواج نخواهیم کرد. درس او حداقل پنج سال دیگر طول می‌کشد. خیلی به دلم نشسته و سلایق مشترک زیادی داریم. نمی‌توانم تصمیم نهایی را بگیرم. چه کنم؟



در سال‌های اخیر و بین بعضی دختر و پسرهای امروزی، متاسفانه ازدواج‌های سنتی جای خودشان را به ازدواج‌های مدرنیته داده‌اند و باب آشنایی بعضی افراد برای ازدواج در شبکه‌های اجتماعی باز شده است. با این حال و با توجه به نکاتی که در پیامک‌تان مطرح کردید، لازم می‌دانم که چند توصیه به شما داشته باشم.


علاقه اینستاگرامی‌تان بیشتر یک نوع وابستگی است


قبل از هر چیز این نکته را به یاد داشته باشید که شما نباید تنها معیارتان برای انتخاب همسر را داشتن علاقه قرار دهید بلکه باید تمام ملاک‌های لازم برای داشتن زندگی سالم و ازدواج صحیح را مدنظر داشته باشید. این نوع علاقه از طریق اینستاگرام می‌تواند بیشتر یک نوع وابستگی باشد. به ویژه که این خانم در یک کشور دیگر زندگی می‌کنند و دست شما از بررسی ملاک و معیارهایتان کوتاه است. آیا از شرایط او در آن‌جا و سبک‌زندگی‌اش خبر دارید؟ طبیعتا پاسخ‌تان خیر است. در نهایت باید به حرف‌ها و ادعای او اعتماد کنید که این مسئله، قابل تامل است.


معایب آشنایی در فضای مجازی


همان‌طور که عرض کردم، شبکه‌های اجتماعی به راهی برای ازدواج تبدیل شده است اما گاهی دختران و پسران جوان در فضای مجازی اطلاعات صحیحی از خود مانند سن، وضعیت تحصیلی، شرایط خانوادگی و اقتصادی به یکدیگر ارائه نمی‌کنند. از طرفی آشنایی در فضای چت‌روم‌ها بعدها در روابط زوج‌ تأثیرات عمیقی می‌گذارد چراکه آن‌ها در مرحله نخست برای برقراری ارتباط با یکدیگر ناگزیرند در برخی موارد خود را بسیار ایده‌آل معرفی کنند اما زمان زیادی طول نمی‌کشد که خلاف بعضی از این ادعاها، ثابت شود. بسیاری از افراد بعد از ازدواج با واقعیات طرف مقابل مواجه می‌شوند، در این زمان هیجانات اولیه فروکش می‌کند و شخص با حقایق رو به رو می‌شود و چون نمی‌تواند این واقعیات را بپذیرد، زندگی‌اش دچار تنش می‌شود. بر اساس تحقیقات متخصصان علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی در کشورهای پیشرفته، 85 درصد ازدواج‌های خودگزین و اینترنتی در سه سال نخست زندگی منجر به طلاق می‌شود. در نتیجه این نکته باید مد نظرتان باشد که آشنایی و ازدواج از طریق اینترنت و اکتفا کردن به اطلاعاتی که در آن رد و بدل می‌شود، قطعاً نمی‌تواند پایه یک زندگی ایده‌آل را بنا کند و باید شناخت و تحقیقات خود را درباره او و خانواده‌اش کامل کنید.


از خانواده‌تان مشورت بگیرید


بعد از مطرح کردن این موضوع با خانواده‌تان، باید برای خواستگاری به صورت رسمی اقدام کنید و حداقل با خانواده طرف مقابل‌تان آشنا شوید.


پنج سال زمان کمی نیست


پنج سال به هیچ وجه برای شما که 27 ساله هستید و در سن مناسبی برای ازدواج، زمان کمی نیست و نمی توان بر اساس یک حرف، پنج سال منتظر ماند و سپس شاهد ازدواج آن دختر با پسری دیگر یا ماندن در همان کشور اروپایی بود. برای گرفتن تصمیم نهایی، باید از جوانب مختلف این موضوع را بررسی کنید تا بعد پشیمان نشوید و حسرت گرفتن تصمیمی اشتباه را نخورید.

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نویسنده : دکتر سیدعلی ظریفی | روان‌شناس

 

این مطلب در تاریخ 2020-01-15 09:53:57منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
8753





نظر شما در مورد مطلب آشنایی از طریق اینستاگرام برای ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




بررسی سایتهای همسریابی و ازدواج اینترنتی ( خوب یا بد )
بررسی سایتهای همسریابی و ازدواج اینترنتی ( خوب یا بد )

چرا جوانان دیگر میل به ازدواج ندارند
چرا جوانان دیگر میل به ازدواج ندارند

چرا پریود نمیشم
چرا پریود نمیشم

آزمایش ژنتیک برای چه کسانی لازم است
آزمایش ژنتیک برای چه کسانی لازم است

چطور زندگی شادی داشته باشیم
چطور زندگی شادی داشته باشیم

نسخه موبایل و تبلت سایت تنظیم خانواده
نسخه موبایل و تبلت سایت تنظیم خانواده










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

209

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266463862

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام