مشاور سنتر

چرا دختران در اینترنت بیشتر دنبال دوست یابی هستند

چرا دختران در اینترنت بیشتر دنبال دوست یابی هستند

 

چرا دختران بیش از پسران به دنبال دوست‌یابی در فضای‌مجازی هستند ؟

این خبر که یک کارشناس فضای ‌مجازی گفته است، بر اساس پژوهش‌های انجام شده، دختران بیش از پسران در فضای‌مجازی به دنبال دوست‌یابی هستند، بازنشر زیادی در شبکه‌های اجتماعی چند روز اخیر داشته است. به گزارش ایسنا، محمد قنبری گفته، براساس نتایج این پژوهش‌ها، ۶۹ درصد دختران و ۴۹ درصد پسران تمایل دارند از طریق فضای‌مجازی دوست‌یابی کنند ( این را بخوانید : دلایل دختران برای دوستی با پسر ) حالا سوال این است که اولا چرا نوجوانان به سمت دوست‌یابی در فضای‌مجازی می‌روند و ثانیا چرا دخترها در این زمینه مشتاق‌تر هستند؟

کنار هم اما فرسنگ‌ها دور از هم!

وقتی از نوجوانان سوال می‌کنیم که چرا زمان خود را در فضای‌مجازی می‌گذرانند، نخستین پاسخ شان این است که با اعضای خانواده از لحاظ کلامی ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند یعنی با وجود این‌که در کنار هم هستند اما فرسنگ‌ها از هم دورند. برای مثال، وقتی پدر یا مادر به جای هم‌صحبتی با همسر و فرزندش، بیشتروقت اش را با دوست یا همکار خود چت می‌کند، بچه‌ها هم به استفاده بی‌رویه از فضای مجازی رو می‌آورند.

قانون زمان طلایی در خانواده بگذارید

در خصوص راهکارهای کاهش چنین آسیب‌هایی، باید یک قانون زمان طلایی در خانواده داشته باشیم. باید نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه تمام رسانه‌ها از جمله مودم، تلویزیون، رادیو، تلفن‌ثابت و همراه در خانه قطع شود و همه اعضای خانواده در کنار هم بنشینند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند و اگر حرفی برای گفتن ندارند، یک موضوع سرگرم کننده را مطرح و در خصوص آن صحبت کنند. این کار سبب می‌شود روابط عاطفی به هم گره بخورد و الفت میان اعضای خانواده، خطرات فضای مجازی را کاهش دهد.

نیازی که توسط دختران به درستی رفع نمی‌شود

همان‌طور که شنیده‌اید دختران و زنان از راه گوش و کلمات عاشق می‌شوند. افراد معمولا در شبکه‌های اجتماعی، خودشان را خیلی خوب جلوه می‌دهند، به خوبی با کلمات و جملات عاشقانه بازی می‌کنند و همچنین امکان ویرایش چندباره‌ گفته‌هایشان را دارند! بنابراین و در این بین، متاسفانه دختران به دنبال رفع نیازهای عاطفی‌شان رو به این کار می‌آورند. نوجوانان به خصوص دخترها باید بدانند چنین ارتباطاتی، پیامدهای نامطلوب زیادی دارند از جمله وابستگی نامناسب به یک فرد و به دنبال آن موجب خشونت، افسردگی، پرخاشگری، بی‌حوصلگی، خلأ هویتی و... خواهد شد و این پیامدها برای تمام نوجوانانی که به دنبال دوست‌یابی در شبکه‌های اجتماعی هستند، زنگ هشدار است.

اگر درگیر چنین موضوعی شدید

اگر درگیر چنین ارتباط‌هایی شدید، قبل از هر چیز نباید احساساتی شوید و تا جای ممکن، سریع‌تر جریان را علنی و خانواده‌ها را مطلع کنید. در هر شرایطی از ارائه اطلاعات شخصی مثل ارسال فیلم و عکس به شدت بپرهیزید چراکه ممکن است در آینده از آن سوء استفاده شود. توصیه آخر هم این‌که به دنبال جایگزین‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود باشید و مهارت‌های بین فردی خود را در تعاملات رودرروی خانوادگی ارتقا دهید.

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نویسنده : صدیقه معدنی | کارشناس ارشد روان‌شناسی

این مطلب در تاریخ 2020-01-25 06:58:06منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
7160





نظر شما در مورد مطلب چرا دختران در اینترنت بیشتر دنبال دوست یابی هستند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نحوه جذب کردن دختران برای ازدواج
نحوه جذب کردن دختران برای ازدواج

مسیر شناخت قبل از ازدواج
مسیر شناخت قبل از ازدواج

آشنایی با تست ایدز
آشنایی با تست ایدز

مقایسه زایمان طبیعی با سزارین
مقایسه زایمان طبیعی با سزارین

خطرات احساس تنهایی داشتن
خطرات احساس تنهایی داشتن

آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟
آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8247

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266974742

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام