مشاور سنتر

خواستگارم تهدیدم می کند

خواستگارم تهدیدم می کند

اگر با من ازدواج نکنی آبرویت را می برم،با خواستگاری که تهدید می کند چه برخوردی داشته باشیم ؟خیلی از افراد در مقابل پاسخ منفی از خواستگاری،شروع به تهدید کردن یا ایجاد مزاحمت می کنند

چند ماه پیش پسری 29 ساله از من خواستگاری کرد که به او جواب رد دادم چون به دلم نمی‌نشست و با هم تفاوت‌های زیادی داشتیم. از همان زمان، پیغام می‌دهد که نباید ازدواج کنی و مدام من را تهدید می‌کند که در محله‌مان، آبروریزی خواهد کرد.ازاو می‌ترسم. تصمیم به ازدواج دارم. چه کنم؟

باتوجه به مطالب مطرح شده توسط شما در این پیامک، چند سوال مطرح می‌شود که دانستن پاسخ‌شان برای راهنمایی اصولی‌تر ضروری است: آیا خواستگاری این فرد از شما در روال عادی و با هماهنگی خانواده‌ها بوده است؟ آیا قبل از خواستگاری ارتباط طولانی داشته‌اید؟ آیا توافقاتی بین دو نفرتان رد و بدل شده است که نقض آن توسط شما باعث خشم و تهدید و ... توسط طرف مقابل شده است؟

به نظر می‌رسد که بروز چنین رفتارهایی در انجام خواستگاری‌های معمولی و خانوادگی بعید است. در غیر این‌صورت، احتمالا باید مشکلات شخصیتی ونداشتن سلامت روانی را در خواستگارتان جست‌وجو کرد تا راه حل این مشکل را پیدا کنید. با عنایت به نکات مطرح شده در ادامه مطلب ، مواردی را خدمت‌تان عرض می‌کنم.

تهدید خواستگار را با خانواده درمیان بگذارید

از آن‌جایی که به راحتی نمی‌توان از هرگونه تهدیدی عبور کرد، اگر خانواده شما از موضوع اطلاع ندارند، سعی کنید در اولین فرصت آن‌ها را مطلع کنید و با هم فکری آن‌ها راه حل مناسبی را برای خاتمه دادن به این موضوع پیدا کنید؛ البته توجه داشته باشید که تاحدامکان موضوع را با عضوی از خانواده(مانند مادر یا پدر) که حدس می‌زنید، برخورد منطقی‌تری با موضوع خواهد داشت مطرح کنید.

مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: با پسری هستم که تهدید به خودکشی می کند

راه‌های ارتباطی خود را قطع کنید

راه‌های ارتباطی خود را قطع کنید

علت این‌که هنوز با شما ارتباط دارد، چیست؟ در اسرع وقت مسیرهایی را که نام برده با شما ارتباط برقرار می‌کند، مسدود کنید و با تعویض شماره تلفن همراه خود و پاسخ ندادن به شماره‌های وی یا خطوط ناشناس در تلفن منزل و محل کار، سعی کنید گیرنده پیامش نباشید.

به خواستگار جدیدتان بیندیشید

در عین حال که نباید به سادگی از کنار تهدیدهای این فرد بگذرید، ولی ایشان نمی‌توانند مانع ازدواج شما شوند؛ بنابراین اگر واقعا به ازدواج با وی فکر نمی‌کنید بهتر است با حفظ آرامش خود به موقعیت‌های جدید بیندیشید و به هیچ عنوان موقعیتی را به دلیل حرف‌ها وتهدیدهای وی کنار نگذارید. به خواستگار جدیدتان بیندیشید و او را بررسی کنید.

به حمایت‌های قانونی توجه داشته باشید

در هر صورت قانون جاری کشور برای این‌گونه موارد، راهکارهای لازم را ارائه کرده است و اگر از شیوه‌های مذاکره مسالمت‌آمیز به نتیجه مطلوب نرسیدید و رفتار‌ها و تهدیدهای وی همچنان ادامه داشت، می‌توانید با انجام مشاوره حقوقی از طریق مراجع ذی صلاح به شیوه قانونی اقدام کنید. در پایان، بهترین راه برای مقابله با مزاحمت و تهدید، مراجعه به مراجع قضایی و توسل به راه‌های قانونی است.

نویسنده : حسین شرافتی | دانشجوی دکترای روان‌شناسی

مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: شناخت شخصیت خواستگار از پیام های او

این مطلب در تاریخ سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3476





نظر شما در مورد مطلب خواستگارم تهدیدم می کند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نامزدی بهتر است یا عقد
نامزدی بهتر است یا عقد

نشانه های قرار گرفتن در یک رابطه نامناسب با مردان
نشانه های قرار گرفتن در یک رابطه نامناسب با مردان

نحوه پیشرفت کرونا در بدن انسان
نحوه پیشرفت کرونا در بدن انسان

عوامل موثر بر سلامت اسپرم‌ها
عوامل موثر بر سلامت اسپرم‌ها

چطور در زندگی تغییر ایجاد کنیم
چطور در زندگی تغییر ایجاد کنیم

افزایش شوهر کشی
افزایش شوهر کشی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

22082

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267081127

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام