مشاور سنتر

رابطه دوستی قبل از ازدواج مفید است؟

رابطه دوستی قبل از ازدواج مفید است

رابطه دوستی قبل از ازدواج امروزه بسیار رواج دارد. بسیاری از دختر و پسرها معمولا به قصد ازدواج و برای آشنایی بیشتر با هم رابطه دارند. اما آیا اینگونه آشنایی پیش از ازدواج درست است؟ و آیا این رابطه و نحوه آشنایی به ازدواج سالمی ختم می شود؟ بهتر است بدانید براساس آمار و تحقیقات میان زوجین، اینگونه آشنایی آسیب ها و پیامدهای زیادی را به دنبال دارد. این آشنایی خواه به ازدواج ختم شود و خواه به ازدواج ختم نشود، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت که در این مقاله بطور مفصل به بررسی این پیامدها می پردازیم.

هدف از رابطه دوستی قبل از ازدواج

رابطه دوستی قبل از ازدواج معمولا با هدف شناخت بیشتر از جنس مخالف و کاوش درمورد متناسب بودن برای زندگی مشترک است. این ارتباط همیشه به نتایج منفی منتهی نمی شود. درصورتی که خانواده دختر و پسر با یکدیگر آشنایی داشته و از این رابطه باخبر باشند، می توان از بروز اشتباهات در این رابطه پیشگیری کرد. در این رابطه ممکن است با آشنایی بهتر بتوان ازدواج صحیح داشت.

آشنایی و ارتباط با جنس مخالف به قصد ازدواج در این حالت کمک می کند با تفاوت های جنس مخالف بیشتر آشنا شوید. همچنین با دانستن معیارهای خود برای ازدواج و صداقت داشتن در آشنایی می تواند به ازدواج صحیح ختم شود. این آشنایی سبب افزایش ارتباطات اجتماعی نیز مفید و سازنده است. اما تمامی اینها درصورتی است که خانواده دختر و پسر در جریان این رابطه باشند و زیر نظر آنها این رابطه به قصد ازدواج انجام شود. در غیر اینصورت، پیامدهایی خواهد داشت که در ادامه بررسی می کنیم.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: مشکلات دختران و پسران در روابط دوستی

پیامدهای رابطه دوستی قبل از ازدواج

روش های اشتباه درمورد شناخت جنس مخالف منتهی به شکست می شود. صادق نبودن با خود و جنس مخالف یکی از مهمترین عوامل شکست در این رابطه است. از پیامدهای دوستی پیش از ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد.

زمینه سازی برای مشکلات روحی

درصورت تغییر شرایط یکی از طرفین و یا مخالفت خانواده ها، ممکن است رابطه دوستی قبل از ازدواج به ازدواج ختم نشود. در این صورت، آثار روحی منفی زیادی مانند شکست روحی، افسردگی، حس نفرت از جنس مخالف و دوری از ازدواج برای هریک از دختر و پسر پدیدار شود. دختران نیز بسیاری از خواستگاران و فرصت های ازدواج خود را از دست می دهند.

ایجاد وابستگی

دوران جوانی انواع نیازهای احساسی به اوج خود می رسد. جوانان نیاز شدید به محبت ورزیدن و مورد محبت قرار گرفتن دارند و به همین دلیل خیلی سریعتر عاشق می شوند. مدتی پس از برقراری رابطه دوستی به هم وابسته می شوند. این وابستگی سبب نادیده گرفتن بسیاری از فاکتورهای مهم برای ازدواج و آفت بزرگی برای زندگی مشترک آنها می شوند.

اضطراب و نگرانی در رابطه دوستی قبل از ازدواج

اضطراب و نگرانی در رابطه دوستی قبل از ازدواج

در برخی موارد، ممکن است حس گناه، ترس از والدین و اطرافیان و مخفی نگهداشتن این رابطه، نگرانی از فاش شدن این رابطه توسط یکی از دو طرف، ترس از دست دادن طرف مقابل و غیره سبب ایجاد اضطراب و نگرانی خواهد شود.

شناخت نادرست و غیرواقع بینانه

معمولا در اینگونه روابط، دختر و پسر برای جلب نظر یکدیگر رفتارهای مصنوعی از خود نشان می دهند. آنها سعی دارند طوری رفتار کنند که برای دیگری قابل قبول و تحسین برانگیز باشد. به همین دلیل شناخت دقیق و درستی در رابطه دوستی قبل از ازدواج صورت نمی گیرد. این رابطه آنها را متقاعد می کند که طرف مقابل هیچ عیبی ندارد و با همین دیدگاه وارد زندگی مشترک شده و دچار آینده ای تلخ و تیره و مبهم می شوند.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: پسری که باهاش رابطه جنسی داشتم باهام ازدواج نمی کند چکار کنم؟

بدبینی در زندگی مشترک

در صورت برقراری رابطه دوستی پیش از ازدواج، پس از ورود به زندگی مشترک نوعی شک و تردید برای آنها ایجاد می شود. مهمترین فکر این است که اگر به این راحتی با من ارتباط برقرار کرده، از کجا معلوم پس از ازدواج با دیگران ارتباط برقرار نکند. یکی از مهمترین دلایل سستی اینگونه ازدواج ها، همین تفکرات بدبینانه است که بدلیل ارتباطات پیش از ازدواج پیش می آید.

بروز مشکلات اقتصادی

در برخی موارد، رابطه دوستی قبل از ازدواج سبب زیان های مالی برای یکی از طرفیت یا خانواده های دختر و پسر می شود. در این دوستی ها، معمولا طرفین هدایای گران قیمت برای هم خریداری می کنند و یا ممکن است یکی از طرفین سوء استفاده کرده و مخارج سنگینی را به دیگری واگذار کند.

تنوع طلبی

تنوع طلبی

جوانانی که پیش از ازدواج با افراد متعددی دوست می شوند، معمولا پس از تشکیل زندگی نمی توانند به همسر خود متعهد باشند. این افراد، در برخی موارد به سمت سایرین جذب می شوند و همانند قبل عادت برقراری رابطه با افراد مختلف را کنار نمی گذارند. به عبارتی نمی توانند به یک نفر بعنوان همسر راضی باشند و تنوع در رابطه می خواهند.

تلافی ناشی از شکست عشقی

داشتن رابطه دوستی قبل از ازدواج در برخی موارد به دلیل مخالفت خانوانده ها یا وابستگی شدید یکی از طرفین و عدم ادامه رابطه از سوی دیگری به شکست عشقی منتهی می شوند. برخی افرادی که تحمل شکست عشقی ندارند ممکن است اقدام به خودکشی کنند. برخی نیز برای تلافی و انتقام، به طرف مقابل آسیب وارد می کنند که اسیدپاشی یکی از این اقدامات است.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: چرا با هر پسری اشنا می شوم بهم پیشنهاد رابطه جنسی می دهد

باور نداشتن عیب های بارز یکدیگر

اگر دختر و پسر قبل از ازدواج عاشق نباشند می توانند براحتی عیوب جنس مخالف را تشخیص دهند. اما در رابطه دوستی قبل از ازدواج، گویی چشم و گوش کلا بسته می شود. درواقع طرفین چشمشان را به روی اخلاق ها و اشتباهات یکدیگر می بندند. در بسیاری از اینگونه رابطه، بوضوح می توان تفاوت ها و نشانه های شکست این ازدواج را مشاهده کرد. اما خود طرفین این عیوب را نه می بینند و نه می پذیرند. به همین دلیل، درصورت ازدواج، مشکلات زیادی خواهند داشت.

باور درمورد تغییر او

یکی از افکار اشتباه درمورد رابطه دوستی قبل از ازدواج این است که دختر و پسر تصور می کنند به مرور زمان می توانند یکدیگر را تغییر دهند. اما باید بدانید که شما نمی توانید هیچ کسی را تغییر دهید و باید فرد موردنظر خود را آنگونه که هست ببینید و انتخاب کنید که آیا می توانید او را آنگونه هست بپذیرید یا خیر.

رابطه دوستی قبل از ازدواج امروزه بسیار رواج دارد. بسیاری از دختر و پسرها معمولا به قصد ازدواج و برای آشنایی بیشتر با هم رابطه دارند.

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط نشانه های رابطه ای که به ازدواج منجر نمی شود

مطلب مرتبط آنچه در روابط دوستی مانع ازدواج می شود

این مطلب در تاریخ دوشنبه 25 خرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.7
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
5754





نظر شما در مورد مطلب رابطه دوستی قبل از ازدواج مفید است؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رشد عاطفی و فکری در ازدواج
رشد عاطفی و فکری در ازدواج

بایدها و نباید ها در روابط دختران و پسران
بایدها و نباید ها در روابط دختران و پسران

آشنایی با مشکلات و اختلالات جنسی مردان
آشنایی با مشکلات و اختلالات جنسی مردان

تناسب اندام بعد از زایمان
تناسب اندام بعد از زایمان

انواع اختلالات شخصیتی
انواع اختلالات شخصیتی

آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟
آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10890

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266977385

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام