مشاور سنتر

دختر مورد علاقه‌ام 15 سال از من بزرگ‌تر است

دختر مورد علاقه‌ام 15 سال از من بزرگ‌تر است

پسری 21 ساله‌ام. به تازگی و به صورت پاره‌وقت، مشغول کار شدم. عاشق دختری 36 ساله شدم. بدون او زندگی برایم معنا ندارد اما الان شرایط ازدواج ندارم و نمی‌توانم موضوع را با خانواده‌ام در میان بگذارم. در این بین،دختر مورد علاقه ام هر روز تهدیدم می‌کند که اگر با او ازدواج نکنم، آبرویم را می‌برد. نمی دانم اگر پدر و مادرم بفهمند، چه خواهد شد. چه کنم؟

در جلسات مشاوره پیش از ازدواج، آمادگی‌ها و متناسب بودن دو طرف از چندین جنبه مختلف بررسی می‌شود. از آن‌جا که شما گفتید، تازه مشغول کار شده اید یعنی استقلال مالی ندارید و این یعنی در مرحله اول آمادگی، امتیاز پایینی می‌گیرید. مورد دیگر در بررسی متناسب بودن شما و دختر مورد علاقه‌تان بحث تفاوت سنی بسیار زیاد شما آن هم از نوع معکوس است یعنی خانم با فاصله 15 سال از آقا بزرگ‌تر است که معمولا پیش‌بینی تجربه یک زندگی موفق در این حالت، دور از انتظار به نظر می‌رسد. با این حال و قبل از ادامه این رابطه، چند توصیه به شما دارم.

فاصله سنی 15 سال را شوخی نگیرید

از آن جا که بین بلوغ دختران و پسران معمولاً فاصله بین دو تا شش سال وجود دارد، بهتر است این مقدار فاصله در ازدواج دختران و پسران رعایت شود. دلیل آن به باروری خانم در محدوده سنی خاص برمی‌گردد. از سوی دیگر اگر سن مرد بیشتر باشد، زن می‌تواند به او تکیه کند. ضمن این‌که در این صورت، مدیریت خانواده دچار مشکل نمی‌شود و جذابیت زن برای مرد حفظ می‌شود و تفاهم و درک متقابل افزایش می‌یابد. بنابراین فاصله سنی 15 سال را شوخی نگیرید و با توجه به نکات نگران‌کننده‌ای که در ادامه خواهم گفت، تصمیم نهایی را آگاهانه‌تر اتخاذ کنید.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: ازدواج با دختر بزرگتر

رابطه زن‌و‌شوهری را به استاد و شاگردی تبدیل نکنید

رابطه زن‌و‌شوهری را به استاد و شاگردی تبدیل نکنید

شما 21 ساله و دختر مورد علاقه‌تان 36 ساله است. توجه داشته باشید وجود فاصله سنی بیش از 10 سال در ازدواج به مرور ممکن است باعث تغییر نقش‌ها شود. این تغییر نقش‌ها دو صورت کلی دارد. نقش استاد-شاگردی و نقش والد-فرزندی. همسرانی که از لحاظ سنی بزرگ‌تر هستند و اختلاف سنی شان بیش از 10سال است، معمولا به دلیل تجارب بیشتر و رفتارهای محتاطانه نقش همسری‌شان کمرنگ و نقش‌های استادی و والدی جایگزین و پررنگ می‌شود.

همسر مسن‌تر ناخودآگاه و بدون این‌که متوجه باشد نقش پدر یا مادر را بازی می‌کند و با مشاهده اشتباهات همسر خود به سرزنش کردن و نصیحت کردن وی می پردازد. در این صورت اگر همسر جوان‌تر فردی وابسته و دارای خودباوری پایین باشد، این رابطه والد-فرزندی یا استاد-شاگردی تحکیم خواهد شد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: دلایل تمایل مردان به زنان بزرگتر از خودشان چیست

در آینده پشیمان خواهید شد

گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که به خاطر ازدواج با یک شخص خاص(در این جا کسی که فاصله سنی زیادی با شما دارد) حاضر هستید که از نیازها و تمایلات خودتان بگذرید اما وقتی جذابیت‌ها و اتفاقات هیجان‌انگیز ابتدای آشنایی بگذرد و شما در رابطه‌ای باشید که در آن برای به دست آوردن همسرتان از تمایلات خودتان گذشته‌اید، به مرور زمان احساس دلخوری و ناراحتی بیشتری خواهید کرد و از انتخاب‌تان پشیمان خواهید شد.

تکلیف خودتان را مشخص کنید

شما از یک طرف به این خانم علاقه‌مند هستید و از طرف دیگر، نمی‌توانید او را به خانواده‌تان معرفی کنید. هرچه زودتر باید تکلیف این رابطه را مشخص کنید. ادامه آن، قطعا به نفع هیچ کدام‌تان نیست. به خاطر داشته باشید که برای حفظ آبرو تن به زندگی تحمیلی دادن کار بسیار اشتباهی است پس برای حفظ سلامت روان خودتان و رهایی از این استرس و خطر تهدید، تکلیف خودتان را مشخص کنید. اگر بعد از مطالعه موارد گفته شده به این جمع‌بندی رسیدید که با او ازدواج کنید، موضوع را با یک مشاور متعهد و خانواده‌تان در میان بگذارید تا تصمیم نهایی گرفته شود، در غیر این صورت باید این رابطه را قطع کنید.

نویسنده : صدیقه معدنی | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط مقایسه تمایلات و گرایشات عاطفی و جنسی در مردان و زنان در سنین مختلف

مطلب مرتبط سن مناسب ازدواج

این مطلب در تاریخ دوشنبه 19 مرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
2854





نظر شما در مورد مطلب دختر مورد علاقه‌ام 15 سال از من بزرگ‌تر است چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ملاکهای غیرمنطقی در انتخاب همسر
ملاکهای غیرمنطقی در انتخاب همسر

چرا از هر پسری خوشم میاد بد از آب در میاد
چرا از هر پسری خوشم میاد بد از آب در میاد

بهترین روش عمل زایمان از نوع سزارین
بهترین روش عمل زایمان از نوع سزارین

آزمایشهای ضروری قبل از بارداری
آزمایشهای ضروری قبل از بارداری

چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها
چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها

خودکشی یکی از دانش‌آموزان ماجرای کودک‌آزاری در اصفهان
خودکشی یکی از دانش‌آموزان ماجرای کودک‌آزاری در اصفهان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

457

بازدید امروز:

23978

بازدید دیروز:

267083480

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام