مشاور سنتر

ازدواج با فردی که قبلا نامزد داشته است

ازدواج با فردی که قبلا نامزد داشته است

اگر فردی نامزد کرده و از آن جدا شده است، به راستی به این معنا نیست که او انسانی بی کفایت است و برای زندگی مشترک مناسب نیست. شاید با یکدیگر سازگاری نداشته‌اند و به درد یکدیگر نمی‌خوردند در این صورت، البته که کار عاقلانه‌ای کرده‌اند. اما خوب است علت را بیابید و از اخلاقیات و سلایق فرد مورد نظر آگاه شوید.

قبل از اینکه بدانیم ازدواج با کسی که قبلا با فردی دیگر نامزد بوده است، کار درستی است یا نه؟

بهتر است بدانیم در واقعیت دوران نامزدی چیست و به چه منظور طرفین وارد این دوران می‌شوند؟ 

"وقتی دو نفر برای ازدواج در آینده توافق می‌کنند، دوران نامزدی‌ شروع می‌شود ." این دوران وقتی اتفاق می‌افتد که دو نفر و خانواده طرفین برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند و در آخر توافق بر این می‌شود که مراحل عقد، نامزدی و ازدواج را شروع کنند.  در این مرحله دو طرف می‌پذیرند و اعلام می‌کنند که آماده و مایل به تشکیل خانواده هستند، بنابراین نامزدی، تعهدی می‌شود که دو طرف را برای مزدوج شدن در آینده آماده می‌سازد .

تقریبا همه ما می‌دانیم که نامزدی دوران شناخت همسر و خانواده همسر است

تقریبا همه ما می‌دانیم که نامزدی دوران شناخت همسر و خانواده همسر است

مهم‌ترین چیز این است که طرفین با یکدیگر سازگاری داشته باشند تا بتوانند یک عمر را با یکدیگر خوشبخت شوند و زندگی کنند. بنابراین باید در این دوران به ویژگی‌های طرف خود توجه کرده و اگر در او موردی وجود داشت که شما هیچ‌گونه با آن سازگاری نداشتید، به مشاور یا روانشناس مراجعه کنید و در صورت حل نشدن مشکل، عاقلانه این است که نامزدی را به هم  بزنید  تا بقیه عمر را با فردی هدر نکرده باشید و به اصطلاح، پاسوز اخلاقیات یکدیگر نشوید . در واقع قوانین می‌گوید: نامزدی وعده‌ی ازدواج ، بدون عقد است . بعد از تصمیم‌گیری برای نامزدی و ازدواج ، جشن یا مهمانی برپا می‌شود، تا دوستان و آشنایان و خانواده‌ها دور هم جمع شوند و درباره این توافق با یکدیگر صحبت و برای دو نفر ابراز خوشحالی کنند

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر

ازدواج با فردی که قبلا نامزد داشته است

اگر فردی نامزد کرده و از آن جدا شده است، به راستی به این معنا نیست که او انسانی بی کفایت است و برای زندگی مشترک مناسب نیست. شاید با یکدیگر سازگاری نداشته‌اند و به درد یکدیگر نمی‌خوردند در این صورت، البته که کار عاقلانه‌ای کرده‌اند. اما خوب است علت را بیابید و از اخلاقیات و سلایق فرد مورد نظر آگاه شوید.

علت جدایی‌ فرد چه بوده است؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم که فرد مورد نظر ما به چه دلیلی از نامزد یا همسر قبلی اش جدا شده است؟ ممکن است او فردی شکاک، خسیس، دروغ‌گو و... بوده یا فرد متقابل او اینگونه رفتارها و اخلاقیت را داشته است . چنانچه به علت رفتار یا اخلاقیات طلاق گرفته است، دریابید چه بوده است؟ که اگر شما با سلایق این فرد سازگاری نداشتید، وارد رابطه‌ی بیهوده با او نشوید. البته تحقیق درباره گذشته فرد و یافتن علت جدایی به این معنا نیست که از نامزد سابق او جویای علت شوید! مسلم است که اگر از نامزد سابق فردی علت را جویا شوید او جز بدگویی چیزی نخواهد گفت! زیرا ممکن است از او به شدت عصبانی باشد و به اصطلاح، پیاز داغ موضوع واقعی را چندین برابر کند. اما کاملا بعید است که بتوانید علت جدایی و واقعیتی که رخ داده را از خود طرفین بپرسید و جواب درستی دریافت کنید. اگر با دوستان یا اطرافیان وارد مشورت شده‌اید، معمولا آنها به شما پیشنهاد می‌کنند که به دیدار نامزد سابق بروید و از او بپرسید و تحقیقاتتان را اینگونه کامل کنید، اما این روش اصلا درست نیست و باعث نمی‌شود جواب واقع بینانه‌ای دریافت کنید. بنابراین پیشنهاد این است که سراغ یک مشاور قبل از ازدواج بروید و از او کمک بگیرید.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: اعتماد به نامزد خیانتکار

گذشته، گذشته است!

علت جدایی از نامزد قبلی

قضاوت فرد مورد نظرتان از روی روابط گذشته‌اش کار درستی نیست ، ممکن است، اگر او نقصی هم داشته، خود را اصلاح کرده باشد. اگر شما تصمیم به ازدواج با آن فرد را دارید اما باز هم دو دلید که آیا این فرد مناسب است یا نه، بهتر است با او و خانواده‌اش وارد گفت‌وگو شوید تا متوجه سازگاری یا ناساگاری خود با او باشید. اگر چنین موردی برای شما وجود دارد و نمی‌دانید که چه راهی را پیش‌رو بگیرید. بعد از صحبت خانواده ها و وارد شدن به مرحله آشنایی و نامزدی، با نامزد محترم خود از مشاوره قبل از ازدواج بهره بگیرید، یک مشاور قبل از ازدواج معمولا بهترین راه حل را پیش روی شما قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند که اگر ناسازگاری وجود دارد از آن آگاه شوید و آن را برطرف کنید. وقتی با این فرد وارد دوران نامزدی می‌شوید، به نامزد خود یادآور شوید که گذشته‌اش به شما مربوط نیست و شما مشکلی با آن ندارید و به فکر ساختن آینده‌اید.

مقایسه کردن

این کاملا بدیهی است که وقتی وارد رابطه با فردی می‌شوید که قبلا نامزد یا همسر داشته است، مدام خود را مقایسه کنید و یا همسرتان شما را با همسر یا نامزد سابقش مقایسه کند. اما باید بدانید نه تنها مقایسه بلکه موارد دیگری ممکن است پیش بیاید و شما را اذیت کند. در چنین شرایطی بهتر است با یک مشاور گفتگو کنید تا او به شما و همسرتان کمک کند از بحران‌هایی که ممکن است در زندگی مشترکتان ایجاد شود جلوگیری کند یا کمک کند که آنرا برطرف کنید بایکدیگر سازگاری بیشتری داشته باشید.

آیا خودتان فردی هستید که قبلا نامزد داشته؟

اگر خود شما شخصی هستید که قبلا نامزد یا همسری داشته و با مشکل سخت انتخاب شدن مواجه هستید، ادامه‌ی مطلب مناسب شما است. در واقع اینکه دیگران روی انتخاب شما حساسیت بیشتری خرج می‌کنند علت این نیست که شما مناسب یا بی کفایت هستید بلکه این راهی است که هر انسانی برای آینده‌ی بهتر در ازدواج خود پیش میگیرد تا ازدواجی موفق داشته باشد. کاری کنید شما را بشناسند و بیشتر ا اخلاقیات شما آشنا شوند تا دست از قضاوتتان بردارند و واقعیت وجودی خودتان را ببینند تا بتوانند انتخاب درستی برای ازدواج داشته باشند. قبل از اینکه شما را بشناسند مسئله شکست قبلیتان را بیان نکنید تا ذهن فرد مورد نظرتان درگیر موارد بیهوده نشود. بعد از ایجاد شدن روابط بهتر و ایجاد اعتماد به صورت خصوصی این موضوع را برای نامزدتان بیان کنید. دقت کنید که برملا شدن این موضوع در همه‌ی خانواده، دوستان و آشنایان و... نامزد شما کار درستی نیست و مورد قضاوت افراد زیادی قرار می‌گیرید و ممکن است مانع ازدواج شما شوند. اجازه دهید شریک آینده تان خودش موضوع را تجزیه و تحلیل کند و اگر لازم دانست با پدر و مادرش در میان بگذارد.

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط از نامزد چه سوالی بپرسیم چه سوالی نپرسیم

این مطلب در تاریخ يكشنبه 26 مهر 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
10592





نظر شما در مورد مطلب ازدواج با فردی که قبلا نامزد داشته است چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دوست صمیمی دوست پسرم از من خواستگاری کرده
دوست صمیمی دوست پسرم از من خواستگاری کرده

رفتارهایی که باعث به هم خوردن نامزدی میشود
رفتارهایی که باعث به هم خوردن نامزدی میشود

تاثیر موبایل بر مغز و سلامتی و نحوه کاستن عوارض آن
تاثیر موبایل بر مغز و سلامتی و نحوه کاستن عوارض آن

درباره هانتا ویروس بیشتر بدانید
درباره هانتا ویروس بیشتر بدانید

خصوصیات مشاور خوب
خصوصیات مشاور خوب

همسرم یا خیانتم را ببخش یا ترکم کن
همسرم یا خیانتم را ببخش یا ترکم کن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6175

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266989936

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام