از قول دادن به دختر مورد علاقه‌ام برای ازدواج منصرف شدم

از قول دادن به دختر مورد علاقه‌ام برای ازدواج منصرف شدم

از دختری 25 ساله، تقریبا سه سال پیش خواستگاری کردم ولی بعد، خودم منصرف شدم چون به دختر دیگری علاقه‌مند شده بودم. یک سال پیش، دوباره تصمیم گرفتم از همان دختر خواستگاری کنم که خانواده‌ام مخالفت کردند. نزد مشاور رفتیم که گفت: نه، شما به درد هم نمی‌خورید. با این حال، من به او قول دادم که این بار با هم ازدواج خواهیم کرد اما دوباره منصرف شدم چون به نظرم خوشبخت نمی‌شویم. در ضمن، کار درست و حسابی هم ندارم. چه کنم؟

مخاطب گرامی، این‌که شما سه سال قبل و در ابتدای آشنایی از دختری خواستگاری  و بلافاصله در چنان شرایطی به دختر دیگری فکر می‌کنید و ... نشان دهنده احساسی بودن آن تصمیمات است، بنابراین  قبل از هر اقدامی لازم است که با مروری بر خودشناسی، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و بر اساس آن، معیارهای‌تان را برای انتخاب همسر مشخص کنید چون به نظر می‌رسد هنوز نه تنها شناخت کاملی از خودتان ندارید بلکه ملاک و معیار مشخصی هم برای ارزیابی گزینه‌های مدنظر تبیین نکرده‌اید.

 قول، اصلا دلیل مناسبی برای ازدواج نیست

دلیل ازدواج‌تان با این دختر ،بهتر است بررسی و بازبینی‌شود زیرا اگر دلیل شما فقط قولی باشد که به او داده‌اید، اصلا دلیل مناسبی نیست و اگر به قول‌تان عمل نکنید بیشتر در حق او و خودتان لطف کرده‌اید. در نهایت مشخص کنید که از سه سال قبل تاکنون چه چیزی عوض شده است که فکر می‌کنید اگر مجدد در موقعیت قبلی قرار بگیرید، دوباره آن اتفاقات تکرار نخواهد شد؟

 چرا خانواده‌تان مخالف هستند؟

شما در پیامک خود اشاره کرده‌اید که خانواده‌تان با این ازدواج مخالف هستند و قطعا برای این مخالفت، دلایل و مستنداتی خواهند داشت که باید به آن پرداخته شود. حتما در این باره از آن‌ها بپرسید و جزئیات نظرشان را بررسی کنید.

 با این شرایط، خوشبخت نمی‌شوید

شما به مشکلاتی از قبیل بیکاری خود، جواب منفی مشاور به انجام این ازدواج و ... اشاره کرده‌اید و از آن‌جا که هرکدام از این موارد ،بنا به دلایلی می‌توانند در زندگی شما تاثیرگذار باشند،  شایسته است که با کمک متخصص به واکاوی آن‌ها بپردازید و قبل از حل آن‌ها ،حتی اگر خانواده شما و آن دختر خانم هم رضایت دادند و شرایط فراهم شد، اقدام به ازدواج نکنید. شما گفته‌اید که به نظرم با این ازدواج خوشبخت نمی‌شویم، بنابراین وقتی که به این مرحله رسیده‌اید، هیچ عقل و منطقی ادامه این رابطه و منجر شدن آن به ازدواج را نمی‌پذیرد چون ازدواج و شروع زندگی‌مشترک با این شرایط به هیچ عنوان انگیزه و انرژی لازم را برای عبور از مشکلات و برنامه‌ریزی برای اهداف ایجاد نمی‌کند.

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان‌شناس

 

این مطلب در تاریخ دوشنبه 10 اسفند 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.7
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
995





نظر شما در مورد مطلب از قول دادن به دختر مورد علاقه‌ام برای ازدواج منصرف شدم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




از نامزد چه سوالی بپرسیم چه سوالی نپرسیم
از نامزد چه سوالی بپرسیم چه سوالی نپرسیم

ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی
ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی

افزایش خطر سکته در شب یلدا
افزایش خطر سکته در شب یلدا

خارش و سوزش واژن بعد از رابطه جنسی
خارش و سوزش واژن بعد از رابطه جنسی

چرا همش غمگینیم
چرا همش غمگینیم

پیری زودرس در مبتلایان به ایدز
پیری زودرس در مبتلایان به ایدز










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19473

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266483126

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام