خیلی نگرانم با دختری ازدواج کنم که در گذشته با پسری ارتباط داشته است

خیلی نگرانم با دختری ازدواج کنم که در گذشته با پسری ارتباط داشته است



پسری 22 ساله‌ هستم. دوست دارم با دختری ازدواج کنم که در گذشته اهل ارتباط با جنس مخالف نبوده باشد. من خودم این موضوع را رعایت کردم اما خیلی نگرانم با دختری ازدواج کنم که در گذشته با پسری ارتباط داشته و بعد از متاهل شدن، متوجه این ماجرا شوم. این مسئله برایم قابل پذیرش نیست و باعث ترسم از ازدواج شده است. چه کنم؟



انتخاب همسر مناسب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اقدامات در طول زندگی هر شخص به شمار می‌رود. وقتی شما فردی را برای ازدواج انتخاب می‌کنید، او را همسر آینده خود، شریک تمام عمر و مادر یا پدر فرزندان‌تان قرار می‌دهید بنابراین انتخاب همسر آینده، باید از روی آگاهی و با توجه به معیارهای صحیح صورت گیرد. آمادگی برای ازدواج، اولین شرط برای ورود به زندگی مشترک است. مخاطب گرامی، با توجه به پیامک‌تان و این که به دنبال ازدواج با دختری هستید که در گذشته با پسری ارتباط نداشته، چون به گفته خودتان این موضوع را رعایت کردید، ان شاءا... همسری با همین شرایط نصیب‌تان خواهد شد اما این گفته حاکی از آن نیست که شما تحقیق و شرایط را به صورت دقیق و میدانی در نظر نگیرید. بنابراین حتما برای رسیدن به انتخابی با ملاک مدنظرتان از خانواده و همسایه ها و دیگر منبع‌های تحقیق بهره‌مند شوید. اما حساسیت بیش از حد در انتخاب‌تان نداشته باشید که پیدا کردن همسر مناسب برای‌تان سخت شود. در ادامه چند توصیه خدمت‌تان عرض می‌کنم.


پاکدامنی قابل بررسی است


معیارهای مناسب ازدواج که دو طرف باید داشته باشند، عبارت اند از: اخلاق و رفتار مناسب، سلامت جسمانی و روانی، فاصله سنی معقول و مناسب، تطابق فرهنگی، مالی و تحصیلات، بلوغ کامل اخلاقی و حس مسئولیت‌پذیری. در این بین، یکی از معیارهای ازدواج پاکدامنی است. خویشتنداری فرد در مقابل مسائل جنسی و وسوسه‌های قبل از ازدواج و ارتباط با دوستانی که در این زمینه خویشتندار بوده‌اند، به‌عنوان شایستگی فرد محسوب می‌شود و برعکس رابطه‌های متعدد جنسی قبل از ازدواج یا روابط غیر مشروع در هر حدی که باشد، آسیب جدی به زندگی وارد می‌کند. تایید صلاحیت و پاکدامنی از طریق گفت‌وگوی دختر و پسر، والدین، تحقیق از همسایگان، تحقیق در باره دوستان فرد، تحقیق از طریق محل تحصیل و اشتغال، فرد مورد اعتماد از خویشاوندان فرد و همچنین با مشاوره قابل انجام است. بنابراین داشتن ترس بی جا از این ملاک، درست نیست.


مراقب باشید که دچار بدبینی نشوید


بنابراین اگر شما بعد از طی کردن این مراحل، همسری را انتخاب کنید، دیگر نباید نگرانی بابت این ماجرا داشته باشید. فقط باید مراقب باشید که دچار بدبینی نشوید زیرا ممکن است در گذشته بسیاری از ما نقاط تاریکی وجود داشته باشد. خوب است که قبل از ازدواج همه ملاک‌های تان را با وسواس مورد بررسی قرار دهید اما بعد، حساسیت بی جا و بیش از حد در زندگی مشترک برای شما و همسرتان دردسرساز خواهد شد. در پایان و بعد از کمک گرفتن از یک مشاور، به خدا توکل کنید و امیدوارم هرچه زودتر، زندگی مشترک موفقی را تشکیل دهید.

 

نویسنده : دکتر حسین شرافتی | مشاور خانواده

 

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: ازدواج با دختری که قبلا رابطه جنسی داشته

این مطلب در تاریخ شنبه 15 اسفند 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.6
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
2397





نظر شما در مورد مطلب خیلی نگرانم با دختری ازدواج کنم که در گذشته با پسری ارتباط داشته است چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عواملی که باعث سردی روابط عاشقانه میشود
عواملی که باعث سردی روابط عاشقانه میشود

شناخت شخصیت نامزد
شناخت شخصیت نامزد

علت قاعدگی سنگین
علت قاعدگی سنگین

نحوه پیش بینی زمان مرگ با بزاق دهان
نحوه پیش بینی زمان مرگ با بزاق دهان

چطور حال خوبی داشته باشیم
چطور حال خوبی داشته باشیم

دختر مدل ایرانی و فرزند حاصل از رابطه نامشروع
دختر مدل ایرانی و فرزند حاصل از رابطه نامشروع










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9611

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266473264

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام