مشاور سنتر

همه دردسرهای بیماری‌ام را در خواستگاری بگویم؟

همه دردسرهای بیماری‌ام را در خواستگاری بگویم؟



تصمیم به ازدواج گرفتم. چندین جا به خواستگاری رفتم ولی هنوز موردی که مناسب باشد، پیدا نکرده ام. 27 ساله هستم و از سه سال پیش، به میگرن مبتلا شدم. بیماری‌ام گاهی عود می‌کند ولی خطرناک نیست و با دارو کنترلش کردم. سوالم این است که آیا باید همه دردسرهای بیماری‌ام را در خواستگاری بگویم؟ هم شغل دارم و هم خانه. آمادگی ازدواج هم دارم.

مخاطب گرامی، امیدوارم زندگی مشترک خوب و موفقی تشکیل دهید. باتوجه به بیماری‌تان که بیان کرده‌اید، از نوع خفیف است و مشکل جدی برای شما به وجود نیاورده است و با وجود این مشکل، پیشرفت خوبی هم داشته و امکانات خوبی برای شروع زندگی‌مشترک فراهم کرده‌اید، جای نگرانی برای این که انتخاب‌های شما را محدود کند و نتوانید فرد خوبی را برای ازدواج برگزینید، وجود ندارد. بنابراین بهتر است ازدواجی سالم و در کمال صداقت داشته باشید.


صداقت را جدی بگیرید


یکی از شرایط ازدواج سالم «خود خواست» بودن است، یعنی خودمان بخواهیم و انتخاب کنیم و لازمه آن هم آگاهی کامل از شرایط طرف مقابل است. شما باید موقعیت اجتماعی، شغلی، خانوادگی و... را توضیح دهید و همچنین همین توضیح را از طرف مقابل هم بخواهید تا بتوانید با آگاهی تمام هر دو طرف، انتخاب درستی داشته باشید. متاسفانه بعضی از افراد در مراسم خواستگاری به دلیل هیجانات بالا و ترس از دست دادن طرف مقابل، بعضی نکات را به روشنی توضیح نمی‌دهند یا شخصیت و هویت خود را تغییر می‌دهند اما بعد از گذشت مدتی، نقاب برداشته می شود و ممکن است آسیب جدی به رابطه وارد شود. برای همین است که توصیه می‌شود قبل از ازدواج، آشنایی روان‌شناختی البته با اطلاع خانواده و در چارچوب اصول شرعی صورت بگیرد یعنی زوج و خانواده‌های آن‌ها چندین جلسه با هم در ارتباط باشند تا در موقعیت‌های مختلف همدیگر را ببینند و ارزیابی کنند.


نحوه بیان موضوع بیماری در خواستگاری


در پیامک‌تان گفته‌اید آیا باید همه دردسرهای بیماری‌ام را در خواستگاری بگویم؟ خیلی بهتر است از یک روان شناس کمک بگیرید تا مهارت جرئت ورزی را به شما آموزش دهد. جلسات پیش از ازدواج هم به شما کمک می‌کند در فضایی مطمئن درباره این موضوع با طرف مقابل بحث کنید. با این حال بهتر است همه چیز را در جلسات خواستگاری بازگو و همه مسائل را مطرح کنید چراکه لازمه ازدواج سالم، شناخت و آگاهی کامل از طرف مقابل است. بنابراین موضوع بیماری‌تان را به طور کامل در جلسه خواستگاری به طرف مقابل بگویید. فراموش نکنید اگر می‌خواهید در کنار هم برای سال‌ها احساس راحتی کنید و به دلیل مسائل پنهان، بار سنگین اضطراب را تحمل نکنید، چاره دیگری ندارید.

نویسنده : هدی معتمد الصنایعی | روان‌شناس بالینی

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: چطور به خواستگار از بیماریمان بگوییم

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 2 تير 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
2616





نظر شما در مورد مطلب همه دردسرهای بیماری‌ام را در خواستگاری بگویم؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




انتخاب همسر از بین چند خواستگار
انتخاب همسر از بین چند خواستگار

نقش ظاهر مردان در ازدواج
نقش ظاهر مردان در ازدواج

گیاهان مخصوص زنان
گیاهان مخصوص زنان

سردرد هنگام رابطه جنسی
سردرد هنگام رابطه جنسی

استرس باعث چه بیماری هایی می شود
استرس باعث چه بیماری هایی می شود

کارگری جنسی دختران زیر 15 سال تا زنان متاهل
کارگری جنسی دختران زیر 15 سال تا زنان متاهل










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10293

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267069338

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام