مشاور سنتر

اجبار خانواده برای ازدواج با پسر عمو یا پسرخاله

اجبار خانواده برای ازدواج با پسر عمو یا پسرخاله

من 17 ساله هستم و هنوز تصمیم به ازدواج ندارم اما چندباری که بحث آن پیش آمده، پدرم گفته باید ازدواجت فامیلی باشد یعنی یا باید با پسرعمویت ازدواج کنی یا پسرخاله‌ات. شاید به خاطر این که از آن‌ها شناخت دارد اما من به هیچ‌کدام از آن ها علاقه ندارم. چه کنم؟

مخاطب گرامی، پدر و مادرها درباره فرزندان نوعی دلسوزی یا علاقه غیرمشروط دارند و به همین علت گاهی این خطر وجود دارد که احساس می‌کنند مالک فرزندان‌شان هستند و در این صورت محبت آنان به تملک فرزند می‌گراید. افراد در طول زندگی بارها مجبور به انتخاب می‌شوند، اما ازدواج و تشکیل خانواده، مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب هر فرد در زندگی است که می‌تواند سلامت و سعادت دنیا و آخرت او را رقم بزند. به همین دلیل، ازدواج باید همراه با انتخابی دقیق‌ و ‌حساب شده و به دور از هرگونه احساس زودگذر باشد، آن هم در سنی که رشد روحی و جسمی و عقلی فرد به حد کمال رسیده باشد نه در سن نوجوانی که احساساتش در اوج است و در بیشتر حالات نوجوان به بلوغ‌ لازم برای ازدواج نرسیده است. اما چند توصیه به شما دارم.

 

به پدرتان ثابت کنید برای آینده برنامه دارید

 

بدون شک برای بنا نهادن یک زندگی موفق، دختران و پسران به راهنمایی و مشاوره نیاز دارند اما با وجود تمام نگرانی‌های والدین درباره آینده فرزندانشان نباید فرزندان خود را مجبور به وصلتی ناخواسته کنند؛ بنابراین شما مخاطب محترم در کمال ادب و احترام در گفت‌و گویی صمیمانه با پدرتان هدف‌های زندگی خود را برایش مشخص کنید،یعنی به پدرتان بگویید اکنون قصد انجام چه کارهایی را دارید و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اید. به او نشان دهید نگرانی‌هایش را درک می‌کنید و شما هم به اندازه او به سلامت آینده زندگی خود می‌اندیشید. برای این کار می‌توانید از یک مشاور یاری بگیرید.

 

شاید مخالفت‌تان بی‌دلیل است

 

نکته بعدی این‌که، احساسات منفی‌تان را کنترل کنید. گاهی نوجوانان به دلایل مختلفی از جمله این‌که نمی خواهند دیگران برایشان تصمیم بگیرند از ازدواج‌های فامیلی که بقیه به آن‌ها توصیه می‌کنند بدون دلیل فرار می‌کنند، بنابراین دوری از ازدواج به این دلیل غیر منطقی است و بهتر است احساسات منفی‌تان را کنترل کنید. همچنین در آینده به گزینه‌های پیشنهادی پدر و مادرتان با دقت و تامل بیشتری توجه و به دور از مسائل فامیلی، نقاط مثبت و منفی گزینه‌ها و خانواده‌هایشان را بررسی کنید. اگرچه جذابیت و علاقه یکی از شاخص‌های مهم در ازدواج است اما عوامل دیگری هم در این زمینه مهم است که توجه به آن‌ها می‌تواند روی تصمیم‌گیری ‌نهایی شما تاثیرگذار باشد. توجه کنید که ازدواج های فامیلی فواید و معایب خود را دارند که با پرس‌و‌جو یا تحقیق بیشتر در این باره به جمع‌بندی بهتری خواهید رسید.

نویسنده : منیژه مسگری | کارشناس‌ارشد مشاوره‌ خانواده

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: با دخالت والدین هنگام ازدواج چه کنیم

این مطلب در تاریخ يكشنبه 13 تير 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
2768





نظر شما در مورد مطلب اجبار خانواده برای ازدواج با پسر عمو یا پسرخاله چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مهمترین سوالات اولین جلسه آشنایی
مهمترین سوالات اولین جلسه آشنایی

نقش عوامل فرهنگی در ازدواج
نقش عوامل فرهنگی در ازدواج

درد پهلو بعد از سزارین
درد پهلو بعد از سزارین

درد واژن حین نزدیکی
درد واژن حین نزدیکی

بیماری های جسمانی که منشا روانی دارد
بیماری های جسمانی که منشا روانی دارد

نقش دخالت خانواده ها در افزایش طلاق
نقش دخالت خانواده ها در افزایش طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19274

بازدید امروز:

27501

بازدید دیروز:

266921602

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام