درد واژن حین نزدیکی

درد واژن حین نزدیکی

درد واژن حین نزدیکی یا واژینیسم یا اختلال درد جنسی، اختلالی در رفتار جنسی است که زنان با آن دست به گریبان هستند و جزو اختلالاتی است که بروز و درمان نشدن آن می‌تواند در نهایت باعث شود فرد در روابط بین فردی با همسر خود به مشکل بربخورد.

دکتر مهرنوش دارینی،روان‌شناس و مشاور در جام جم سرا نوشت: در این اختلال، فرد دچار انقباضات غیرارادی می‌شود که این واکنش‌ها حتی هنگام معاینات پزشکی نیز رخ می‌دهد و در نتیجه وی نمی‌تواند رابطه جنسی با همسر خود برقرار کند. این اختلال اغلب زنان با تحصیلات بالا و دارای طبقات اجتماعی و اقتصادی بالا را گرفتار می‌کند.
در این اختلال خود زن ممکن است از داشتن ارتباط با همسرش امتناع نکند و از لحاظ فکری با این پدیده در تعارض نباشد و تمایل به برقراری رابطه داشته باشد، اما ناخودآگاه اجازه انجام عمل جنسی را به شریک جنسی خود نمی‌دهد.


علل مختلفی می‌تواند واژینیسم را ایجاد کند که از آن جمله می‌توان به یک حادثه جنسی نامطلوب، تجاوز به عنف، کثیف دانستن رابطه جنسی، عفونت‌ها و خواندن داستان‌هایی در خصوص تجاوز به عنف اشاره داشت. احساس گناه ناشی از انجام رفتار جنسی با همسر نیز می‌تواند عامل تشدیدکننده برای این اختلال باشد.


علاوه بر آن ترسی که زن از داشتن ارتباط جنسی دارد نیز می‌تواند از لحاظ روانی این اختلال را شدت دهد. معمولا اولین بار که این اختلال تشخیص داده می‌شود در معاینات پزشکی یا اولین ارتباط با شریک جنسی و همسر دیده می‌شود و فرد به صورت ناخودآگاه از داشتن ارتباط امتناع می‌کند و اسپاسم‌های ناگهانی در عضلات او اتفاق می‌افتد.
این اختلال تبعات روانی و جسمانی مختلفی را در زوج‌ها ایجاد می‌کند. از لحاظ فیزیولوژیک زنان مبتلا علاوه بر انقباض دچار لرزش، تعرق و تغییر آهنگ تنفس می‌شوند و از لحاظ شناختی نیز افکار منفی به آنها هجوم می‌آورد و در نهایت ترس آنها شدت یافته و پاسخ‌هایی که از لحاظ رفتاری ارائه می‌کنند حاکی از ترک رابطه و گریستن و پرخاش است.
زنانی که مبتلا به این اختلال هستند بشدت در اعتماد به نفسشان مشکل ایجاد می‌شود. آنها خود را یک شریک جنسی ضعیف می‌دانند. این اختلال می‌تواند از ابتدای رابطه ایجاد شود یا این که فردی که سالم بوده پس از چند سال به دلیل حادثه‌ای تلخ دچار واژینیسم شود.


اولین نکته برای درمان واژینیسم علاوه بر درمان‌های فیزیولوژیک این است که باید توجه داشت اولا این اختلال ارادی نیست و دوم این که درد و ترس از داشتن آمیزش واقعا در فرد وجود دارد و ایفای نقش نیست. برای درمان‌های شناختی باید ابتدا متن افکار فرد در خصوص آمیزش جنسی شناسایی شود. سپس روی خطاهای شناختی تمرکز شود.
چنانچه تکنیک‌های آرام‌سازی به فرد آموزش داده شود می‌توان در حین درمان‌های شناختی از روش‌های آرام‌سازی تدریجی عضلانی نیز بهره برد. این اختلال قابل درمان است و خطاها و باورهای غلطی که فرد طی سال‌ها درباره رابطه جنسی داشته باید به چالش کشیده شود و علاوه بر آن بازبینی فیلم‌های آموزشی زایمان طبیعی در کنار روان‌شناس نیز می‌تواند به ارتقای اطلاعات فرد در خصوص آمیزش کمک کند. درمان‌های گام به گام و همراهی مداخلات شناختی و دکتر زنان و کمک به معاینه بدون درد به درمان این اختلال کمک می‌کند.

منبع : سلامت نیوز

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

این مطلب در تاریخ 2014-06-17 08:48:39منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
25005





نظر شما در مورد مطلب درد واژن حین نزدیکی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




از کجا بفهمیم به سن ازدواج رسیدیم
از کجا بفهمیم به سن ازدواج رسیدیم

نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی
نشانه های بازیچه شدن در روابط عاطفی

انزال زود رس قسمت دوم
انزال زود رس قسمت دوم

تاثیر کمبود آهن در بارداری
تاثیر کمبود آهن در بارداری

13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود
13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود

تفاوت مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه
تفاوت مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

27205

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266463143

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام