خونریزی بعد از رابطه جنسی

علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

علت خونریزی بعد از رابطه زناشویی،خونریزی بعد از رابطه از پشت،خونریزی بعد از مقاربت

دکتر شيرين نيرومنش، متخصص زنان زايمان و نازايي و استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران در هفته نامه سلامت نوشت: سرويکس يا دهانه رحم داخل واژن قرار گرفته و محيط رحم را از واژن جدا مي‌کند. خوشبختانه اين عضو به ‌دليل موقعيتي که در بدن دارد به‌راحتي قابل‌معاينه است و بيماري‌هاي مربوط به آن نيز زود تشخيص داده و به موقع درمان مي‌شود. در مطلبي که مي‌خوانيد، شايع‌ترين بيماري‌هاي دهانه رحم معرفي شده‌اند. بيماري‌هاي مربوط به دهانه رحم متعدد و اغلب خوش‌خيم‌اند و حتي سرطان دهانه رحم نيز اگر در مراحل اوليه تشخيص داده شود، به خوبي به درمان جواب مي‌دهد.



سرويسيت


سرويسيت يا التهاب دهانه رحم، جزو شايع‌ترين بيماري‌هاي زنانه است. در اين بيماري به‌دليل وجود بيماري‌هاي قارچي يا باکتريايي، دهانه رحم دچار التهاب مي‌شود. معمولا بيماران با شکايت ترشحات بدبو و چرکي و گاهي هم با درد در ناحيه کمر و شکم به پزشک مراجعه مي‌کنند و در معاينه تورم، قرمزي و گاهي هم زخمي به شکل ضايعه‌اي مخملي‌شکل ديده مي‌شود. شايع‌ترين ميکروبي که باعث زخم دهانه رحم مي‌شود، ميکروبي به نام کلاميدياست. کشت اين ميکروب در آزمايشگاه مشکل است و بيماري با علائم باليني و مشاهده تشخيص داده مي‌شود.

براي درمان زخم‌هاي دهانه رحم بايد از تجويز داروهاي خوراکي و موضعي استفاده کرد. بيماران بايد دقت کنند تا طول مدت درمان 10 روزه را رعايت کنند. ما متخصصان زنان توصيه مي‌کنيم همه خانم‌ها حتي اگر مشکلي هم نداشته باشند، بعد از ازدواج هر 6 ماه يا هر سال يک بار به پزشک مراجعه کنند تا دهانه رحمشان معاينه و مشاهده شود.




پوليپ دهانه رحم


پوليپ‌ها ضايعاتي هستند که در 95 درصد موارد خوش‌خيم‌اند. اين ضايعات در حفره رحم يا در دهانه رحم (پوليپ آندوسرويکس) يافت مي‌شوند.

پوليپ‌هاي دهانه رحم به‌صورت ضايعات قرمز رنگ، ظريف و معمولا کوچک در حد چند ميلي‌متر تا 2-1 سانتي‌متر هستند که در معاينه مانند يک گوشت اضافه با پايه‌‌اي به دهانه رحم متصل شده‌اند.

پوليپ‌ها اغلب علامتي براي بيمار ايجاد نمي‌کنند ولي ممکن است باعث لکه‌بيني‌هاي نامرتب بعد از رابطه‌ زناشويي يا بعد از استفاده از داروهاي واژينال شوند. پوليپ‌ها زائده‌اي اضافه يا غيرطبيعي هستند که بهتر است در صورت مشاهده در دهانه رحم برداشته و براي آسيب‌شناسي به آزمايشگاه فرستاده شوند تا از نظر سلولي بررسي شوند.

در خانم‌هاي جوان کمتر از 40 سال، مي‌توان به‌صورت سرپايي در مطب بدون نياز به بي‌حسي و بدون درد پوليپ‌ها را برداشت ولي در خانم‌هايي که نزديک به سن يائسگي و بعد از آن هستند، بايد حفره رحم با سونوگرافي بررسي شود و برداشتن پوليپ همراه با کورتاژ داخل رحمي باشد تا پوليپ کاملا خارج شود و احتمال عود نيز کمتر باشد.



سرطان دهانه رحم


سرطان دهانه رحم ناشي از تغييرات غيرطبيعي سلولي است. اين بيماري در افراد جوان به ندرت ديده مي‌شود و با افزايش سن احتمال ابتلا بالا مي‌رود.

سرطان دهانه رحم جزو سرطان‌هايي است که اگر خانم‌ها مراقبت‌هاي سالانه و پاپ‌اسمير را به موقع انجام دهند، تشخيص زودهنگام و درمان آن موفقيت‌آميز خواهدبود.

اين بيماري ممکن است هيچ علامتي نداشته باشد و پزشک ضايعه‌اي را اتفاقي ببيند و با نمونه‌گيري وجود سرطان اثبات شود.

وجود لکه‌بيني، به‌خصوص بعد از رابطه زناشويي يا استفاده از داروهاي واژينال علامت هشداردهنده‌اي است و اين مشکل گرچه در سرويسيت يا پوليپ‌ها نيز ممکن است ديده شود ولي در اين مواقع بايد به سرطان گردن رحم شک کرد مگر اينکه خلاف آن ثابت شود.

بهتر است خانم‌ها بعد از رابطه زناشويي با يک دستمال سفيد بدن خود را پاک کنند تا در صورت وجود خون در واژن از آن مطلع شوند.

ضايعات سرطاني دهانه رحم در مراحل پيشرفته معمولا به شکل گل‌کلمي هستند. اگر سرطان در مراحل اوليه باشد، مي‌توان با جراحي آن را درمان کرد ولي در مراحل پيشرفته به تخليه اعضاي مجاور دهانه رحم و راديوتراپي نياز است.

اين سرطان در همه جاي دنيا و کشور ما شايع است و يکي از دلايل اصلي آن وجود ويروسي به نام پاپيلوماي انساني است که ثابت شده بعضي از انواع پرخطر اين ويروس با سرطان دهانه رحم ارتباط نزديکي دارند.



کيست نابوتين چيست؟



واقعيت اين است که کسيت‌هاي نابوتين جزو بيماري‌هاي دهانه رحم نيستند و ضايعات بي‌خطري هستند که بعضي از بيماران با اطلاع از وجود آنها در دهانه رحم، نگران مي‌شوند. در دهانه رحم نسج غددي ترشحي وجود دارد که اين ترشحات شرايط را براي بارداري مناسب مي‌کنند. اگر اين غدد دچار عفونت شوند يا دهانه غدد بسته شود و ترشحات غدد داخل مجرا انباشته شود، به کيست نابوت تبديل مي‌شود. کيست‌هاي نابوت اصلا جاي نگراني ندارند. اندازه آنها از چند ميلي‌متر تا چند سانتي‌متر متغير است. اين کيست‌ها گاهي در معاينه و گاهي هم در سونوگرافي ديده مي‌شوند. اين کيست‌ها معمولا در خانم‌هايي بيشتر است که سابقه عفونت مکرر يا مزمن دهانه رحم دارند. کيست‌ها به درمان خاصي نياز ندارند.

منبع : هفته نامه سلامت

 

علت خونریزی حین رابطه جنسی

خون در اسپرم

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-02-14 09:54:04منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
29426





نظر شما در مورد مطلب خونریزی بعد از رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا دختران روستایی زود ازدواج می کنند و طلاق هم کم است
چرا دختران روستایی زود ازدواج می کنند و طلاق هم کم است

ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی
ریشه حساسیت و حسادت در نامزدی

علت لگد زدن جنین
علت لگد زدن جنین

بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد
بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد

رهایی از مهرطلبی!
رهایی از مهرطلبی!

نحوه دریافت مهریه
نحوه دریافت مهریه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

25858

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266461796

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام