عواملی که منجر به آسیب ناحیه تناسلی زنان و مردان می شود

عواملی که باعث آسیب ناحیه تناسلی می شود

مواردی که باعث آسیب ناحیه تناسلی می شوند

چند سال پیش، کمیسیون امنیت محصولات مصرفی آمریکا بررسی هایی را آغاز کرد که چرا بیماران زیادی به دلیل جراحات و آسیب هایی در ناحیه آلت تناسلی به اورژانس مراجعه می کنند، در طی این بررسی ها هر آنچه می تواند برای این عضو از بدن خطرساز باشد گردآوری شد که در این مطلب به چند نمونه از مهم ترین شان اشاره می شود.

قرار دادن لپ تاپ روی پاها به دستگاه تناسلی آسیب میزند

قرار دادن لپ تاپ روی پاها خطر بروز ناتوانی جنسی، ناباروری و همچنین بروز تومورها (بخصوص در آقایان و در برخی موارد خانم ها) را بالا می برد. به خاطر اینکه لپ تاپ روشن باعث ایجاد گرمای زیادی در ناحیه ی تناسلی می شود. برای مقابله با این مشکل لپ تاپ را یکسره و بیش از دو ساعت روی پاهایتان قرار ندهید. اگر عادت دارید همیشه لپ تاپ را روی پاهایتان بگذارید و کار کنید، بهتر است از یک محافظ مناسب استفاده کنید تا مانع رسیدن گرمای دستگاه به پاها و ناحیه تناسلی شود.

پوشیدن لباسهای تنگ احتمال عفونت دستگاه تناسلی را افزایش می دهد

لباس زیر تنگ و با جنس پلاستیک امکان بروز عفونت زنانه در خانم ها را بالا می برد. البته این مورد در آقایان نیز دیده شده است. محققان بر این عقیده هستند که پوشیدن لباس زیر تنگ در آقایان باعث افزایش دمای بیضه ها شده و به کیفیت اسپرم آسیب می رساند.

زیپ شلوار خراب و سفت باعث ایجاد زخم و جراحت در ناحیه تناسلی می شود

بر اساس بررسی های این کمیسیون مشخص شده است که سالانه بیش از دو هزار مورد جراحت و زخم ناشی از بد بستن زیپ شلوار در ناحیه تناسلی آقایان ایجاد شده است. به عقیده ی متخصصان، این جراحات در کودکان نیز رایج است، بخصوص اگر دچار  آلت تناسلی به نام فیموز باشند. زیپ های خراب یا سفت که باعث می شود فرد به سختی آن را ببندد، احتمال چنین خطراتی را بالا می برد. البته خانم ها نیز از این خطر به دور نیستند.

رفع موهای زائد با تیغ، باعث زخم شدن ناحیه تناسلی می شود

رفع موهای زائد ناحیه تناسلی یکی از موارد بهداشتی است که هم آقایان و هم خانم ها انجام می دهند. در اکثر موارد بعد از رفع موهای زائد به وسیله تیغ، جوش هایی در این ناحیه بروز می کنند که گاهی چرکی می شوند. زخم ها و جراحات ناشی از اصلاح موهای زاید نیز درد زیادی ایجاد کرده و برای التیام نیاز به زمان دارند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این زخم ها و جراحات در ناحیه تناسلی در سال های اخیر زیاده شده است و بی توجهی به این عمل بهداشتی می تواند دردسرساز شود.

احتمال وارد شدن ضربه به ناحیه تناسلی هنگام دوچرخه یا موتورسواری

ضربه ها و جراحاتی که بعد از سقوط از دوچرخه یا موتور به ناحیه ی تناسلی وارد می شود را جدی بگیرید. خانم ها باید دقت کنند که زمین خوردن و تصادف با دوچرخه گاهی باعث پارگی مجرای ادرار می شود. از علائم این مشکل می توان به بروز دردهای شکمی و لگنی، خونریزی و مشکل در ادرار کردن اشاره کرد.

شستشوی زیاد واژن احتمال ابتلا به واژینیت باکتریایی را افزایش می دهد

زیاده روی در شستشوی ناحیه تناسلی در خانم ها احتمال ابتلا به واژینیت باکتریایی را بالا می برد. به خاطر اینکه شستشوی افراطی این قسمت باعث از بین رفتن فلور طبیعی (باکتری های مفید) واژن می شود و تعادل میکروارگانیسم های زنده در این ناحیه تناسلی را از بین می برد. توجه داشته باشید که واژن حاوی باکتری های مضر و مفید است و از بین رفتن باکتری های مفید، به نفع سلامتی واژن نخواهد بود.

زیاده روی در مصرف موادغذایی شیرین باعث نابودی باکتری های مفید واژن می شود

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که زیاده روی در مصرف خوراکی های شیرین، به فلور طبیعی روده آسیب زده و حتی فلور طبیعی واژینال را نیز به خطر می اندازند. باید بدانید که میکروارگانیسم هایی مانند قارچ کاندیدا آلبیکنس به همان اندازه که در فلور روده است، در فولر واژینال نیز وجود دارد.

لیز خوردن در حمام باعث بروز مشکلاتی در ناحیه تناسلی می شود

کف حمام همیشه خیس و لیز است و امکان افتادن و زمین خوردن در آنجا وجود دارد. به همین دلیل باید دقت زیادی کنید. توجه داشته باشید که جراحات ایجاد شده در نواحی تناسلی صرفا ناشی از زمین خوردن نیست، بلکه ضربه وارد آمده از طریق تماس با لبه وان و برخورد با اشیایی که در حمام هست نیز باعث بروز مشکلاتی برای آلت تناسلی می شود. این ضربه ها و شوک های وارده باعث بروز خونریزی و دردهایی می شود که چندین روز ادامه می یابند. اگر دردهای ناشی از این شوک ها بعد از یک هفته بهبود نیابد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

در ورزشهای توپی، اسکی یا اسنوبرد امکان آسیب رسیدن به ناحیه تناسلی وجود دارد

در صورت زمین خوردن یا دریافت ضربه، این اشیای تفریحی ضربات جدی به ناحیه ی تناسلی وارد می کنند.معمولا آقایان بیشتر در معرض این جراحات و ضربه ها قرار می گیرند.به خاطر اینکه آقایان بیشتر به فوتبال و بازی های زمستانی علاقه نشان می دهند و ناحیه تناسلی آنها بیشتر در معرض اصابت ضربه است

منبع : shafaonline.ir

بازنشر : بیتوته

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

آیا خودارضایی باعث تغییر شکل اندام تناسلی می شود

پارگی پرده بکارت چگونه اتفاق می افتد

سوالات مهم درمورد پرده بکارت

علت و درمان خارش واژن

نکات مهم درمورد سلامت آلت تناسلی مردان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-12 07:51:50منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
20921





نظر شما در مورد مطلب عواملی که باعث آسیب ناحیه تناسلی می شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ملاکهای مهم در انتخاب همسر
ملاکهای مهم در انتخاب همسر

رمز موفقیت در انتخاب همسر
رمز موفقیت در انتخاب همسر

تاثیر کمر درد بر رابطه جنسی
تاثیر کمر درد بر رابطه جنسی

همه چیز درباره بی بی چک
همه چیز درباره بی بی چک

علت علاقه ایرانیان به لباس تیره
علت علاقه ایرانیان به لباس تیره

بالا بودن تعداد دختران مجرد در سن ازدواج نسبت به تعداد پسران
بالا بودن تعداد دختران مجرد در سن ازدواج نسبت به تعداد پسران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12949

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290712

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام