اطلاعات لازم در مورد قرص های پیشگیری از بارداری

اطلاعات لازم درمورد قرص های پیشگیری از بارداری

Information about birth control pills

قرص‌های ضد بارداری باعث تنظیم شدن میزان هورمون‌ها در بدن می‌شود

قرص‌های پیشگیری باعث چاقی شما نخواند شد. تحقیقات گسترده نشان داده، تاثیر قرص‌های پیشگیری روی وزن صفر است.


هر ماهه، انواع جدید داروهای پیشگیری به بازار عرضه می‌شود. طبیعی است كه داشتن اطلاعات كامل در مورد این قرص‌ها و عوارض آن‌ها كار افراد عادی نیست. آنچه مسلم است این است كه تبلیغات زیادی در مورد روش‌های پیشگیری، می‌شود كه بسیاری از آن‌ها می‌تواند موجب نگرانی افرادی كه از این داروها و وسایل استفاده می‌كنند، شود. این وضع به خصوص در مورد قرص‌های پیشگیری از بارداری صادق است و بسیاری از خانم‌هایی كه از این قرص‌ها استفاده می‌كنند در مورد عوارض جانبی این داروها نگران هستند. ولی واقعیت چیست؟ در اینجا می‌توانید جدیدترین اطلاعات در مورد عوارض خوب و بد قرص‌های پیشگیری از بارداری را بر اساس مطالعات پژوهشی گسترده بیابید.

آیا آن‌ها قاتل هستند؟


احتمال ابتلا به سرطان
وضعیت: قرص‌های پیشگیری اثر مثبتی دارند
در مورد افزایش یا كاهش احتمال ابتلا به سرطان پس از مصرف قرص‌های پیشگیری اخبار ضد و نقیضی منتشر شده است اما واقعیت را می‌توانید اینجا پیدا كنید.

۱: تاكنون هیچ مطالعه علمی ثابت نكرده است كه مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان می‌شود.

۲: استفاده از قرص‌های پیشگیری می‌تواند باعث كاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های تخمدان و رحم شود. مطالعات نشان داده، اگر زنانی ۱۰ سال از قرص‌های پیشگیری استفاده كنند طی زندگی خود ۸۰ درصد كمتر احتمال دارد به سرطان‌های رحم و تخمدان مبتلا شوند.

۳: مصرف قرص‌های پیشگیری درصد بسیار كمی به احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌افزاید اما با قطع مصرف دارو این احتمال بلافاصله كاهش می‌یابد و به حد معمول برمی‌گردد، برای همین شاید بتوان گفت، فواید این قرص‌ها در این مورد خاص بیشتر از ضررهای احتمالی آن‌هاست.

خطر سكته را بالا می برند؟


تاثیر روی سلامت قلب
وضعیت: باعث بهبود سلامت قلب می‌شود
تحقیقات نشان داده، مصرف قرص‌های ضدبارداری به میزان كمی احتمال تشكیل لخته در رگ‌ها را افزایش می‌دهد اما قرص‌های پیشگیری جدید در این مورد بسیار كم‌خطرتر از نمونه‌های قدیمی هستند. دكتر مایكل رانیتز از مركز پزشكی هلث‌وست ونكوور در این مورد می‌گوید: «اگر فرض كنیم قرص‌های ضدبارداری ۳۰درصد به احتمال تشكیل لخته در رگ‌ها می‌افزاید، باید بگوییم احتمال تشكیل این لخته‌ها با بارداری و زایمان ۵۰ تا ۶۰درصد است، پس شاید بهتر است بگوییم این قرص‌ها روی سلامت قلب تاثیر مثبت دارند.» ولی شاید بهتر است این‌گونه مطرح كنیم كه اگر به مشكلات قلبی-عروقی، فشار خون بالا، بیماری قند مبتلا نیستید و سیگار نمی‌كشید؛ قرص‌های خوراكی ضدبارداری روی سلامت قلب شما هیچ تاثیر منفی نمی‌گذارند. 

قرص‌های پیشگیری از بارداری، می‌تواند باعث كاهش ابتلا به سرطان‌های تخمدان و رحم شود


وزن‌تان اضافه نمی‌شود، اما كم هم نمی‌شود


تاثیر روی چاقی و لاغری
وضعیت: باعث افزایش وزن نمی‌شود
این نكته را كاملا به خاطر داشته باشید، قرص‌های پیشگیری باعث چاقی شما نخواند شد. تحقیقات گسترده نشان داده، تاثیر قرص‌های پیشگیری روی وزن صفر است. دكتر دیوید گریمز، متخصص غدد و رئیس مركز كنترل بیماری‌های غیرواگیردار نیویورك می‌گوید: «هر سالی كه سن انسان بیشتر می‌شود به طور معمول نیم‌ كیلوگرم هم به وزن او اضافه می‌شود. برخی از خانم‌ها این روند افزایش وزن طبیعی خودشان را به استفاده از قرص‌های پیشگیری ربط می‌دهند اما این واقعیت نیست.»در این میان باید یك نكته دیگر را هم در نظر بگیرید، مصرف قرص‌های پیشگیری شاید برای حالت بدن شما چندان مفید نباشد. در مطالعه‌ای كه در سال ۲۰۰۹ انجام شد، ۷۴ زن كه برای آن‌ها رژیم غذایی و برنامه ورزشی تعیین شد به ۲ گروه تقسیم شدند؛ گروه اول كه قرص‌های پیشگیری مصرف می‌كردند و گروه دیگر كه از این قرص‌ها استفاده نمی‌كردند. در نهایت پس از ۳ ماه مشخص شد زنانی كه قرص پیشگیری مصرف می‌كردند ۶۰درصد كمتر عضله‌سازی داشتند و میزان هورمون‌های مخرب عضله در آن‌ها هم بیشتر بود. دكتر استیون ای ریچمن، پروفسور علوم تغذیه‌ای كه یكی از محققان این پژوهش بوده است، می‌گوید: «اگر شما خانمی هستید كه اضافه وزن دارید و قرص‌های پیشگیری مصرف می‌كنید، وزن كم كردن برای شما می‌تواند كمی مشكل‌تر از معمول باشد. به هر حال می‌دانید كه عضله‌ها بیشتر از بافت چربی، چربی می‌سوزانند و برای همین در میان افراد با وزن یكسان، آن‌هایی كه عضلانی‌تر هستند راحت‌تر می‌توانند وزن كم كنند.»

خوش‌اخلاق می‌شوید یا افسرده


تاثیر روی خلق و خو
وضعیت: تاثیر مثبت دارد
قرص‌های پیشگیری باعث تنظیم شدن میزان هورمون‌ها در بدن می‌شود، بالا و پایین شدن میزان هورمون‌ها در مقاطع مختلف زمانی یكی از علت‌های اصلی تغییرات خلق و خو در روحیه زنان است. در مجموع می‌شود گفت، در بیشتر زنان مصرف قرص‌های پیشگیری باعث بهبود خلق و خو ‌شده، اما در درصد كمی از زنان مصرف این قرص‌ها باعث پایین آمدن روحیه می‌شود. مطالعات نشان داده، زمانی كه زنان قرص‌های پیشگیری مصرف می‌كنند به احتمال زیاد به افسردگی دچار می‌شوند. ولی دكتر سنتیا لاهام می‌گوید: «گروهی از زنان بلافاصله پس از شروع قرص‌های پیشگیری حالت كسالت و افسردگی پیدا می‌كنند و تقریبا همه آن‌ها این قرص‌ها را قطع می‌كنند. توصیه من به این دسته از زنان این است كه اگر با یك نوع از قرص دچار مشكل شدید نوع یا برند قرص را تغییر دهید.»

منبع: niniban.com

/ باز نشر : بیتوته

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

پیشگیری فوری از بارداری با لوونورژسترل

نحوه مصرف قرص ال دی

انواع قرص ضد بارداری و عوارض آن

افرادی که نباید قرص ضد بارداری مصرف کنند

در صورت فراموش کردن مصرف قرص ضد بارداری چکار کنیم

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-02-23 19:38:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
4760





نظر شما در مورد مطلب اطلاعات لازم درمورد قرص های پیشگیری از بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور دعواهای نامزدی را پایان دهیم؟
چطور دعواهای نامزدی را پایان دهیم؟

آنچه در دوره نامزدی و شناخت مهم است
آنچه در دوره نامزدی و شناخت مهم است

برای زیبایی پوست چه کنیم
برای زیبایی پوست چه کنیم

معاینات بعد از سزارین و زایمان طبیعی
معاینات بعد از سزارین و زایمان طبیعی

آشنایی با زنان آلفا-آیا شما یک زن آلفا هستید؟
آشنایی با زنان آلفا-آیا شما یک زن آلفا هستید؟

آزمون سنجش اعتیاد جنسی
آزمون سنجش اعتیاد جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

25202

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266461140

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام