عوارض استفاده از نوار بهداشتی

عوارض استفاده از نوار بهداشتی

نوار بهداشتی دستمالی است که از نظر ظاهری همانند پوشک نوزادان و کوچکتر از آن است، زنان در دوران عادت ماهانه برای جلوگیری از نفوذ خون خارج شده از فَرْج خود به لباس آن را درون لباس زیر خود قرار می‌دهند. یک طرف نوار بهداشتی چسب دارد و به داخل لباس می‌چسبد تا در سکون قرار بگیرد. نوار بهداشتی‌های امروزی معمولاً استریل هستند و از پوششی از الیاف مصنوعی و توده‌ای پنبه و مواد جاذب مایعات درون آن تشکیل می‌شوند.

آیا استفاده مداوم اتز نوار بهداشتی ضرر دارد ؟

استفاده از نوار بهداشتی و تامپون در دوران قاعدگی می تواند خطراتی برای سلامت زنان به دنبال داشته باشد که بهتر است با این حقایق آشنا شوید.

بسیاری از خانم‌ها از عواقب و عوارض استفاده از نواربهداشتی آگاه نیستند و تنها دغدغه ذهنی‌شان کمتر شدن دردی است که ماهیانه‌ تجربه می‌کنند. اما متاسفانه اغلب ما فراموش می‌کنیم و تنها تعداد معدودی از ما به این فکر می‌کنیم که آیا استفاده از این نوار بهداشتی ها ایمن و بی‌خطر است و نمی‌تواند مانند یک بمب ساعتی سلامتی ما را به خطر بیاندازند.

در ادامه با چند نکته مهم و ضروری در زمینه استفاده از این محصولات بهداشتی آشنا خواهید شد که آگاهی از آن‌ها به سالم نگه داشتن بدن‌تان کمک شایانی خواهد کرد.

 

موارد مهم در استفاده از نوار بهداشتی

۱- سلولز موجود در نوار بهداشتی که باعث افزایش قدرت جذب آن می‌شود، می‌تواند عامل ابتلا به سرطان دهانه رحم و حتی منجر به مرگ شود.

۲- مواد تشکیل‌دهنده نوار بهداشتی تماما شیمیایی هستند و می‌توانند عامل ایجاد بیماری‌های خطرناک و انواع مختلف عفونت شوند. دیوکسین Dioxin موجود در نوار بهداشتی و تامپون (پنبه قاعدگی) می‌تواند باعث رشد بافت‌های غیرطبیعی در ناحیه تناسلی شود. علاوه بر این، ریون (ابریشم مصنوعی) به کار رفته در این محصولات که برای قابلیت جذب بالا استفاده می‌شود حاوی مواد شیمیایی و سمی است.

۳- دئودورانت‌ها یا مواد دافع بوی بد، می‌توانند عامل ناباروری و یا نقائص هنگام تولد شوند.

۴- مواد سمی موجود بر روی سطح این پدها می‌توانند از طریق دستگاه گردش خون ما وارد خون شده و شانس ابتلا به سرطان را بالا ببرند.

۵- پد‌های بهداشتی مرکب از مواد مصنوعی هستند که رطوبت و حرارت را حفظ می‌کنند و باعث ایجاد و رشد باکتری‌های گوناگون می‌شوند.

۶- مواد شیمیایی به کار رفته در تامپون‌ها که باعث نرم شدن جنس آن‌ها هستند می‌توانند عامل ایجاد آسیب‌های جدی به بافت‌های متعدد بدن شوند.

۷- چنانچه به‌طور منظم و مرتب ظرف ۴ ساعت پد بهداشتی و یا تامپون را تعویض نکنید، می‌تواند عواقب بسیار خطرناک و جدی که گاه منجر به مرگ فرد ‌می‌شود در بر داشته باشد.

۸- به‌طور میانگین هر خانم در طول عمر خود نزدیک به ۱۶.۸۰۰ پد آلوده ایجاد می‌کند که متاسفانه قابل بازیافت و تجزیه زیستی نیستند. به طور متوسط یک پد معمولی معادل با ۴ کیسه پلاستیکی است.

پس توصیه می‌شود تا می‌توانید از نوار بهداشتی مناسب با جنس مرغوب استفاده کنید تا میزان تاثیرات منفی آن برای بدن و محیط زیست کاهش یابد.

*دیوکسین Dioxin: یک سم بسیار قوی برای سلولهای بدن است و باعث بروز سرطان به ویژه سرطان سینه می شود. دیوکسین‌ها گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که جزو آلاینده‌های پایدار محیط زیست محسوب می‌شوند.

منبع : سلامتیسم

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
این مطلب در تاریخ 2018-04-08 07:00:22منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
43333





نظر شما در مورد مطلب عوارض استفاده از نوار بهداشتی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




توافقات مهم قبل از ازدواج
توافقات مهم قبل از ازدواج

حقایقی تلخ در مورد مردان
حقایقی تلخ در مورد مردان

دلایل جسمانی کاهش میل جنسی زنان
دلایل جسمانی کاهش میل جنسی زنان

کلامیدیا شایع ترین بیماری مقاربتی
کلامیدیا شایع ترین بیماری مقاربتی

چرا همش بدشانسیم و بدمیاریم
چرا همش بدشانسیم و بدمیاریم

لو رفتن داستان ساختگی تجاوز گروهی به دختر 17 ساله
لو رفتن داستان ساختگی تجاوز گروهی به دختر 17 ساله










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4180

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266467833

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام