مشاور سنتر

زگیل مقعدی چیست،علت و درمان زگیل مقعدی

زگیل مقعدی چیست،علت و درمان زگیل مقعدی
زگیل مقعدی چیست : یك نوع عفونت ویروسی در ناحیه مقعد می باشد زگیل های کوچکی هستند که  داخل و اطراف مقعد به وجود می آیند. كه منجر به ایجاد زخم یا تاول ودر نهایت زگیل میگردد و عامل آن هرپس تایپ ٢ می باشد و معمولا  از طریق تماس جنسی به فرد سالم منتقل میشود.
زگیل مقعدی در ابتدا ممکن است خیلی کوچک باشند و فرد متوجه آن نشود. میتواند  به شکلی مانند گل کلم درآمده ، رشد کرده و یا چندین خوشه بندی را تشکیل دهند. آنها ممکن است گوشتی، زرد، صورتی یا قهوه ای روشن باشند.

علایم بیماری زگیل مقعد

شامل سوزش و خارش و گاهی درد است و بتدریج زخم ایجاد میگردد كه همراه با ترشح میباشد و در نهایت زگیلهای تیپیك ظاهر میگردند.
علایم بیماری زگیل مقعد

انتقال بیماری چگونه است؟

افراد مبتلا به زگیل های مقعد ،ممکن است حتی از وجود زگیل در این ناحیه بی خبر باشند. زگیل های مقعد، ممکن است فقط در یک بخش خاص  از مقعد بوده و یا در طول زمان به قسمت های مختلف اندام تناسلی و مقعد سرایت کنند.
انتقال معمولا از فرد به فرد بوده و از طریق تماس جنسی یا نزدیكی و تماس با زگیل فردصورت میگیرد و میزان شیوع بیماری بسیار بالا است بطوریكه در امریكا از هر پنج نفر یك نفر آلوده به این ویروس است اما در اكثریت موارد علامتی مثل زگیل ندارند.

علت زگیل مقعدی در زنان ؟

علت زگیل مقعدی در زنان
زگیل های تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. HPV یک عفونت منتقله ی جنسی  (STI) است. در افراد جوان، HPV ممکن است خود به خود بهبود یافته و  علائمی را ایجاد نکند. همچنین این ویروس می تواند باقی مانده و باعث ایجاد زگیل های تناسلی شود. برخی از انواع HPV  عامل ایجاد زگیل های تناسلی بوده که می توانند به سمت سرطانی شدن (بدخیمی ) سوق یابند اما نوع دیگری از HPV که موجب زگیل های مقعدی و تناسلی می شود، این عارضه را به همراه نخواهد داشت.
انتقال ویروس HPV می تواند حتی زمانی که زگیل قابل رویت نباشد صورت بگیرد. این عفونت از طریق تماس مستقیم با مقعد، دهان، آلت تناسلی یا واژن فرد آلوده به ویروس منتشر می شود. مقاربت لازمه ی  انتشار این عفونت نیست . این عفونت  می تواند از طریق تماس پوست با پوست نیز انتقال یابد.
زگیل های تناسلی می توانند به آسانی گسترش یابند. با توجه به آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این عفونت معمولاً از طریق رابطه جنسی مقعدی و واژینال منتشر می شود. CDC همچنین اظهار دارد که تقریباً تمام مردان و زنان که از لحاظ جنسی فعال هستند، احتمال ابتلا به HPV در آنان بالاست.

علت زگیل مقعدی در مردان

یکی از شایع ترین دلایل بروز زگیل مقعدی، ویروس HPV  است که در مردان می تواند به دلیل مشکلات بهداشتی نیز رخ دهد. بنابراین برای مردان مهم است که بدانند چگونه خطر ابتلا به HPV را کاهش  دهند.
زگیل مقعدی در مردان، با زگیل ناحیه تناسلی دارای منشاء تقریبا مشابهی بوده و گاه ممکن است خطر ابتلا به سرطان های دستگاه تناسلی را افزایش دهد، اگرچه این سرطان ها شایع نیستند. ویروس HPV، همچنین می تواند زگیل های تناسلی را هم در مردان ایجاد کند. زگیل مقعدی غالبا برای مردان ناخوشایند و خجالت آور بوده و می تواند مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کند.

شما در معرض خطر بیشتری برای ابتلا و انتقال زگیل مقعدی هستید اگر:

در روابط جنسی محافظت نشده با چندین شریک جنسی شركت می كنید.
مقاربت از راه مقعد را تجربه می كنید.
رابطه جنسی یا تماس نزدیک با یک فرد آلوده دارید.
در سنین پایین رابطه ی جنسی دارید.
اگر سیستم ایمنی شما به علت بیماری یا مصرف دارو ضعیف شده است.
با این حال، حتی اگر شما تنها یک شریک جنسی دارید، و از کاندوم استفاده می کنید به این معنا نیست که از HPV در امان هستید. این عفونت بسیار شایع است ؛ به ویژه در افراد جوان که در معرض ابتلا به HPV قرار دارند.

تشخیص بیماری زگیل مقعدی چگونه است؟

معمولا با معاینه و دیدن زگیل انجام میگیرد اما همزمان باید به سایر بیماریهای مقاربتی شك كرد و به همین خاطر آزمایشات لازم در این زمینه درخواست میشود.
تشخیص بیماری زگیل مقعدی

درمان زگیل مقعدی چگونه است؟

با درمان مناسب میتوان با از بین بردن زگیل ها از انتقال بیماری كه از طریق تماس صورت میگیرد جلوگیری نمود. بهترین و موثرترین روش درمان از بین بردن زگیل ها با لیزر co2 میباشد همراه با استفاده از داروهای ضد ویروس اما بیمار باید بطور مرتب توسط پزشك پیگیری شود تا اگر زگیل جدیدی ایجاد شد از بین ببرد. روش دیگر كه اكنون دیگر با استفاده از لیزر co2 قدیمی شده است استفاده از كرایو یا سرما است كه اثرات ان دیر ظاهر میشود و همچنین میزان عود بالایی دارد.
خوشبختانه درمان با لیزر co2 بسیار ساده و بدون درد است و نیاز به بستری و بیهوشی ندارد و سریعا اثر آن در ازبین بردن زگیل دیده میشود.
بر طبق شواهد موجود، می توان گفت که استفاده از عصاره سیر، می تواند سبب خشک کردن و از بین بردن آنها شود. شما می توانید عصاره سیر را خریداری کنید و به طور مستقیم روی زگیل ها اعمال کنید.

انتخاب درمان بستگی به تعداد و محل زگیل، اولویت بیمار و تجربه ی وی از این بیماری دارد.

– داروی زگیل مقعدی

درمان با داروهای موضعی ممکن است مناسب برای زگیل هایی باشد که بسیار کوچک و محدود به قسمت خارجی مقعد می باشند. در این مورد، باید داروهای تجویزی برای زگیل های مقعدی استفاده شود. از داروهای غیر تجویزی برای ناحیه مقعد یا ناحیه تناسلی استفاده نکنید.
مصرف برخی از داروها برای درمان زگیل های مقعدی باید توسط یک دکتر در مطب انجام می گیرد. بقیه ی داروها را می توانید خودتان در خانه استعمال کنید. استفاده از داروهای معمول، معمولا چندین هفته یا بیشتر ادامه می یابند.
پماد های موضعی عبارتند از:
۱- ایموکیمود (آلدارا، زیکلاارا)
۲ -پدوفیلکس (کوندیلکس)
۳- پدوفیلین (پدوکن)
۴- اسید تری کلرواستیک (TCA)
۵- بیکلرواستیک است (BCA)
داروی زگیل مقعدی

دیگر گزینه های درمان زگیل مقعدی

گزینه های درمانی اضافی به شدت و موقعیت زگیل های مقعد بستگی دارد. این درمان های دیگر عبارتند از:

۱- کریوتراپی

از نیتروژن مایع برای منجمد کردن زگیل استفاده می شود. و بعد از آن زگیل می افتد.

۲- الکترو کوتری

از یک جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل استفاده می شود.

۳- درمان های لیزری

انرژی از یک نور شدید انتقال می یابد. این تکنیک اغلب محدود به استفاده در موارد سخت بیماری است.
اکثر بیماران چند روز پس از عمل جراحی زگیل های مقعد درد دارند و ممکن است داروهای ضد درد تجویز شود. توانایی شما برای کار یا انجام فعالیت های طبیعی متفاوت است و بستگی به درمانتان دارد.
اگر زگیل گسترده باشد، درمان ممکن است در مراحل مختلف انجام شود. عود زگیل ها شایع هستند.
گزینه های درمان زگیل مقعدی

آیا درمان قطعی برای ویروس تناسلی وجود دارد؟

متاسفانه پاسخ منفی است و بعد از ابتلای اولیه ویروس به سلولهای عصبی رفته و تا پایان عمر همراه بیمار خواهد بود هرچند كه به حالت غیرفعال درمی آید و مجددا در اثر استرس، سایر بیماریهای ضعیف كننده بدن و تابش نور خورشید دوباره فعال میشود.

آیا بیماری زگیل تناسلی واگیردار می باشد؟

جواب بلی است و در اثر تماس جنسی با فرد دارای زگیل به فرد سالم منتقل میشود و به همین خاطر اهمیت سوزاندن سریعتر زگیل ها را مشخص میكند. در بعضی موارد هم با اینكه فرد علامتی ندارد احتمال انتقال ازطریق نزدیكی وجود دارد.

چه روش هایی برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی وجود دارد؟

همانطور كه قبلا هم ذكر شد در فردی كه دچار زگیل تناسلی است اولین اقدام از بین بردن زگیل های قابل مشاهده بوسیله لیزر co2 است.
در مواردی كه نمیدانیم فرد آلوده است یا خیر باید موارد زیادی رعایت شود مثلا اینكه فرد با كسانی دیگر ارتباط جنسی دارد یا خیر و اگر داشته باشد احتمال ابتلای فرد بالاست  و نباید با وی نزدیكی نمود اما در سایر موارد حتما باید از كاندوم استفاده نمود چه سكس از راه واژن یا مقعد یا دهان و بعد از نزدیكی باید تمام بدن با آب و صابون شسته شود و در نهایت توصیه این است كه انجام سكس با یك نفر و در چهارچوب خانواده انجام شود و اگر متاهل نیستید حتما به موارد ذكر شده در بالا توجه فرمایید.
منابع : drdarman.ir / genitalwarts.ir/nabzema.com
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-04-30 06:49:03منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
13335





نظر شما در مورد مطلب زگیل مقعدی چیست،علت و درمان زگیل مقعدی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تردید در دوران نامزدی
تردید در دوران نامزدی

در نامزدی چگونه رفتار کنیم
در نامزدی چگونه رفتار کنیم

تازه ترین خبرها از کرونا در 1 فروردین
تازه ترین خبرها از کرونا در 1 فروردین

رابطه چاقی و توانایی جنسی
رابطه چاقی و توانایی جنسی

چطور در زندگی تغییر ایجاد کنیم
چطور در زندگی تغییر ایجاد کنیم

مشاوره طلاق توافقی
مشاوره طلاق توافقی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6852

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266973347

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام