چرا مردها بعد از رابطه جنسی سرد می شوند

چرا مردها بعد از رابطه جنسی سرد می شوند


علت سرد شدن مردها بعد از رابطه جنسی ،مردها بلافاصله بعد از رابطه جنسی سرد می شوند ؟ ایا درست است ؟ چرا مردها بعد از رابطه جنسی می خوابند

نتایج تحقیقات گسترده‌ای که در آمریکا روی بیش از هزاران مرد انجام شد، نشان داد بیشتر از 90 درصد مردان بعد از برقراری رابطه زناشویی و رسیدن به اوج لذت، خوابشان می‌گیرد! همسران بیشتر این مردها می‌گفتند که پس از اتمام رابطه جنسی دوست دارند با همسرشان صحبت کنند یا حتی اینقدر گرسنه می‌شوند که ترجیح می‌دهند بعد از یک رابطه لذت‌بخش، کیک و قهوه یا یک غذای سبک همراه همسرشان میل کنند اما تا می‌‌خواهند در این مورد با همسرشان حرف بزنند، می‌بینند به خواب عمیقی فرو رفته و در حال خروپف کردن است!

هورمون احساس خوب یا همان اکسی توسین در هنگام رابطه جنسی ترشح میشود و میتواند افکار استرس زا را از ذهن دور کند و به همین دلیل آنها راحت تر و آسان تر به خواب میروند و اگر در خاموشی رابطه جنسی داشته باشند این پیام به مغز میرسد که وقت خواب است و هورمون ملاتونین چرخه خواب را تنظیم میکند. وقتی پرولاکتین، اکسی توسین، ملاتونین همه با هم مداخله میکنند پس وقت خوابیدن است.

متخصصان سلامت جنسی می‌گویند معمولا مردها پس از رسیدن به اوج لذت جنسی خوابشان می‌گیرد ولی زن‌ها پس از رابطه زناشویی روح تازه‌ای پیدا می‌کنند و دوست دارند که درباره برنامه آینده زندگی و فرزندانشان، آب و هوا و تمام اتفاق‌هایی که در طول روز افتاده با همسر خود صحبت کنند. زن‌ها پس از رسیدن به ارگاسم یا حتی بعد از برقراری هر رابطه جنسی (حتی اگر به ارگاسم نرسیده باشند)، آنقدر انرژی دارند که می‌خواهند تمام آن را یکجا و با حرف زدن تخلیه کنند!

مطلب مرتبط
تغییر رفتاری زن و مرد بعد از رابطه جنسی

در چنین مواقعی ممکن است مردها سعی کنند چشم‌هایشان را باز نگه دارند و با تکان دادن سر به همسر خود بفهمانند که با علاقه به حرف‌هایش گوش می‌دهند و تمام حواسشان به اوست، اما خانم‌ها باید بدانند مغز مردها بعد از رسیدن به ارگاسم، کاملا خواب است و اگر هم چشمشان را باز نگه می‌دارند یا سرشان را تکان می‌دهند، فقط به این دلیل است که به‌ آنها غر نزنید و نگویید که عشق و علاقه در زندگی‌تان از بین رفته است! به خواب رفتن مردها بعد از رابطه جنسی، کاملا طبیعی است و هیچ ربطی هم به کمرنگ شدن علاقه او به شما یا حرف‌هایی که می‌زنید، ندارد بنابراین بهتر است که به این موضوع نگاه بدبینانه‌ای نداشته باشید. محققان معتقدند اگر چنین تفاوتی در ساختار مغزی زنان و مردان وجود نداشت، میل و اشتیاق به برقراری رابطه زناشویی، مدتی بعد از ازدواج در زوجین از بین می‌رفت.

دلیل خواب‌آلود شدن

بد نیست بدانید که عملکرد داخلی بدن مردها بعد از رسیدن به اوج لذت جنسی کاملا تغییر می‌کند. دکتر دیوید مکنزی، درمانگر اختلالات جنسی، در این‌باره می‌گوید: «بدن مردها بعد از برقراری رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم،‌ دستخوش برخی تغییرات شیمیایی می‌شود. یعنی با آزاد شدن پرولاکتین در بدن آنها، هشیاری‌شان هم کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل پس از ارگاسم، به شدت خسته می‌شوند و ترجیح می‌دهند به جای انجام هر کار دیگری، بخوابند. حتی اگر مدت زمان این خواب بسیار کوتاه باشد!» دکتر مکنزی در ادامه حرف‌های خود دلیل دیگری برای خواب‌آلوده شدن مردها مطرح می‌کند: «ماهیچه‌های بدن مردها پس از رسیدن به ارگاسم، از گلیکوژن که منبع تولید انرژی در بدن است، تهی می‌شود و به این ترتیب حس خواب‌آلودگی به سراغ آنها می‌آید. البته این اتفاق در بدن زن‌ها هم می‌افتد اما از آنجا که تراکم ماهیچه‌های مردها بیشتر از زن‌هاست، تهی شدن بدن از گلیکوژن و انرژی بعد از رابطه جنسی برای مردها بیشتر از زن‌ها پیش می‌آید.»

متخصصان سلامت جنسی اعتقاد دارند که تغییرات شیمیایی صورت گرفته در بدن مردها پس از رسیدن به ارگاسم، مانند رها شدن اندورفین، پرولاکتین و اکسی‌توسین، به افزایش حس خواب‌آلودگی در آنها کمک زیادی می‌کند.

به طور معمول، رسیدن به اوج لذت جنسی برای مردان یک امر بیرونی و برای زنان یک امر درونی است. یعنی خانم‌ها بیشتر از لحاظ روانی می‌توانند رضایت جنسی خود را به دست بیاورند به همین دلیل است که مردها پس از ارگاسم خسته و خواب‌آلود می‌شوند و زن‌ها پرانرژی و پرحرف! قرار گرفتن همین خستگی و پرانرژی شدن مردها و زن‌ها پس از برقراری رابطه زناشویی در مقابل هم، خیلی وقت‌ها می‌تواند باعث ناراحتی و حتی دعوای زوج‌ها با یکدیگر شود. بهترین راه‌کاری که متخصصان برای پیشگیری از این قبیل ناراحتی‌ها پیشنهاد می‌کنند این است که زن و شوهرها کمی یکدیگر را بهتر درک و حمایت کنند.

این درک و حمایت می‌تواند به این صورت باشد که مرد کاری کند تا ابتدا همسرش بتواند رضایت جنسی را در رابطه‌شان کسب کند و بعد خودش در ادامه رابطه زناشویی به اوج لذت برسد. زن‌ها هم باید بدانند که مردها پس از رسیدن به ارگاسم، کوچک‌ترین انرژی‌ای برایشان باقی نمی‌ماند که بخواهند تمامی وقایع روزمره را با آنها مرور کنند! بنابراین بهتر است به آنها اجازه بدهند تا با کمی خواب و استراحت، دوباره انرژی درونی خودشان را به دست بیاورند.

بعد از رابطه جنسی مردان انژی از دست می دهند و زنان به دست می آورند


رابطه جنسی بر جنبه های روانی نیز تمرکز دارد، ادغام دو بدن که باعث هدایت انرژی و پرانرژی کردن زن و مرد دارد. رابطه جنسی و ارگاسم اوج آگاهی روانی اس و اتحاد انرژی را نشان میدهد. اما ارگاسم مرد خارجی است و باعث خارج شدن این انرژی میشود. در مقابل اوج لذت جنسی در زن درونی است و انرژی در بدن باقی میماند و برای همین سرحال میماند.

این مطلب در تاریخ 2018-12-30 07:45:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
33646





نظر شما در مورد مطلب چرا مردها بعد از رابطه جنسی سرد می شوند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خواستگارم تهدیدم می کند
خواستگارم تهدیدم می کند

افسردگی بعد از جشن عروسی و ماه عسل
افسردگی بعد از جشن عروسی و ماه عسل

چند روز بعد از نزديكي آزمايش بارداري بدهیم
چند روز بعد از نزديكي آزمايش بارداري بدهیم

مدت زمان نزدیکی در بارداری
مدت زمان نزدیکی در بارداری

خصوصیات افراد خودشیفته
خصوصیات افراد خودشیفته

چرا افراد به روابط فرازناشویی روی می آورند؟
چرا افراد به روابط فرازناشویی روی می آورند؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4149

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266467802

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام