غذاهایی که رگ ها را مسدود می کند

غذاهایی که رگ ها را مسدود می کند

حتی غذاهایی که برای شما سالم هستند، ممکن است در واقع باعث آسیب زیادی به قلب شما شود.

 از این جهت، همیشه اهمیت دارد که از آنچه که مضر و مفید است، آگاهی داشته باشید.

1. گوشت قرمز

گوشت قرمز، بهترین چیز برای قلب شما نیست. یک مطالعه اظهار داشت که افرادی که روزانه مصرف گوشت قرمز دارند سطح بالایی از تریمتییلامین N-oxide، یک ماده شیمیایی مرتبط با بیماری های قلبی داشتند. محققان دیگر نیز ارتباطی میان خوردن گوشت قرمز به طور منظم و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی نشان دادند.

2. سبزیجات کنسرو شده

سبزیجات و غذاهای کنسرو شده به نظر می رسد یک راه مناسب برای افزودن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی شما است، اما اغلب حاوی نمک زیاد هستند، به خصوص اگر آنها با سس یا گوشت قرمز باشد. نمک بیش از حد فشار خون را افزایش می دهد که میزان اکسیژن را به قلب شما کاهش می دهد که حتی می تواند منجر به حمله قلبی شود. بسیاری از مواد نگهدارنده مورد استفاده در این محصولات کنسرو شده می توانند مضر باشند.

3. وعده های غذایی منجمد

وعده های غذایی منجمد، راحت، ارزان و اغلب کم کالری هستند. با این حال، بسیاری از وعده های یخ زده دارای سطوح بالای سدیم هستند که اغلب برای طعم غذا و همچنین نگهدارنده استفاده می شود. مردم باید حدود 2000 میلیگرم سدیم در روز بخورند، اما بسیاری از شام یخ زده می توانند نصف آن را در یک وعده غذایی داشته باشند .

4. ژامبون گوشت

ژامبون گوشت که با نمک افزوده شده مانند بولونیا یا سالامی طعم دار می شود، به طور کلی دارای چربی اشباع است و می تواند میزان کلسترول شما را افزایش دهد که باعث رشد ذخایر چربی در رگ های خونی شما و افزایش خطر می شود.

5. کرم قهوه

کرم های قهوه اغلب حاوی روغن هیدروژنه ای هستند که منبع فراوانی از ترشحات چرب هستند که می توانند سطح کلسترول را افزایش دهند. به طور کلی، اگر قهوه سیاه خود را تنها دوست ندارید، شیر یک گزینه سالم است. افزودن شیر جایگزین خوبی برای کرم می باشد.

6. محصولات پخته شده

به طور کلی، دسرها باید در حد اعتدال مورد استفاده قرار بگیرند، اما محصولات پخته شده مانند کیکها ممکن است به دلیل چربیهای ترانسفورماتورشان به شدت مشکل باشند. یک گزارش نشان داد که بین بیماری های قلبی و اسیدهای چرب ترانس رابطه مثبت وجود دارد. بسیاری از محصولات پخته شده با شکر طعم دارند، که اگر بیش از حد خورده شوند، می توانند فشار به قلب برسانند. شکر در غذا همچنین می تواند شامل گلوکز 6-فسفات باشد، که می تواند عملکرد قلب را به نقطه نارسایی قلبی کاهش دهد.

7. بستنی

بستنی اغلب حاوی مقادیر بالای کلسترول است. نصف فنجان بستنی وانیلی حاوی بیش از 4 گرم چربی اشباع شده است . این بیشتر از یک چهارم آنچه بزرگسالان باید در روز داشته باشند.

8. غذاهای سرخ شده

به طور کلی، غذاهای سرخ شده برای سلامتی شما بد است، زیرا فرآیند سرخ کردن باعث ایجاد چربی های ترانس می شود . یک وعده 4 اونس از مرغ سرخ شده می تواند همانند کلسترول به اندازه 11 نوار گوشت نمک زده باشد. در مقابل، یک سینه مرغ کبابی می تواند منبع خوبی از پروتئین در رژیم غذایی کاهش وزن باشد.

9. نوشابه های گازدار

یک مطالعه ادعا کرد که مصرف منظم نوشابه های گازدار که با شکر شیرین شده است می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. سایر تحقیقات ادعا می کنند افرادی که به طور منظم سدیم مصنوعی شیرین مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری قلبی بودند.

10. ماکارونی و پنیر

ماکارونی و پنیر با چربی های اشباع شده و نمک پر شده است، که می تواند به قلب شما آسیب برساند. از این رو، هنگام پختن خوراک،شیر بدون چربی یا پنیر کم چرب، جایگزین کنید.

11. جگر

حتی غذاهایی که برخی از مزایای بهداشتی دارند، می توانند برای شریان های شما مضر باشند. در حالی که جگر آهن زیادی دارد، مصرف بیش از حد جگر می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد. علاوه بر این، نیمی از چربی های موجود در قسمت جگر اشباع می شوند. در نهایت، جگر اغلب به صورت سرخ شده آماده می شود، می تواند مشکلات قلبی را افزایش دهد.
خوراک سلامت شیر قلب مواد غذایی

بیشتر بخوانید: خوراکی های مفید برای رابطه جنسی

منبع: برنا نیوز

این مطلب در تاریخ 2019-10-16 11:01:22منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
3524





نظر شما در مورد مطلب غذاهایی که رگ ها را مسدود می کند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور با خواستگاری بی سرانجام کنار بیاییم
چطور با خواستگاری بی سرانجام کنار بیاییم

چه کسانی نباید با هم ازدواج کنند؟
چه کسانی نباید با هم ازدواج کنند؟

مطلوب ترین سنین برای باردار شدن زنان در چند سالگی است؟
مطلوب ترین سنین برای باردار شدن زنان در چند سالگی است؟

آسیب در دستگاه تناسلی مرد
آسیب در دستگاه تناسلی مرد

تاثیر عدم اعتماد به نفس بر زنان
تاثیر عدم اعتماد به نفس بر زنان

طلاق عاطفی چیست و علت افزایش آن
طلاق عاطفی چیست و علت افزایش آن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11437

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289200

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام