مشاور سنتر

برای شاد شدن چی بخوریم

برای شاد شدن چی بخوریم

چی بخوریم که احساس شادی کنیم ؟ آیا می دانید که خوردن و آشامیدن برخی خوراکی ها می تواند باعث شاد شدن و احساس خوشحالی در شما شود؟سه هورمون سروتونین، دوپامین و اندورفین در احساس شادی و حال خوب انسان نقش دارند و بعضی از خوراکی ها در تولید این هورمون ها نقش بازی می کنند

وانیل باعث شادی می شود

وانیل همانند استوقودوس، رایحه ای آرامش بخش دارد که می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

برای شاد شدن آب بنوشیم

نوشیدن یک لیوان آب هنگام بیدار شدن از خواب با شست و شوی مواد سمی تجمع یافته در دستگاه گوارش در طی یک شب، باعث احساس سرزندگی صبحگاهی خواهد شد. سعی کنیم در فواصل متعدد حتی بدون احساس تشنگی آب بنوشیم. بدن ما بعد از تلاش برای جبران تشنگی به مغز دستور تشنگی می‌دهد و ما به فکر نوشیدن آب می‌افتیم. از این رو نوشیدن آب به طور مرتب مانع خستگی زودرس بدن خواهد شد.

برای احساس خوشحالی گردو بخوریم

گردو نیز منبع بسیار خوب سروتونین است. گردو همچنین حاوی چربی‌های امگا 3 است که به پیشگیری از افسردگی و ایجاد حس شادی کمک می‌کند. وجود پروتئین و ویتامین‌های B، روی، فسفر، منیزیم، آهن و کلسیم در گردو نیز از دلایل دیگری است که این ماده غذایی را به ماده‌ای شادی‌آور تبدیل کرده است.

ماهی بخوریم

مقادیر بالای امگا 3 در ماهی به ویژه ماهی های چرب، آن را به ماده غذایی مناسب در بهبود خلق و خو تبدیل کرده است. بهتر است حداقل 2 وعده در هفته از ماهی استفاده کنیم.

در صبحانه میوه مصرف کنیم

سعی کنیم همراه صبحانه یک میوه نیز بخوریم. مقادیر بالای فیبر، آب و آنتی‌اکسیدان‌ها در میوه‌ها و نیز بافت اسفنجی و سفت میوه‌ها، آنها را به مواد غذایی شادی‌آور برای مغز تبدیل می‌کند.

مغزهای روغنی

آجیل و مغزها حاوی مقادیر بالایی از سروتونین هستند. البته از آنجایی که مقدار زیاد از هر چیزی بد است، دریافت مقادیر بالای سروتونین نیز می‌تواند سمی باشد. از این رو برای بهبود خلق و خو بهتر است روزی یک مرتبه به مقدار حداکثر نصف لیوان از مغزها بخوریم.

گوجه فرنگی بخوریم

گوجه‌فرنگی یک سبزی حاوی سروتونین است. به علاوه آنکه مقادیر بالایی از ویتامین C را نیز دارا می‌باشد. مصرف روزانه گوجه‌فرنگی در سالاد دلخواه می‌تواند باعث بهبود احساس و خلق و خو شود.

اسفناج بخوریم

این سبزی منبع بسیار غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از هجوم آنها به بافت‌ها و تخریب آنها و عوارض این آسیب که یکی از آنها می‌تواند احساس غم و افسردگی باشد جلوگیری می‌کنند

مواد غذایی حاوی ویتامین D بخوریم

مواد غذایی غنی از ویتامین D که باعث افزایش سطح سروتونین در بدن می‌شوند، به خندیدن ما کمک می‌کنند. ماهی قزل‌آلا، ساردین، ماهی تن، تخم‌مرغ و قارچ‌های خوراکی مواد غذایی غنی از ویتامین D هستند که مصرف روزانه آنها می‌تواند بر خلق و خو تأثیرگذار باشد.

سالاد و سبزی‌ها بخوریم

کم‌خونی می‌تواند باعث افسردگی شود. اما خیلی وقت‌ها این کم‌خونی ناشی از اسیدفولیک است و در این شرایط هرچه قدر هم مکمل آهن یا غذاهای حاوی آهن مصرف کنیم این کم‌خونی درمان نمی‌شود. اسیدفولیک ویتامینی از گروه ویتامین‌های B است. مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند کمبود اسیدفولیک منجر به افسردگی می‌شود. سبزی‌های برگ سبز منبع غنی از اسیدفولیک هستند.

شیر بنوشیم

شیر نیز نوشیدنی است که وجود آن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند در ایجاد احساس آرامش مناسب باشد.

 شکلات تلخ بخوریم

شکلات نیز به‌عنوان یک ماده غذایی شادی‌آور در نظر گرفته می‌شود ولی یادآوری این نکته ضروری است که تمام فواید شکلات با مصرف شکلات تلخ و البته کم چرب و آن هم به میزان متعادل به دست می‌آید.

مغزهای خوراکی

سروتونین در تنظیم خلق وخو، درک، حافظه و توجه نقش دارد. ازآن جایی که سیستم غدد درون ریزارتباط نزدیکی با سیستم گوارش دارد، مصرف غذاهایی که در تولید این هورمون موثر، برای کمک به افزایش سطوح آن در بدن مفید است. مغز برای تفکر باید تنفس کند. این در شرایطی است که استرس اکسیداتیو، تنفس را برای مغز دشوار می سازد. با افزایش سنآسیب ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد موجب استرس اکسیداتیو در سلول های بدن می شود. مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند به مقابله با رادیکال های آزاد کمک کند. به عنوان مثال، ویتامین E که به میزان زیاد در مغزدانه ها یافت می شود ازسلول های بدن در برابر این استرس اکسیداتیو محافظت و از این رو عملکرد مغزرا تقویت می کند.

استوقودوس

آروماتراپی یا رایحه درمانی می تواند به ترشح دوپامین و سروتونین در بدن کمک کند. گیرنده های بویایی پیام هایی را به سیستم های عصبی و لیمبیک ارسال می کند که بخش های مغزی مرتبط با احساسات است.

چای مرکبات

چای لیمو دارای آثاری مشابه با نوشیدنی های حاوی میوه های مرکبات و ارائه دهنده فواید آنتی اکسیدانی است. از سوی دیگر، چای زردچوبه التهاب را کاهش و چای بابونه آرامش بخش است و بی خوابی را تسکین می دهد.

 

بیشتر بخوانید: چطور زن شادی باشیم

منابع: سایت چی بخوریم - روزنامه خراسان

این مطلب در تاریخ 2020-02-19 06:59:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.6
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
6489





نظر شما در مورد مطلب برای شاد شدن چی بخوریم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تن دادن به خواسته های مرد به امید ازدواج
تن دادن به خواسته های مرد به امید ازدواج

تغییر حجاب برای ازدواج
تغییر حجاب برای ازدواج

واژینیسموس-رابطه جنسی دردناک در زنان
واژینیسموس-رابطه جنسی دردناک در زنان

تاثیر رابطه جنسی بر عضلات بدن
تاثیر رابطه جنسی بر عضلات بدن

چه کسانی بیشتر خودکشی می کنند
چه کسانی بیشتر خودکشی می کنند

افزایش آمار ایدز در زنان
افزایش آمار ایدز در زنان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13749

بازدید امروز:

23978

بازدید دیروز:

267096772

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام