برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا چی بخوریم

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا چی بخوریم

مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، برای جلوگیری از سرایت این ویروس استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت به ویژه بهداشت جمعی مانند پرهیز از روبوسی کردن و دست دادن از جمله موارد مهم پیشگیرانه است.

علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی با بیان اینکه گوشی‌ تلفن همراه و دستگیره پله‌های خانه‌ و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از مراکز عمده آلودگی هستند، گفت: افرادی که سیستم ایمنی و ریه‌های بیمار و ضعیف دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند. باید با این بیماری مانند تمام بیماری‌های ویروسی دیگر برخورد کنیم و البته شدت بیماری کرونا کمی بیشتر است.

یارقلی با اشاره به مهم‌ترین مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از کرونا، خاطرنشان کرد: مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل و عناب بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا، یادآور شد: مصرف سیاه‌دانه همراه با عسل یا استفاده از روغن آن در داخل بینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده؛ چراکه ضد ویروس،‌ ضد باکتری و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است؛ضمن اینکه می‌توانیم از گیاه سرخارگل به صورت مصرف یک قاشق جوشانده آن در صبح و شب استفاده کنیم.

یارقلی با تأکید بر اینکه باید سیستم ایمنی افراد دچار بیماری‌های مختلف را بالا ببریم، ابراز داشت: باید در این چند روز هر نوع سرماخوردگی که احساس کردیم مورد توجه خاص قرار دهیم؛ در نتیجه استراحت کردن در منزل، مصرف سوپ‌ها و عدسی پرآب را توصیه می‌کنیم؛ چراکه باعث دفع ویروس‌ها می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از سیر و پیاز پخته در غذاها و استفاده از سبزیجات تازه و نیز توصیه می‌شود.

 در پی بحران شیوع بیماری کروناویروس در نقاط مختلف جهان، شیوع کروناویروس در ایران رسماً در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد. هرچند پیش از این نیز موارد مشکوک به کروناویروس در ایران گزارش شده بود ولی تمام آن‌ها توسط مقامات وزارت بهداشت ایران رد شده بود.



در واپسین روز بهمن ۱۳۹۸، به دنبال فوت ۲ بیمار با عوارض تنفسی در بیمارستان کامکار-عرب‌نیا قم، شایعاتی دربارهٔ مرگ این بیماران به علت کروناویروس شکل گرفت. اما دانشگاه علوم پزشکی قم با تکذیب شایعات مربوط به مبتلا بودن این دو بیمار فوت شده به کروناویروس، اعلام کرد که تاکنون هیچ‌گونه شواهدی تشخیصی مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا دیده نشده‌است. در تاریخ ۳۰ بهمن اولین موارد از کرونای جدید در شهر قم از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت گزارش شد. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس، مثبت گزارش شده‌است. بیمارستان کامکار-عرب‌نیا قم نیز بعنوان محل قرنطینه و مراجعه بیماران و موارد مشکوک به کرونا مشخص شد.در همین روز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که در چهار روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم و طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.به دنبال این وقایع، مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری را قطعی دانست.

در ۲ اسفند، کانادا اعلام کرد که ششمین مورد از کروناویروس در این کشور، شخصی است که چند روز قبل، از مسافرت در ایران آمده‌است. اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور لبنان نیز زنی است که از ایران آمده است.

در ۲ اسفند، با اعلام رسمی فوت شدن چهار نفر، ایران پس از چین بیشترین تلفات ناشی از کروناویروس را داشته‌است منبع: ویکیپدیا

ضرورت تامین ویتامین C مورد نیاز بدن

 ویتامین C در انواع میوه‌ها و سبزی‌ها وجود داشته و مرکبات از جمله لیمو، پرتقال، نارنگی و گریپفروت و انواع توت، انبه، کیوی و انواع سبزیجات تازه از منابع خوب آن به شمار می‎آیند.

 ویتامین D هم نقش بسیار مهمی در جذب کلسیم و رشد استخوان‎ها داشته و مطالعات جدید، حکایت از نقش داشتن این ویتامین در حفاظت از سیستم ایمنی دارند.

بیشتر بخوانید: بدترین بیماری کشنده ویروسی

 نقش مواد معدنی در تقویت سیستم ایمنی بدن

 تامین آهن مورد نیاز بدن جهت خونسازی و تقویت نیروی دفاعی بدن الزامی بوده و کمبود آن می‌تواند ایمنی کلی بدن را کاهش دهد، انواع ماهی‌ها، گوشت قرمز و تخم مرغ از منابع حیوانی آهن و کلم قمری، چغندر قرمز، کلم بروکلی، غلات و حبوبات، گردو، جوانه گندم وانواع مغزها و آجیل‌ها از منابع منابع گیاهی آن هستند.

 برخی منابع غنی منیزیم، سلنیوم و روی، منابع غذایی حاوی روی، منیزیم و سلنیوم تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بوده و منابع غذایی روی در گوشت‌های مختلف، غلات و حبوبات، بادام زمینی، شیر کم چرب و تخم مرغ، منابع غذایی منیزیم در بادام زمینی، اسفناج، نخودسبز، گوشت گاو و گوساله، انواع میوه‌ها، سیب زمینی و آجیل، نان جو، نان گندم، جوانه گندم، سبوس گندم، عدس، لوبیا سفید، کلم بروکلی، اسفناج و سایر سبزیجات، گردو، فندق و بادام و منابع غذایی سلنیوم در انواع پنیر، شیر، تخم مرغ، گوشت و جگر گوساله و گاو، قلوه، ساردین و سایر انواع ماهی‌ها یافت می‎شوند.

 کلسیم موجود در شیر، لبنیات، کنجد، بادام، لوبیای سویا، کلم سبز، اسفناج و کلم بروکلی و اسیدهای چرب امگا-3، ویتامین‌های گروه B ،E ،A، بتا-کاروتن و لسیتین و استیل کولین هم از جمله مواد مغذی موثر در سیستم ایمنی بدن هستند.

بیشتر بخوانید: آیا بوسیدن باعث انتقال بیماری جنسی می شود؟

این مطلب در تاریخ 2020-02-22 07:00:45منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
14963





نظر شما در مورد مطلب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا چی بخوریم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روشهای جذب و افزایش خواستگار
روشهای جذب و افزایش خواستگار

علت علاقه برخی دختران به ازدواج با مردان سن بالا
علت علاقه برخی دختران به ازدواج با مردان سن بالا

بیوشیمی جنسی چیست ؟
بیوشیمی جنسی چیست ؟

اختلال انگیختگی جنسی ضعف و ناتوانی جنسی: علل، درمان پیشگیری
اختلال انگیختگی جنسی ضعف و ناتوانی جنسی: علل، درمان پیشگیری

چرا همش عصبانی هستیم
چرا همش عصبانی هستیم

نکات مهم قبل از طلاق
نکات مهم قبل از طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15350

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293113

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام