تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبتلا نشدن به کرونا

تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبتلا نشدن به کرونا

در این مقاله ما شما را با تعدادی از مواد غذایی که می‌تواند به شما کمک کند تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید معرفی می‌کنیم.

سیر

سیر به دلیل داشتن ترکیباتی مانند آلیسین، آژوئین، و تیوسولفینات برای جلوگیری و مقابله با بیماری‌ها به بدن کمک می‌کند. این ترکیبات آنقدر مقوی هستند که مصرف آب سیر خام به اندازه‌ی نئوسفورین برای ضدعفونی کردن زخم‌های کوچک موثر است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در زمان شروع سرماخوردگی، میزان زیادی سیر مصرف می‌کنند، زودتر بهبودی میابند.

یکی از گزینه‌های عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه، سیر است. سیر با وجود بوی بدی که دارد بسیار خوشمزه و مقوی است. از قدیم از سیر در آشپزی بسیارزیاد استفاده می‌شود. سیر به علت داشتن زینک و روی برای سلامتی بسیار مفید و ضروری است. سیر علاوه بر مبارزه با عفونت‌ها باعث کاهش فشارخون نیز می‌شود.

مرکبات مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس

مرکبات مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا

یکی از ویتامین‌های موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامینC است. ویتامین C با افزایش تولید گلبول‌های سفید باعث می‌شود بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر شود.

منابع خوب ویتامینC ، مرکباتی شامل پرتقال، لیموشیرین یا لیمو ترش، گریپ فروت و نارنگی هستند. به همین دلیل است که در فصل سرما و مواقعی که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شویم یکی از پیشنهادات تغذیه‌ای دکتر استفاده از پرتقال و لیموشیرین است تا راحت‌تر بتوانیم بیماری را شکست دهیم.

گریپ فروت قرمز دارای مقدار زیادی بیوفلاونوئید است که سبب بروز واکنش‌های مثبت در سیستم ایمنی بدن و تقویت آن می‌شود. ویتامینC یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن است که متاسفانه بدن قادر به تولید آن نیست بنابراین سعی کنید روزانه مقداری از این مرکبات را استفاده کنید.

آب لیموترش جزو بهترین طعم دهنده‌ها در آشپزی می‌باشد که می‌تواند شما را از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها در امان نگاه دارد.

زنجبیل ماده‌ی مناسب برای کرونا

زنجبیل از قدیم یکی از گیاهان دارویی در طب سنتی شناخته می‌شود. این گیاه به علت تبع گرمی که دارد به درمان سرماخوردگی بسیار کمک می‌کند. زنجبیل فواید زیادی از جمله کاهش التهاب و تسکین بیماری‌های التهابی مانند گلودرد، ضدعفونی کننده، کاهش حالت تهوع و کاهش کلسترول دارد. زنجبیل را می‌توان در درست کردن انواع شیرینی‌ها استفاده کرد.

زنجبیل طعم تندی دارد که به دلیل وجود ترکیبی به نام جینجرول است. این ماده از نظر شیمیایی هم خانواده‌ی ماده موثر فلفل تند یعنی کپسایسین می‌باشد. براساس تحقیقات انجام شده زنجبیل علاوه بر فوایدی که گفته شود باعث کاهش دردهای مزمن نیز می‌شود.

فلفل دلمه‌ای قرمز

اگر قصد تقویت سیستم ایمنی با تغذیه را دارید حتما فلفل دلمه‌ای قرمز را در برنامه‌ی غذاییتان بگنجانید. فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از ویتامین C است به طوریکه ویتامینC موجود در فلفل دلمه قرمز حتی دوبرابر ویتامینC موجود در مرکبات است.

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم ویتامین C یکی از منابع عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری‌ها می‌باشد. همچنین این خوراکی غنی از بتاکاروتن است که برای سلامت چشم و پوست ضروری می‌باشد. پس برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و کودکانتان در فصول سرما سعی کنید از فلفل دلمه‌ای قرمز در انواع غذاها و سالادها استفاده کنید.

کلم پیچ مناسب برای پیشگیری از کرونا

کلم پیچ مناسب برای پیشگیری از کرونا

خانواده‌ی کلم‌ها برای تقویت سیستم ایمنی با تغذیه بسیار مناسب هستند. کلم پیچ و کلم برکلی از سبزیجات کروسیفروس محسوب می‌شوند. کلم پیچ سرشار از ویتامینC، ویتامینE، آهن و روی است. کلم بروکلی نیز سرشار از کلسیم، پتاسیم، فیبر، ویتامینC و ویتامینA است.

این ویتامین‌ها علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌های قلبی و حتی برخی سرطان‌ها پیشگیری می‌کنند. کلم برکلی همچنین دارای برخی از آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند از سلول‌ها محافظت کند.

ماست مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس

ماست علاوه بر منبع خوب کلسیم، پروتئین، روی، ویتامینA و ویتامینD یکی از بهترین منابع پروبیوتیک است که به تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار کمک می‌کند.

باکتری‌های فعال موجود در ماست جزو باکتری‌های مفید محسوب می‌شوند. پروبیوتیک یا همان باکتری مفید برای هضم غذا و عملکرد روده بسیار مفید می‌باشد. بهتر است روزانه حدود یک فنجان ماست مصرف کنید، ترجیحا از ماست کم چرب استفاده کنید. برای غنی‌تر کردن ماست می‌توانید به آن موادی مانند مغز بادام یا عسل اضافه کنید تا به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدنتان بهتر کمک کند.

بادام برای جلوگیری از کرونا

بادام یکی از خوراکی‌های مقوی برای تقویت سیستم ایمنی با تغذیه است. بادام سرشار از منیزیم، آهن، کلسیم، فیبرو پروتئین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان کم‌خونی کمک می‌کند. بادام همچنین به علت داشتن ویتامینE می‌تواند به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل کند. همچنین بادام به علت کاهش کلسترول خون برای سلامت قلب بسیار مفید می‌باشد.

اسفناج مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس

سبزیجات تازه مخصوصا اسفناج می‌تواند سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کند. اسفناج دارای ماده‌ی ریبوفلاوین( ویتامینB2) است که به بازسازی بافت‌های بدن بسیار کمک می‌کند.

این سبزی تیره و خوشمزه سرشار از ویتامینC، ویتامینA، کلسیم، آهن، منیزیم است. آنتی اکسیدان و بتاکاروتن موجود در اسفناج علاوه بر اینکه با عفونت‌ها مبارزه می‌کند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند.

سوپ مرغ

از قدیم برای افرادی که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شوند اولین پیشنهاد، سوپ مرغ است. سوپ مرغ به تسکین علائم سرماخوردگی و درمان کسالت بسیار مفید است. گوشت مرغ سرشار از ویتامینB6 است که برای تشکیل گلبول‌های قرمز و سفید در خون بسیار ضروری می‌باشد.

سوپی که با آب مرغ پخته می‌شود حاوی ژلاتین، کندروایتین و سایر مواد مغذی برای سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن است. برای غنی‌تر شدن این سوپ خوشمزه می‌توانید از سبزیجات تازه نیز در پختن آن استفاده کنید.

منبع: سلامت نیوز

مطلب مرتبط کرونا اینگونه از فردی به فرد دیگر منتقل می شود

این مطلب در تاریخ سه شنبه 19 اسفند 1398منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.7
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
13278





نظر شما در مورد مطلب تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبتلا نشدن به کرونا چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پیامدهای ازدواج با افراد مهرطلب
پیامدهای ازدواج با افراد مهرطلب

چرا روابط دوستی به ازدواج ختم نمی شوند
چرا روابط دوستی به ازدواج ختم نمی شوند

4 سبزی که زنان را جوان نگه می دارد
4 سبزی که زنان را جوان نگه می دارد

چه مدت بعد از زایمان می شود باردار شد
چه مدت بعد از زایمان می شود باردار شد

تفاوت دوستی مردان با دوستی زنان
تفاوت دوستی مردان با دوستی زنان

رابطه آرایش و ازدواج
رابطه آرایش و ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15574

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293337

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام