مشاور سنتر

بیماری های تاثیرگذار بر رابطه جنسی

بیماری های تاثیرگذار بر رابطه جنسی

بیماری هایی که میتواند به رابطه ی جنسی شما لطمه بزند،چه بیماری های می تواند منجر به اختلال جنسی شود؟در ذیل بخشی از بیماری ها که می تواند بر رابطه زناشویی تاثیر بگذارد را عنوان کرده ایم

صمیمی بودن با شریکتان یکی از بزرگترین لذت های زندگی است. اما وجود مشکل سلامتی در درازمدت می‌تواند شادی را از رابطه ی جنسی خارج کند. ممکن است از وجود این مشکل نمی‌توانید به اندازه کافی تحریک شوید، یا برای رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشید. دانستن اینکه مشکل چیست می تواند اولین گام برای یافتن راه حل باشد.

تاثیر دیابت بر رابطه جنسی

قند خون بالا در طول زمان به رگ های خونی و اعصاب ﺁسیب می زند جلوی جریان خون به اندام های جنسی رو می گیرد و شخص دچار مشکلات نعوذ می شود . زنان ممکن است میل جنسی خود را از دست بدهند و خشکی واژن ، مقاربت دردناک و مشکلات ارگاسم را تجربه کنند. دیابت خود را کنترل کنید ، فعال باشید و به درستی غذا بخورید ،این امر می تواند به حفظ روابط جنسی و سایر مشکلات کمک کند. اگر باز هم با رعایت کردن همچنان دچار این مشکل هستید ، در مورد این موضوع به پزشک خود بگویید.

بیماری قلبی چه اثری بر رابطه زناشویی دارد

مانند دیابت ، مشکل آسیب زا عروق خونی هستند که می تواند منجر به مشکلات جنسی شود و برخی از داروهای درمانی مانند فشار خون بالا می توانند چنین مشکلاتی را ایجاد کنند. تغییرات سبک زندگی به خصوص رژیم غذایی و ورزش هایی همچون فیتنس می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر دچار حمله قلبی شده اید و نگران هستید که رابطه جنسی می تواند باعث تحریک شما شود ، از پزشک خود بپرسید که چه زمانی می توانید دوباره فعالیت های جنسی انجام دهید.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: اختلالات جنسی

افسردگی می تواند باعث اختلال جنسی شود

افسردگی می تواند باعث اختلال جنسی شود

ذهن و بدنت دست در دست هم حرکت می کنند. یکی از علائم افسردگی می تواند مانند یک قطره سمی در رابطه ی جنسی شما باشد. اگر مدتی است که احساس ناراحتی می‌کنید، به دکتر یا روانپزشک خود بگویید. درمان شما، ممکن است شامل صحبت کردن با یک مشاور، تغییر روش زندگی و ... باشد،که بسیار می تواند کمک کننده باشد. برخی از داروهای ضد افسردگی می توانند باعث کم شدن میل وباعث به وجود آمدن مشکلات نعوظ در مردان شوند. با کاهش دوز و یا تعویض داروها می توان این مشکل را هموار کرد.

سرطان و رابطه جنسی

رابطه جنسی ممکن است آخرین مورد در ذهن شما هنگام بروز سرطان باشد. اما وقتی که ﺁماده ی نزدیکی شدن هستید، بیماری و برخی از درمان ها می‌توانند این کار را سخت‌تر کنند. شیمی درمانی ممکن است شما را برای رابطه خسته یا مریض کند. ممکن است از بیماری تان درد داشته باشید و یا هورمون درمانی ممکن است بر روی روابط شما تأثیر بگذارد و حتی بعضی از جراحی ها ممکنه روی شکل بدن تاثیر بگذارد. تا زمانی که برای رابطه جنسی آماده نباشید ، به روش های دیگر متوسل شوید.

درد های مزمن و تاثیر آن بر رابطه زناشویی

اگر درد دارید که به طور وحشتناکی گریبان شما را گرفته است پس فکر کردن در مورد رابطه جنسی دشوار است چه برسد به این کار که بخواهید آن را انجام دهید. اگر داروهای شما درد شما را به خوبی کنترل نمی کنند ، ممکن است پزشک نیاز به تغییر دوز یا تغییر داروهای پزشکی داشته باشد یا ممکن است دارو مشکل ساز باشد. برخی از داروهای ضد درد به دلیل اینکه روی سیستم عصبی شما تأثیر می گذارند دارای عوارض جانبی جنسی هستند. در هر صورت ، با پزشک خود صحبت کنید.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: راه حل مشکلات رابطه زناشویی

تستوسترون پایین باعث اختلال میل جنسی می شود

تستوسترون پایین باعث اختلال میل جنسی می شود

مردانی که تستوسترون هورمون مردانه را به اندازه کافی نمی سازند ، ممکن است دریابند که میل جنسی آنها پایین است. گاهی اوقات ، این به دلیل مشکلی در قسمت های مغز است که به بیضه ها نمی تواند دستور ساخت و تولید بیشتر هورمون های تستوسترون را بدهد که اینگونه احتمال بروز دیابت نوع 2 و بیماری کبد یا کلیه را بیشتر می کند. پزشک شما ممکن است با نوشتن یک آزمایش خون اقدامات لازم را برای بررسی وجلوگیری انجام دهد. تغییر سبک زندگی و مراقبت بهتر از از هر شرایط دیگری که می توانید به شما کمک کند.

ﺁرتروز

درد مفاصل و علائم ﺁرتریت می تواند زندگی جنسی شما مختل کند اما اگر خوب فکر کنید با راه حل های ساده هنوز می‌توانید خودمانی و راحت باشید ، راه هایی مثل: رابطه ی جنسی را برای زمانی که معمولا بهترین احساس را دارید می توانید برنامه ریزی کنید حداقل 30 دقیقه قبل از درد، داروی درد خود را مصرف کنید. با بالشت ها و ملحفه‌ها مفاصل خود را بپوشانید از ماساژ برای تسکین ماهیچه ها و مفاصل استفاده کنید.

یائسگی و رابطه زناشویی

یائسگی ، زمانی است که سطح استروژن کاهش می یابد و قاعدگی ها متوقف می شود اما ریزش استروژن می تواند باعث خشکی و نازک شدن واژن می شود این می تواند باعث صدمه دیدن رحم شود اما مرطوب کننده های واژن و روان کننده ها می توانند کمک زیادی کنند اگر دچار گرگرفتگی زیادی هم باشید ، هورمون درمانی می تواند گزینه ای مناسب باشد. با پزشک خود در مورد جوانب مثبت و منفی صحبت کنید.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: دلایل ارگاسم نشدن زنان از دخول

HIV یا ایدز

HIV بر توانایی بدن در ساخت هورمون تأثیر می گذارد این هورمون ها شامل تستوسترون و استروژن است که می تواند منجر به بروز مشکلات در رابطه جنسی و میل جنسی شود. داروهایی که ویروس را کنترل نمی کنند می توانند زندگی جنسی شما را نیز مختل کنند. مهارکننده های پروتئین یا مهارکننده های پروتئاز با اختلال نعوظ در مردان ارتباط دارند. پزشک شما ممکن است مشاوره یا سایر روش های درمانی را به شما پیشنهاد دهد.

بیماری ام اس MS

ام اس و رابطه جنسی

MS بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد در واقع میل جنسی در مغز آغاز می شود. این پیام از طریق اعصابی که به پایین نخاع می رسد ، به بقیه بدن شما پیام می فرستد. اگر MS به این مسیرها آسیب برساند ، می تواند بر حرکت ، برانگیختگی و ارگاسم تأثیر بگذارد. همچنین می تواند باعث خستگی و اسپاسم عضلانی شود. اما ممکن است درمان هایی وجود داشته باشد که بتواند کمک کند ، بنابراین به پزشک خود در مورد خودتان و حالاتتان به طور کامل توضیح دهید.

بیماری پارکینسون

پارکینسون به دلیل تأثیر ﺁن بر حرکت، می‌تواند روابط جنسی را سخت‌تر کند. همچنین می تواند بی میلی ، درد و مشکلات ارگاسم را به همراه داشته باشد برخی از درمان‌ها می‌تواند باعث مشکل دیگری شود،داروهایی که سطح مواد شیمیایی مغزی به نام دوپامین از جمله را بالا می برند می توانند کنترل بدن را سخت تر کنند که برای بعضی از افراد می تواند مشکلاتی اعتیاد جنسی ایجاد کند .پزشک شما باید دوز داروهای شما را تنظیم کند.

از دست دادن کنترل ادرار

این مورد در سالمندان بخصوص خانم ها بیشتر دیده می شود. فشار زیاد روی شکم در هنگام رابطه جنسی ممکن است باعث نشت ادرار شود. بهتر است از نزدیکی موقتا خودداری کنید. قبل از رابطه جنسی موقعیت ها را تغییر دهید و به حمام بروید. با پزشک خود صحبت کنید ، زیرا معمولاً درمان می تواند کمک کند.

بیماری التهابی روده (IBD)

اگر مبتلا به بیماری کرون یا کولیت هستید ، علائم گوارشی (مانند نیاز به رفتن به دستشویی زیاد) ، درد و خستگی می تواند در رابطه جنسی واضح باشند. داروهای خود را طبق دستورالعمل مصرف کنید ، حتی اگر علائم شما بد نباشد . برخی از افراد نیاز به عمل جراحی روده دارند. گروه های درمانی می توانند به شما در تنظیم این تغییرات کمک کنند.

اختلال استرس پس از سانحه ( PTSD)

اختلال پس از سانحه زمانی می تواند رخ دهد که شما شاهد یک رویداد ترسناک مانند حمله ، تصادف بد ماشین یا جنگ باشید.علائم این بخش مانند فلاش بک ها عمل می کنند که احساس می کنید شما در حال بازگشت دوباره به این وضعیت هستید. اگر مبتلا به این اختلال هستید ، ممکن است به جای لذت احساس ترس کنید. یک متخصص بهداشت و روان حرفه ای می تواند به شما کمک کند.

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط راهنمای رفع مشکلات جنسی و زناشویی

مطلب مرتبط برای دیرانزالی چه قرصی بخوریم

این مطلب در تاریخ جمعه 11 ارديبهشت 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
2609





نظر شما در مورد مطلب بیماری های تاثیرگذار بر رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد
ازدواج فرد مطلقه با فرد مجرد

علت جا زدن پسران بعد از خواستگاری
علت جا زدن پسران بعد از خواستگاری

سفلیس  و درمان آن ؟
سفلیس و درمان آن ؟

چطور واژن تنگی داشته باشیم
چطور واژن تنگی داشته باشیم

رایج ترین اختلالات روانپزشکی
رایج ترین اختلالات روانپزشکی

مجردها خوشبخت ترند یا متاهل ها
مجردها خوشبخت ترند یا متاهل ها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10653

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266994414

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام