مشاور سنتر

ارائه خدمات جنسی در مراکز مشاوره غیر مجاز

ارائه خدمات جنسی در مراکز مشاوره غیر مجاز

اخیرا سلامت نیوز گزارشی از وجود برخی مراکز مشاوره غیرمجاز منتشر کرد که در این مراکز به جای درمان افرادی که تمایل به بردگی جنسی دارند به این افراد خدمات جنسی ارائه می دهند و این مراکز در زیر پوشش خدمات روانشناسی سرویس دهنده جنسی هستند.

در مصاحبه ای که با دکتر رسول روشن مدیرگروه روانشناسی دانشگاه شاهد داشتیم وی نیز از وجود برخی مراکز که به جای درمان بیماران اقدامات غیرمجاز می کنند تاکید کرد و خواستار این شد که نظام روانشناسی دکان هایی که تحت عنوان درمان باز شده را بازرسی کند. انتشار این گزارش واکنش سازمان نظام روانشناسی را به دنبال داشته است به طوری که رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از راه‌اندازی شبکه نظارت و کنترل با هدف افزایش نظارت در مراکز ارائه مشاوره خبر داده است.

محمد حاتمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره شرایط روانشناسان در صف انتظار برای کمیسیون بالینی اظهار کرد: به طور جدی در حال تلاش برای تسریع فرایند تشکیل کمیسیون و ارائه مجوز به روانشناسان و مشاوران هستیم؛ در اسفند سال گذشته ۲ هزار نفر در کمیسیون روان شناسی عمومی در صف انتظار بودند، اکنون هر کمیسیون با تشکیل ۳ جلسه در هفته تمام تلاششان را می‌کنند تا صف نوبت دهی کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: توجه داشته باشید که کمیسیون بالینی با ۲ هزار متقاضی در صف انتظار مواجه است، اما تلاشمان را می‌کنیم روند مصاحبه‌ها تسریع شود؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴ استان ظرفیت مناسب را برای برگزاری کمیسیون‌های تخصصی دارند و به دنبال آن هستیم با ایجاد ساختار‌های مناسب در استان‌های تبریز، کرمان، اردبیل، شیراز، اصفهان و کرج، پتانسیل لازم را برای برگزاری برخی کمیسیون‌های پر متقاضی ایجاد کنیم.

افزایش کنترل‌ها و نظارت‌های محسوس و نامحسوس در مراکز ارائه مشاوره

 در آینده‌ای نزدیک شبکه نظارت و کنترل به راه خواهد افتاد؛ شبکه بازرسی و کنترل با نظارت تخصصی متفاوت است؛ این شبکه با این هدف تاسیس می‌شود که علاوه بر بازرسان، ناظران تخصصی، که از نظر علمی در سطح دانشیار به بالا قرار دارند بر بخش حرفه‌ای نظارت کنند.

حاتمی با اشاره به اهمیت افزایش سواد عمومی در حوزه روانشناس و مشاوره بیان کرد: امیدواریم از طریق مشارکت انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم اجتماعات و گردهمایی‌هایی در حوزه روان‌شناسی و مشاوره داشته باشیم همچنین اعضا می‌توانند از طریق شورا‌های استانی با سازمان ارتباط برقرار کنند اما به دنبال بهبود ساختاری برای روان شناسان و مشاروان هستیم.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: روان شناسان و مشاوران باید در میان مردم و نهاد‌ها حضور یابند و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره را به آن‌ها معرفی کنند؛ سلامت روان به عنوان بخشی از نظام سلامت پذیرفته شده است؛ وزیر بهداشت هم سلامت را امری چهار بعدی می‌داند و این موضوع مایه خرسندی نظام روانشناسی و مشاوره است.

وی در پایان اضافه کرد: متاسفانه روزانه گزارش‌های نگران کننده‌ای از سراسر کشور به سازمان داده می‌شود؛ باید علاوه بر افزایش دوره‌های باز آموزی نظارت‌ها بر فعالیت شاغلان در این حوزه افزایش پیدا کند؛ سلامت روان به عنوان بخشی از سلامت مردم کشورمان باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بدانید: نحوه انجام مشاوره قبل از ازدواج

بیشتر بدانید: مشکلات مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره

منبع : سلامت نیوز

این مطلب در تاریخ 2019-08-05 10:03:08منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
5082





نظر شما در مورد مطلب ارائه خدمات جنسی در مراکز مشاوره غیر مجاز چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تشابه فکری راجع به مسئله جنسی در ازدواج
تشابه فکری راجع به مسئله جنسی در ازدواج

مردهایی که مناسب ازدواج نیستند
مردهایی که مناسب ازدواج نیستند

آیا حمام باعث انتقال کرونا می شود
آیا حمام باعث انتقال کرونا می شود

ماسک های مناسب برای جلوگیری از کرونا
ماسک های مناسب برای جلوگیری از کرونا

سندرم اعتیاد به جوک گفتن و شوخی کردن
سندرم اعتیاد به جوک گفتن و شوخی کردن

تاثیر زنان ماهواره بر مردان ایرانی
تاثیر زنان ماهواره بر مردان ایرانی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

618

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266984379

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام