مشاور سنتر

13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود

13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود

برخی کارها و رفتارهای خوب هستند که اگر زیاد انجام دهید تاثیر عکس دارد و به رفتار بد مبدل می شود در این مطلب از تنظیم خانواده 13 عادت یا رفتاری که در صورت زیاده روی بد می شود را نام می بریم

1. ورزش

اگر خیلی سخت ضربه بزنید و حرکات شما شدید باشد، استفاده بیش از حد از حرکات ورزشی می تواند به مفاصل ، تاندون ها ، رباط ها و حتی قلب شما آسیب برساند. زنانی که بیش از حد ورزش می کنند ممکن است دچار قاعدگی مجدد یا باعث از بین رفتن استخوان و ضرر به آن شوند. اگر تمرینات شما را خسته یا تحریک پذیر می کند و یا اگر در خوابیدن ، غذا خوردن یا تمرکز مشکل پیدا کردید ، ممکن است زمان کمتری از ورزش به خود اختصاص دهید البته نباید آن را قطع کنید اهسته و پیوسته می توانید ورزش کنید.

۲. خواب

خواب زیاد

مطالعات نشان می‌دهد که هر شب بیش از ۸ ساعت خواب خطر مرگ را از مشکلات قلبی به میزان ۳۴ درصد افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند با افزایش غلظت ، وزن و قند خون دچار مشکلاتی شوید.

۳. ﺁنتی‌بیوتیک

ﺁنتی بیوتیک‌ها بسیاری از باکتری‌هایی را که باعث عفونت و بیماری می‌شوند از بین می‌برند. در تحقیقاتی مشخص شد که اگر باکتری ها بیش از حد با ﺁنتی بیوتیک ها در تماس باشند، می توانند تغییر کنند. این باعث میشود بدن مقاومت خود را ازدست بدهد. فقط وقتی ﺁنتی بیوتیک مصرف کنید که مطمئن باشید بهشون نیاز دارید.

4.خوشحال کردن مردم

احساس خوشبختی با مردم حس بسیار خوبی است ،اگر فقط برای حفظ صلح و راضی کردن دیگران موافقت کنید یا کارهای زیادی را انجام دهید ، چون نمی توانید نه بگویید ، این مسئله می تواند شما را ناراضی کند و نتیجه خوبی نخواهد داد.

5. فقط بگویید نه

عادت به نه گفتن

این مهارت‌های نه گفتن را تمرین کنید تا بتوانید سلامت خود را حفظ کنید: از خود بپرسید: چه سودی برای شما دارد؟ سپس با قاطعیت جواب دهید و بدانید که لازم نیست دلیلی برای امتناع و نه گفتنتان ارائه دهید. گاهی نه میتواند یک جمله کامل باشد.

6.رابطه ی جنسی

محققان هنوز درباره اینکه آیا شما می توانید "معتاد" به رابطه جنسی باشید یا نه در تضاد هستند. با این حال ، شما ممکن است یک محرک جنسی بیش فعال داشته باشید. این باعث می شود بیشتر از یک فرد معمولی به فکر و احساسات جنسی بپردازید. وقتی بیشتر توجه خود را به رابطه جنسی متمرکز می کنید ، می تواند بر زندگی روزمره و روابط شما به شکلی منفی تأثیر بگذارد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: حداقل و حداکثر تعداد رابطه جنسی

در بعضی موارد ، تمرکز شما روی رابطه جنسی می تواند ناشی از سایر مشکلات پزشکی باشد. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید که ممکن است ناشی از داروهای مصرفی باشد. گروه های پشتیبانی و مطلب مرتبط مشاوره جنسی همچنین می توانند به شما کمک کنند زندگی خود را به حالت عادی برگردانید.

7. شستشوی دست

عادت شستن دست ها

هرچند بیشتر از حد در شستشو و بهداشت غرق باشید عاملی آسیب زا به حساب می آید. مطالعات نشان می دهد که شستشوی بیش از حد می تواند به پوست شما آسیب برساند و مکانی مناسب برای رشد میکروب ها باشد.

8. غذای سالم

شما فقط غذایی می خورید که برای شما مفید باشد؟ این بسیارعالی است ! اما چقدر می خورید؟ پرخوری باعث فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، دیابت نوع 2 ، مشکلات استخوانی و مفاصل ، مشکلات خواب و حتی افسردگی می شود - مهم نیست که چه نوع غذایی را روی بشقاب خود قرار دهید و اگر کالری بیشتری نسبت به سوختن داشته باشید ، وزن بیشتری کسب خواهید کرد که می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شود.

9. آب

می توانید آب زیادی بنوشید. وقتی این کار را انجام دهید ، کلیه های شما نمی توانند به اندازه کافی سریع از مایعات اضافی خلاص شوند. این سدیم موجود در خون شما را به سطحی ناسالم می اندازد وضعیتی به نام هیپوناترمیا. این بیماری می تواند باعث حالت تهوع ، ضعف و خستگی ، سردرد یا در موارد شدید ، تشنج ، اغما و مرگ شود. اگر یک ورزشکار هستید که مدت طولانی در ورزش ، مانند یک دونده ماراتن ورزش می کنید ، در معرض خطر بیشتری قرار دارید.

10. کار کردن

ﺁیا شما مدت ها بعد از تمام شدن شیفت کاریتان در دفتر می مانید؟ شاید واقعا کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید. اگر احساس می‌کنید که باید تمام وقت کار کنید و ترجیح می‌دهید که کار را به جای روابط تان انتخاب کنید، ممکن است خودتان را تنها بیابید و دیگران از اطراف شما پراکنده شوند.

11.تلفن های همراه

عادت به تلفن همراه

تلفن های همراه خیلی چیزها رو راحت تر می کنند، ولی اگه نتوانید از نگاه کردن به تلفن همراهتون دست بردارید، گوشی شما میتواند زندگی واقعیت را برای شما سخت تر کند. این می تواند بر نحوه ارتباط شما با مردم، خلق و خوی شما، کیفیت خواب و حتی مغز شما تاثیر منفی بگذارد.

نکاتی برای دوری از تلفن

اوضاع رو تغییر بدهید برنامه ریزی کارهای مختلف برای انجام در زمانی که فکرمی کنید از تلفن خود زیاداستفاده می کنید. محدودیت هایی را برای مدت زمانی که می خواهید صرف ﺁن کنید تعیین کنید و هنگامی که از ﺁن استفاده نمی کنید، ﺁن را خاموش کنید .با سپری کردن اوقات درکنار دوستان و خانواده می توانند به شما کمک کنند تا از این فضای خسته کننده دور شوید.

12. ویتامین ها

ویتامین ها شما وخانواده تان را سالم نگه می دارند . شاید نه! ﺁهن بیش از حد می تواند باعث تهوع و استفراغ شود و اگر ویتامین C را بیش از حد مصرف کنید، می تواند منجر به حالت تهوع، اسهال و گرفتگی عضلات معده شود. ویتامین A زیاد میتواند باعث مشکلات بینایی شود. ویتامین D اضافی می تواند ماهیچه ها را ضعیف کند و حتی می تواند منجر به مشکلات قلبی شود. و ویتامین K و E می تواند باعث خونریزی شود . پس بهتر است از مصرف زیاد ویتامین ها اجتناب کنید و برای هرکدام دوز ومقدار مناسبی را در نظر داشته باشید.

13. دوستی‌ها

شما هیچوقت نمیتوانید دوستای زیادی داشته باشید، بر اساس برخی تحقیقات، تعداد افرادی که واقعا می‌توانید ﺁنها را "دوست" نامید حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر است. زیرا مغز نمیتواند بیشتر از این پردازش کند و برای بهترین دوستی ها، عدد بسیار پایین تری وجود دارد و آن حدود 5 تا است .

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: عادت های زنانه که باعث سردی جنسی مردان می شود

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: عادت های مردانه که باعث سردی جنسی زنان می شود

این مطلب در تاریخ دوشنبه 31 فروردين 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
3362





نظر شما در مورد مطلب 13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا با هر پسری آشنا میشم بهم پیشنهاد رابطه جنسی میده
چرا با هر پسری آشنا میشم بهم پیشنهاد رابطه جنسی میده

دخترهایی که پسرها برای ازدواج نمی پسندند
دخترهایی که پسرها برای ازدواج نمی پسندند

خارش واژن را جدی بگیرید
خارش واژن را جدی بگیرید

زمان مناسب برای ختنه
زمان مناسب برای ختنه

در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم
در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم

سفر گردشگران عراقی به ایران برای ازدواج موقت با زنان ایرانی
سفر گردشگران عراقی به ایران برای ازدواج موقت با زنان ایرانی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

23693

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267082738

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام