عواملی که منجر به طلاق میشود

عواملی که منجر به طلاق میشود

عواملی که منجر به طلاق میشود، با بیان اینکه در جامعه امروز براساس آمارها بیشترین آمار درخواست طلاق از سوی زنان صورت گرفته، از قبح طلاق نیز کاسته شده و قوانین پاسخگوی نیازهای خانواده امروز نیست، گفته است: شاهد رخداد یک فاجعه بزرگ یعنی کم‌رنگ شدن ارزش‌های دینی و اخلاقی و در نتیجه آن کاهش تعهد و پایبندی به قداست زندگی زناشویی هستیم. خانواده معیار شناخت سلامت و امنیت فرد و اجتماع محسوب می‌شود و تحقیقات نشان داده ازدواج موفق موجب آرامش و سلامت افراد است. خانواده مشروع‌ترین و طبیعی‌ترین مکان روابط زناشویی و تولیدمثل است. (ایسنا، آبان ماه 93)

بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور، در آبان ماه سال جاری تهران با 3703 مورد بیشترین طلاق را در آبان ماه سال جاری داشته و قم با 55 مورد کمترین مورد را داشته است.

همچنین در سال 92 بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده مربوط به ترکیب سنی مردان 29 - 25 ساله است با زنان 24 – 40 ساله که تعداد آن برابر با 17199 واقعه است. بر اساس این آمار در سال 92 نسبت ازدواج به طلاق 5 بوده به عبارتی در مقابل هر 5 ازدواج ثبت شده یک طلاق به ثبت رسیده است.



گاهی طلاق بهترین گزینه است



دکتر مصطفی تبریزی ـ روانشناس ـ درباره طلاق و علل وقوع آن و همچنین آموزش صحیح مهارت های زندگی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی گفت: طلاق از واژه طَلَق می آید و به معنای رها شدن و خلاص شدن است و در اصطلاح وقتی دو زوج نمی توانند به زندگی با هم ادامه دهند و از هم جدا می شوند را طلاق گویند. در متون مذهبی ما طلاق بدترین و ناپسند است، پیامبر (ص) فرمودند بدترین چیز نزد من طلاق است؛ اما در عین حال مجاز شمرده شده، بنابراین اگر شرایط زندگی به آنچنان دشواری ای برسد که طرفین فقط زجر بکشند بهتر است طلاق بگیرند.


مجموعه عواملی که منجر به طلاق میشود



وی اولین علت وقوع طلاق بین زوجین را انتخاب نادرست دانست و افزود: وقتی دو نفر بدون اینکه عوامل موثر در زندگی زناشویی را بدانند و با دیدن صرف یکی دو مورد جاذبه در فرد او را انتخاب می کنند به مشکل می خورند ضمن اینکه سن، تحصیلات، فرهنگ دو خانواده، علایقف هیجانات، باورها، چگونگی تقسیم مادیات در خانواده، اعتقادات اخلاقی و سنتی و ... از دیگر علل طلاق هستند، البته گاهی عامل اقتصادی نیز علتی برای طلاق می شود یعنی طرفین با مشکلات اقتصادی ای که دارند نمی توانند به زندگی خود ادامه دهند. ناکامی های جنسی نیز می تواند از دیگر عوامل طلاق باشد اما من تفاوت های اخلاقی، رفتاری و نگرشی را از عامل جنسی مهمتر می دانم.



پیشگیری از طلاق با رفتار جنسی خوب


تبریزی معتقد است: در روابط جنسی زمانی که یکی از زوجین سرد مزاج و دیگری گرم مزاج است قاعدتا این دو نمی توانند از یکدیگر راضی باشند؛ در رابطه با مسائل جنسی آموزش داده نمی شود درنتیجه فرد نمی داند یک رفتار جنسی خوب چه رفتاری است، یک رفتار جنسی خوب از گفتگو، نوازش و تعریف و تمجید شروع می شود و سپس به لمس کردن و رابطه خاص جنسی می رسد، شاید اگر کل مدت یک رابطه جنسی خوب را حداقل یک ساعت در نظر بگیریم بیش از 50 دقیقه آن توازن ارتباط عاطفی ست. اگر روابط جنسی زناشویی اینگونه برقرار شود هر دو به ارگاسم می رسند و از یکدیگر نیز راضی هستند اما اگر آموزش نبینند از هم راضی نمی شوند، بهانه می کنند و سپس مشکلاتی به بار می آید. البته امروز در جامعه سکس تراپی داریم یعنی درمان مسایل جنسی که افراد می توانند از درمانگر کمک بگیرند و این کمک ها می تواند موثر باشد. تا آنجا که من می دانم در خانمها بیشتر سرد مزاجی و در آقایان بیشتر سرعت انزال و در کل ندانستن رفتار جنسی صحیح است که مشکل ایجاد می کند.



مسایل جنسی در کشور ما به تابو تبدیل شده


آغاز آموزش مهارت های زندگی از قبل از دبستان

او ادامه داد: در جامعه ما همه ی افراد اطلاعات جنسی دارند و این اطلاعات را جسته و گریخته از افراد مختلف بدست آورده اند که لزوما آن افراد دانا و صاحب صلاحیت نبودند. چون مسایل جنسی و روابط زناشویی در جامعه ما به یک تابو تبدیل شده است بد می دانیم که افرادی که صلاحیت دارند درمورد این مسایل صحبت کنند یا آموزش دهند، بنابراین بسیاری از باورهای جنسی ما باورهای غلطی است؛ به نسبت همین تابویی که وجود دارد ما نیز مشکل خواهیم داشت. در نتیجه آموزش مهارت های زندگی باید از قبل از دبستان شروع شود، آموزش این مهارت به قدری کلی است که طلاق و روابط جنسی جزیی هستند که در بطن این مهارت ها قرار می گیرند. تا قبل از دبستان بچه ها در خانه بدون با مشاهده رفتار والدین اطلاعات کسب می کنند و وقتی هم که وارد مدرسه می شوند کم کم از طریق معلمان و کتاب ها آموزش می بینند، خوشبختانه چند سالی است که کم و بیش به این امر مهم پرداخته می شود.

تبریزی در پایان خاطرنشان کرد: زوجین برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی که آنها را به سمت طلاق سوق می دهد به یک مشاور مراجعه کنند و ابتدا هرکدام یک تست شخصیتی بدهند چرا که شاید زخم هایی از دوران کودکی دارند که ناخوداگاه به همسرشان انتقال می دهند، همچنین با کمک از مشاور باورها، توقعات، افکار و ... خود را مطرح، بررسی و اصلاح کنند.

منبع : شفقنا زندگی / دکتر شکوه نوابی‌نژاد نایب رییس نظام مشاوره و روانشناسی

 

رفتارهایی که باعث طلاق میشود

زندگی پس از طلاق

طلاق و مسائل پیرامون آن

آمار طلاق بر اساس سن زن و مرد

طلاق جنسی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-12-09 08:50:44منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
26035





نظر شما در مورد مطلب عواملی که منجر به طلاق میشود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رفتارهایی در ابتدای رابطه که باعث دوری طرف مقابل می شود
رفتارهایی در ابتدای رابطه که باعث دوری طرف مقابل می شود

بیشتر جذب چه فردی از جنس مخالف می شویم
بیشتر جذب چه فردی از جنس مخالف می شویم

مواد غذایی افزایش دهنده باروری
مواد غذایی افزایش دهنده باروری

بهترین زمان باروری!؟
بهترین زمان باروری!؟

علت زود عصبانی شدن
علت زود عصبانی شدن

خطرات زود عاشق شدن
خطرات زود عاشق شدن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11068

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266474721

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام