طرح چکاپ همسران

طرح چکاپ همسران

طرح چکاپ همسران،نسرین طهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: چند روز پیش طرح چکاپ همسران رونمایی شد؛ البته از سال 80 در حال تکمیل آن هستیم و این طرح از مرحله اولیه تا کنون بیش از 2000 ازدواج موفق و مهندسی 615 طلاق و بازگشت به ادامه زندگی را در پرونده خود جای داده است و نیز قابل ذکر است طی سال هایی که این طرح مراحل تکامل خود را طی نموده، تنها هفت طلاق توصیه شده و تجویزی را در پرونده خود ثبت نموده است.

 

وی با بیان اینکه طرح چکاپ همسران با هدف غربالگری در سطوح مختلف آسیب شناسی خانواده اجرا می شود، گفت: این طرح درباره چگونگی، نوع ، درصد شیوع و شدت آسیب‌های احتمالی در روابط بین همسران با برنامه ریزی جهت مشاوره و آگاه سازی، مداخله و درمان با رویکرد پنج بعدی زیستی، روانی، اجتماعی، معنوی، جنسیتی ( که از دیگر ابداعات مدیر این طرح می باشد) در چند مرحله اجراء خواهد شد.

 

رئیس مرکزتحقیقاتی سلامت خانواده عصر اضافه کرد: این طرح که در مراحل مختلف و سطوح خانواده برنامه‌ریزی شده است با ارائه متغیرهای اولیه در بخش پایلوت راه اندازی می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: ضرورت بررسی و پیاده‌سازی این طرح و گسترش آن در سطوح استانی و ملی بیانگر ابعاد و جنبه‌های مختلف اهمیت آن در فرایند پیشگیری از آسیب‌های مبتلا به ساختار خانواده است. علاوه بر آن طرح چکاپ همسران می‌تواند در پیشبرد اهداف اصالت فرهنگی، اجتماعی، فردی و معنوی جامعه ایرانی- اسلامی بسیار حائز اهمیت باشد.

 

طهرانی اضافه‌ کرد: پیش‌بینی رویدادها و وقایع مبتلابه زوج و خانواده، مواجهه با رویدادهای آشکار ناقض سلامت جسم و روان، اتخاذ و بکارگیری راهکارهایی جهت نفوذ ناپذیری مرز زندگی زناشوئی، افزایش ایمنی درسطوح خانواده و انجام مداخلات تخصصی درمواجهه با مسائل مزمن از جمله اهداف این طرح است.

 

وی تاکید کرد: برنامه چکاپ همسران، یک استراتژی قدرتمند در پیشگیری از علل به‌ وجود آورنده تعارضات جدی بین همسران و ورود تعارضات به مراجع قانونی، پلیس و دادگاه‌های خانواده است علاوه بر آن این طرح در جهت کنترل و تعدیل هزینه‌های برخی از نهادها و ارگان‌ها در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، فرهنگی، قضایی و انتظامی و به‌ دست آوردن بانک جامع اطلاعات همسران و طراحی نقشه جامع ارتباطات در هم تنیده بین آنها و جنبه‌های گوناگون تعاملات تلاش می‌کند.

 

طهرانی در پایان اظهارکرد: با توجه به نو و ابداعی بودن این طرح، نیازمند پرورش نسل جدیدی از درمانگران با عنوان زوج درمانگرهستیم. این مرکز در مرحله اول اجرای طرح، از کلیه علاقمندان به شرکت در این طرح بزرگ دعوت می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها طی 3 ماه تحت آموزش های تخصصی و کاربردی قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

این مطلب در تاریخ 2014-12-20 10:00:20منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
12968





نظر شما در مورد مطلب طرح چکاپ همسران چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




به خاطر ظاهرم خواستگاری نمیرم
به خاطر ظاهرم خواستگاری نمیرم

چگونه فرد مقابل خود را بشناسیم
چگونه فرد مقابل خود را بشناسیم

ورزشهای ممنوع برای زنان باردار
ورزشهای ممنوع برای زنان باردار

آیا ارگاسم شدن باعث آسیب بکارت می شود
آیا ارگاسم شدن باعث آسیب بکارت می شود

انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد
انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد

اگر زن ازدواج مجدد کند آیا مهریه ازدواج قبل قطع می شود
اگر زن ازدواج مجدد کند آیا مهریه ازدواج قبل قطع می شود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

27128

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266463066

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام