آمار اختلالات جنسی در ایرانیان

آمار اختلالات جنسی در ایرانیان

اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی "سلامت خانواده" با نگاهی به تعیین کننده‌ها و مشکلات میل جنسی از سوی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی روز سه‌شنبه ۴ تیر ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دکتر علی آذین با نگاهی به تعیین کننده‌ها و مشکلات میل جنسی، اظهار کرد: در این نشست به تعیین کننده‌های میل جنسی و مشکلاتی که ممکن است زوجین با آن مواجه شوند پرداخته خواهد شد و از آنجا که برای تأمین سلامت جنسی مثل سایر حوزه‌های سلامت لازم است همزمان به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی آن توجه شود، در این نشست نیز با دعوت از همکاران پزشک و متخصصین سلامت باروری و سلامت روان تلاش می‌شود تا تعیین کننده‌های میل جنسی در همه این ابعاد به بحث گذاشته شود.

دبیر علمی سلسله نشست‌های "سلامت جنسی" با اشاره به اهمیت برگزاری این‌گونه نشست‌های تخصصی، عنوان کرد: این برنامه‌ها به مخاطبین کمک می‌کند تا از نگاه تک بعدی به مشکلات جنسی فاصله گرفته و به ضرورت کار گروهی و چند تخصصی بیش از پیش عنایت داشته باشند. گرچه پرداختن به جزئیات ممکن است به چندین روز بحث و گفت‌وگو نیاز داشته باشد، ولی حتی فرصت‌های محدودی مثل این نشست نیز می‌تواند در ایجاد تغییری در بینش همکاران ارائه دهنده خدمات سلامت بسیار کمک کننده باشد.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تمایلات جنسی به طور معمول بخش جدایی ناپذیر زندگی فرد است که بالقوه تا پایان عمر ادامه دارد، تصریح کرد: در این مسیر، بسیاری از تعیین کننده‌های میل جنسی دستخوش تغییرات مداوم هستند از جمله شرایط زیست شناختی و هورمونی فرد، حالات و ملاحظات روان شناختی، محیط، نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی و بالاخره آنچه در چهارچوب خانواده و در تعاملات بین زوجین در جریان است.

وی ادامه داد: این تغییرات می‌توانند با مشکلاتی در خصوص میل جنسی همراه باشند که بسیاری از آنها محدود و زودگذر هستند و البته گاه زندگی فردی و خانوادگی را با چالش‌های جدی مواجه می‌کنند.

این متخصص پزشکی اجتماعی با اشاره به آمار شیوع اختلالات جنسی در جامعه، عنوان کرد: اگرچه در خصوص شیوع اختلالات میل جنسی کمابیش آمارهایی در کشور در اختیار است و مثلاً در خصوص زنان متأهل از ۳۰ درصد شروع می‌شود، ولی ابعاد "مشکلات میل جنسی" و نه الزاماً بیماری‌ها، به مراتب وسیع‌تر است که به این ترتیب با توجه به جمعیت کشور می‌توان تخمینی از اهمیت موضوع به دست آورد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در خاتمه عنوان کرد: گرچه نه در آموزش متخصصین و نه در ارائه خدمات مشاوره و درمان هنوز توجه چندانی از سوی مسئولین نظام سلامت به موضوع سلامت جنسی نمی‌شود، ولی امیدواریم با همت همکاران در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، بتوانیم با برگزاری مجموعه‌ای از نشست‌ها، ضمن روشن کردن ابعاد موضوع، حمایت متولیان سلامت در کشور را نیز جلب کنیم.

اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی سلامت جنسی چهارم تیر ماه در محل پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با شماره‌های ۲۲۴۳۹۸۷۲ و ۰۹۰۲۲۴۳۹۸۷۲ تماس برقرار نمایند

بیشتر بدانید : اختلالات جنسی

بیشتر بدانید : اختلالات عملکرد جنسی در مردان

منبع : ایسنا

این مطلب در تاریخ 2019-06-20 06:00:57منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
1472





نظر شما در مورد مطلب آمار اختلالات جنسی در ایرانیان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشاوره قبل ازدواج و پاسخ به سوالات در مورد ازدواج
مشاوره قبل ازدواج و پاسخ به سوالات در مورد ازدواج

با ما درد و دل کنید و مشکلات خودتون رو مطرح کنید
با ما درد و دل کنید و مشکلات خودتون رو مطرح کنید

بو ها و عطرهای تحریک کننده جنسی
بو ها و عطرهای تحریک کننده جنسی

دلایل خیس شدن و ترشحات زیاد واژن
دلایل خیس شدن و ترشحات زیاد واژن

فایده استرس (استرس مفید)
فایده استرس (استرس مفید)

چند درصد طلاقها به علت خیانت و عدم رضایت جنسی است
چند درصد طلاقها به علت خیانت و عدم رضایت جنسی است










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1190

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266464843

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام