زن سابقم می گوید مرا صیغه کن

زن سابقم می گوید مرا صیغه کن

دقیقا سه ماه می‌شود که خانمم از من طلاق گرفته است، آن هم با 260 سکه بخشیده شده. یک فرزند شش ساله دارم. دوست دارم دوباره برگردم سر زندگی‌ام با خانمم اما او می‌گوید: «اول من رو صیغه کن، اگر درست شده بودی، بعدش باهات می‌مونم وگرنه هیچی». من عقد محضری می‌خواهم و او می‌گوید نه. 10 سال با هم زندگی کردیم. راهنمایی‌ام کنید.

 

برادر گرامی، علت درخواست طلاق همسرتان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بهتر بود به آن اشاره می‌کردید. این‌که بیان کردید همسرتان مهریه‌اش را بخشیده و بعد از 10 سال زندگی و یک فرزند شش ساله طلاق گرفته، نشان می‌دهد که به اوج خستگی و ناامیدی از زندگی رسیده واحتمالا چاره‌ای جز جدایی نداشته است. بنابراین قبل از این‌که بخواهید به برگشتن فکر کنید، لازم است  به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنم توجه کنید.

 خودتان را ارزیابی کنید

این‌که دوست دارید برگردید سر زندگی‌تان، به نظر خوب است ولی بهتر است بدانید که دوست داشتن به تنهایی کافی نیست و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنید. از آن‌جا که شما در طول 10 سال زندگی قبلی خودتان موفق نشده‌اید که تغییرات امیدوار کننده‌ای برای همسرتان داشته باشید، شایسته است که انگیزه‌ها، توانمندی‌ها، نقاط ضعف از لحاظ رفتاری و گفتاری و ... خود را مجدد ارزیابی کنید شاید مشکل کار را بیابید.

 

 علت‌های طلاق و انتظارات همسرتان را بررسی کنید

تا زمانی که شما نخواهید یا نتوانید بفهمید که اشکالات زندگی قبلی‌تان چه مواردی بوده و دلایل بروز این مشکلات را نشناسید، نمی‌توانید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کنید. بنابراین بهتر است که 10 سال زندگی مشترک خود را از ابتدا مرور و به دقت فرایند ایجاد و تشدید اختلافات و دلخوری‌های همسرتان را ارزیابی کنید تا بتوانید ریشه مشکلات را پیدا و حذف‌شان کنید. در بخشی از متن پیامک ارسالی تان گفتید که همسرتان وعده داده اگر رفتار شما تغییر کرده باشد به زندگی‌مشترک رضایت می‌دهد. بنابراین بهتر است مشخص کنید که بعد از جدایی چه اقداماتی برای اصلاح شدن انجام داده‌اید و چه برنامه‌ای برای تامین خواسته‌های همسرتان دارید.

 

 خانم‌تان به شما اعتماد ندارد

اعتمادسازی کنید. وقتی همسرتان شرط زندگی موقت را پیش پای شما گذاشته است یعنی این‌که در شرایط فعلی به شما اعتماد کافی ندارد و حاضر نیست با وضعیت و شرایط قبلی به زندگی با شما برگردد. اگر برای هدف خود اهمیت قائل هستید، پیشنهاد همسرتان را به عنوان یک فرصت تلقی و به خوبی از آن استفاده کنید. برای این‌که اعتماد همسرتان را جلب کنید نیاز به اقدامات و اصلاحات عملی دارید. توصیه می‌کنم حس مسئولیت‌پذیری و مهارت‌های زندگی را در خودتان تقویت کنید و برای این کار به یک روان شناس یا مشاور با تجربه و دارای مجوز مراجعه کنید. توجه داشته باشید که ممکن است این فرصت‌ها تکرار نشوند.

 به این سوالات فکر کنید

قطعا یک شروع با آمادگی کامل و کم ریسک بهتر از یک اقدام عجولانه و احساسی است پس تا زمانی که آمادگی کامل برای شروع زندگی‌مشترک ندارید و در همان وضعیت قبلی روزگار می‌گذرانید، امکان شروع یک زندگی آرام برایتان فراهم نیست. بنابراین قبل از هر اقدامی به خودتان زمان بدهید و برای سوال‌هایی که مطرح می‌شود، پاسخ‌های روشنی پیدا کنید: چرا شما و همسرتان از هم جدا شدید؟ چرا مجدد می‌خواهید به زندگی قبلی برگردید؟ شما بعد از طلاق چه تغییراتی کرده‌اید؟ همسرتان چه تغییراتی کرده است؟ آیا علت‌های جدایی قبلی در آینده تکرار نخواهد شد؟

 

نویسنده : دکتر حسین محرابی | روان شناس

این مطلب در تاریخ 2020-02-17 07:00:43منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:3.5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
4760





نظر شما در مورد مطلب زن سابقم می گوید مرا صیغه کن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آیا داشتن رابطه جنسی با جنس مخالف در دوران آشنایی  صحیح است ؟
آیا داشتن رابطه جنسی با جنس مخالف در دوران آشنایی صحیح است ؟

پسرها از من خوششان می آید اما حرفی نمی زنند
پسرها از من خوششان می آید اما حرفی نمی زنند

فواید اضافه وزن برای زنان میانسال
فواید اضافه وزن برای زنان میانسال

آمیزش جنسی درطول بارداری
آمیزش جنسی درطول بارداری

علت علاقه ایرانیان به لباس تیره
علت علاقه ایرانیان به لباس تیره

زنان چگونه به اهداف خود برسند
زنان چگونه به اهداف خود برسند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9647

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266473300

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام