نظرتان درباره این جملات چیست؟ با درست و نادرست پاسخ بدهید و بعد پاسخ هایتان را با پاسخ های درست مقایسه کنید.

۱) اگر نامزد یا همسرتان عاشقتان باشد، پس باید بداند چه احساسی دارید.

درست

نادرست

۲) غیرت و حسادت نشانه ای از عشق است.

درست

نادرست

۳) عشق واقعی یعنی باید تنها فکر و ذکرتان او باشد.

درست

نادرست

 

۴) بهترین روش حل مشاجره این است که زمان دعوا، تسلیم شوید و عقب نشینی کنید.

درست

نادرست

 

۵) در رابطه زناشویی مهم است که هر دو زوج علاقه مندی ها و تفریحات یکسان و مشترک داشته باشند.

درست

نادرست

 

۶) اعتماد، مهم ترین بخش یک رابطه است.

 

درست

نادرست

 

۷) اینکه در طول رابطه سعی کنید طرف مقابل را آنطور که خودتان می خواهید تغییر دهید، کار درست و قابل قبولی است.

درست

نادرست

 

۸)یک رابطه عاطفی سالم بر پایه یک جذابیت فیزیکی قوی استوار است.

درست

نادرست

 

۹) این حق را دارید که گاهی «نه» بگویید، بدون اینکه احساس گناه کنید.

درست

نادرست

 

۱۰) طبیعی است که وقتی برای مدتی نبودید، همسرتان از شما، برای داشتن رابطه زناشویی بیشتر، متوقع باشد.

 

درست

نادرست

 

حالا پاسخ های درست را ببینید و بررسی کنید به چند سوال پاسخ درست داده اید.

۱) نادرست. هیچ کس نمی تواند ذهن کسی را بخواند. اینکه تصور کنید هر چیزی را که همسرتان به آن فکر می کند، می دانید، می تواند خطرناک باشد و منجر به سوء برداشت شود.

۲)نادرست. حسادت اغلب از فقدان عزت نفس و حس ناامنی سرچشمه می گیرد و ممکن است منجر به سلطه جویی و انحصارطلبی شود. نیاز همیشگی به دانستن اینکه طرف در هر لحظه کجاست و دقیقا چه می کند، نشان دهنده بی اعتمادی و بی احترامی یک زوج است.

۳) نادرست. وقتی یک رابطه عاطفی را شروع می کنید، باید بتوانید در کنار آن به دیگر بخش های زندگی تان هم ادامه دهید. عشق واقعی به انسان اجازه می دهد به عنوان یک فرد مستقل و مبتکر به روند تکاملش در زندگی ادامه دهد، از رابطه عاطفی اش لذت ببرد و در عین حال به دیگر حوزه های زندگی اش مثل کار، خانواده، تحصیل، دوستان و ...، بپردازد.

۴)نادرست. این خیلی مهم است که واضح و روشن راجع به مشکلاتتان بحث کنید، چه بسا که در نتیجه همین بحث ها، یک راه حل عادلانه مورد قبول هر دو طرف خلق شود. چنین بحث و گفت وگویی مستلزم یک گفت و شنود دوطرفه است، هر دو طرف باید قادر باشند افکار منفی شان را در قالب یک ارتباط سازنده و بی محابا مطرح کنند.

۵) نادرست. در مورد یک چنین ایده ای، همسران می توانند گفت وگویی دوستانه داشته باشند و نظر هم را جویا شوند، ولی لازم نیست تمام علایقشان مشترک باشد. یک رابطه عاطفی سالم زمانی ایجاد می شود که هر یک از زوج ها، بتواند بین فعالیت هایی که با همسرش انجام می دهد و آنهایی که بدون او انجام می دهد، تعادل برقرار کند.

۶) درست. در یک رابطه سالم، هر دو طرف به هم اعتماد دارند و احترام می گذارند. زمانی که اعتماد از بین برود، به سختی می شود رابطه را حفظ کرد.

۷) نادرست. اینکه سعی کنید همسرتان را تغییر دهید یا به خاطر او، تغییرات شدید و اساسی در خودتان ایجاد کنید، می تواند علامت سوءاستفاده باشد. رابطه سالم زمانی شکل می گیرد که فرد، طرف مقابل را با تمام خوبی ها و بدی هایش می پذیرد؛ بی آنکه تلاشی در تغییر او کند.

۸) نادرست. جذابیت جنسی تنها بخش کوچکی از یک رابطه خوب است. دیگر جنبه های مثبت یک رابطه شامل صداقت، اعتماد، احترام، ارتباط متقابل، شوخ طبعی، آزادی و صبوری است.

۹) درست. هیچ کس نباید به دلیل «نه» گفتن احساس گناه کند. عزت نفس سالم، خودباوری و داشتن دلایل منطقی برای گفتن «نه» کمک می کند تا کمتر احساس گناه کنید. برای داشتن یک ارتباط بی محابا و جسورانه تمرین کنید؛ این کار کمک می کند بتوانید در مواقع ضروری «نه» بگویید.

۱۰) نادرست. همسرتان هرگز نباید در مورد داشتن رابطه زناشویی از شما توقعات غیرطبیعی باشد. هرکسی در این مورد قابلیت ها و محدودیت های خودش را دارد که همسرش وظیفه دارد به آنها احترام بگذارد. اینکه شخص بتواند وقتی به هر دلیل آمادگی ندارد، با امنیت به همسرش در این خصوص «نه» بگوید، شاه کلید داشتن یک رابطه سالم است.

منبع : aftab.ir