اهمیت بوسیدن همسر

اهمیت بوسیدن همسر

 

اهمیت بوسیدن همسر

بسیاری از ما بوسیدن را دیده ایم و چشیده ایم. احساس لطیف و به یاماندنی اولین بوسه ها را نیز خیلی از ما فراموش نخواهیم کرد. بوسیدن همیشه با لرزش دستان، اعتماد به خود و لذت همراه است.

گاهی نیز با کنجکاوی ناظر این عمل خواهیم بود و از خود می پرسیم چرا تبادل بزاق دهان مان، تماس لبها و حتی به هم خوردن دندان های مان را مرتکب می شویم؟ چرا در طول تاریخ از طریق شعر، قصه و حتی نقاشی بارها و بارها وصف بوسه، تمنای بوسه و آرزوی بوسیدن تجسم می شود؟

سئوالات فوق و مجموعه متنوع کنجکاوی های فرخنده، دست به دست هم دادند تا انگیزه ای باشد برای یک محقق دانشگاه تگزاس به نام « شریل کرشبام» تا کتابی را با عنوان « تعریف علمی بوسیدن» به رشته تحریر در اورد. او به پشتوانه تحقیقاتش که دامنه اش به ادبیات، تاریخ، زیست شناسی، روانشناسی و فرهنگ عمومی هم می رسد سعی کرده است بخشی از اسرار و نظریات علمی مربوط به بوسیدن را گرد هم آورد. مصاحبه زیر خلاصه ای است از گفتگوی مجله نیویورکر با نویسنده کتاب:

 

چه اتفاقی در بدن ما صورت می گیرد وقتی که می بوسیم؟

 

شریل کرشبام: در یک بوسه خوب، چشمان مان را ترجیح می دهیم ببندیم چون مردمک چشم مان از کنترل ما خارج می شود و ناخودآگاه به هر سو می چرخد. بر ضربان قلب ما افزوده خواهد شد و حتی تنفس ما نیز از حالت عادی خارج خواهد شد.

در حین بوسیدن بدون انکه متوجه باشیم ضمیر ناخودآگاه ما دستخوش فعل و انفعالات خواهد شد. بوی بدن نقش مهمی ایفا خواهد کرد. زنان، بویژه جذب بوی طبیعی بدن مردان خواهند شد. بوی مخصوصی که به طور غریزی نشانگر نوعی از ژن سالم و مقاوم بشری به نام «Major Histocompatability complex »هستند.

بشر معمولا احساس خوبی نسبت به آن دسته از ژن ها دارد که تفاوت زیادی با وضعیت ساختمان ژن خود دارند. برگ برنده تفاوت مزبور و تنوع در بوی بدن طرف مقابل نهفته است. خوشایند بودن بوی افرادی که حامل ژن MHC می باشند در حقیقت علامتی است تضمین کننده در مورد اینکه در مراحل بعدی آشنایی، شانس بقای نوزاد ایجاد شده از این رابطه به دلیل مقاومت بهتر در برابر بیماری ها، بیشتر خواهد بود. تحقیقات جمع آوری شده برای تدوین کتاب حاکی از آن است که نیمی از زنان و مردان اعلام کرده اند که بوسه نامطبوع اولیه، ملاک اصلی برای پایانِ دادن به یک رابطه تازه ایجاد شده بود.

 

بوسه اول چقدر مهم است؟

 

شریل کرشبام: بوسه اول قدرت ان را دارد که اینده یک رابطه را برای برخی از زوج ها پیش بینی کند. بی شک دلائل دیگری نیز در شکل گیری و توسعه یک رابطه دخالت دارند اما بوسهِ اول در حقیقت مهمترین قضاوت طبیعی است که بدن انسان ابراز می کند.  بوسه اول افراد را در موقعیتی قرار می دهد که قادر خواهند بود در باره اینده رابطه خود  با فرد مقابل، احساس فی البداهه داشته باشند.

اگر یک بوسه دوست داشتنی باشد با افزایش « دوپامین» سرخوشی مطبوعی فراهم می شود که همسو با حس خواستن و میل بیشتر برای ارتباط است. بوسه جذاب در ضمن بخشی از مغز را تحریک می کند که احساس لذت ناشی از مصرف کوکائین در مغز ایجاد می کندد. بوسه در حقیقت کارش مشابه تاثیری است که ماده مخدر در بدن ایجاد می کند.

بوسه لذتبخش باعث افزایش هورمون آکسیتاسین  نیز می شود که در اصل معروف به هورمون عشق است که عنصر مهمی برای احساس همبستگی و دلبستگی به یک فرد دیگر است. اتفاقات شیمیایی در حین بوسه از بسیاری جهات شبیه همان علائم و تغییرات شیمیایی هستند که بدنِ انسان عاشق تجربه می کند.

در کتاب به این مسئله اشاره کردی که واکنش زنان و مردان در حین بوسیدن متفاوت است. ایا مردان از مریخ امده اند؟

شریل کرشبام: برایم شوکه آور بود وقتی که در تحقیقات مختلف این نکته بارز شد که انگیزه و عکس العمل و حتی نیت مردان در حین بوسیدن با زنان فرق دارد. بسیاری از مردان خاطر نشان ساختند که بوسیدن برای انها به منزله قدم اخری است که اگر برداشته شود تضمین کننده تحقق یافتن یک رابطه جنسی است. به عبارت صریحتر، برای مردان، بوسیدن یک زن به منزله این است که موافقت اولیه و ضمنی برای داشتن یک رابطه جنسی صورت گرفته است.

برای زنان، بوسیدن به خودی خود، عمل مستقل و مهمی است. بوسیدن به زنان کمک می کند تا پی ببرند از ایکه مردی که بوسیده اند چگونه می اندیشد و یا به انها اجازه می دهد حدس زنند ایا ادامه یک رابطه با فردی که بوسیده اند در چشم انداز خواهد بود؟ خلاصه کلام اینکه، در بررسی انواع تحقیقات جمع اوری شده در باره بوسه، متوجه شدم که عملِ بوسیدن برای زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ایا تحقیقات علمی می توانند یک فرمول موفق برای یک بوسه خوب ارائه دهد؟

شریل کرشبام: مطمئنا بسیاری از مسائل مربوط به بوسه خارج از کنترل ادمها می باشد و اگر ییوند و اشنایی دو نفر از قبل در اسمانها بسته شده باشد بدن زن و مرد مزبور بلافاصه آن را حس می کنند. با این همه عوامل بسیاری نیز وجود دارد که قابل پیشش بینی و کنترل است. به طور مشخص می دانم که ما زنها به مزه و حتی تنفس مردان توجه زیادی به خرج می دهیم. بنابر این تمیز بودن و خوشبویی دندان و بدن، کمک زیادی برای ایجاد یک بوسه خوب خواهد کرد.

مقدم بر هر چیزی، ما زنها باید در کنار مردان احساس راحتی کنیم. نقشِ فضا و محلی که قرار داریم برای داشتن یک بوسه خوب خیلی مهم است. اگر همه چیز در جای خودش نباشد و وقتش نرسیده باشد و یا در موقعینت ناراحتی باشیم بدن ما هورمونی ایجاد می کند به نام کورتیزول  که با وجود آن، شانس تدارک یک بوسه خوب خیلی کم خواهد کرد. نکته بعدی اینکه آگر دو نفر برای مدت طولانی کنجکاو همدیگر باشند و عطش بوسیدن به ارامی در انها افزایش یافته باشد امادگی بیشتری برای یک بوسه به یادماندنی خواهند داشت.

منبع: marde-rooz

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-09-07 19:49:20منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
22158





نظر شما در مورد مطلب اهمیت بوسیدن همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ترس از عاشق شدن
ترس از عاشق شدن

پسری که باهاش هستم قبول نمی کند به درد هم نمی خوریم
پسری که باهاش هستم قبول نمی کند به درد هم نمی خوریم

تاثیر رابطه جنسی بر وزن افراد
تاثیر رابطه جنسی بر وزن افراد

آیا بند انداختن صورت  برای پوست ضرر دارد
آیا بند انداختن صورت برای پوست ضرر دارد

حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست
حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست

افزایش آمار خیانت زنان
افزایش آمار خیانت زنان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4119

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281882

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام