آیا زنان باید همیشه در خانه آرایش و لباس باز بر تن کنند

آیا زنان باید همیشه در خانه آرایش کرده و لباس باز در تن کنند

 

آرایش کردن زن در خانه،پوشیدن لباس باز برتن،آرایش برای شوهر

شوهرم از من انتظار دارد که همیشه با لباس باز و آرایش غلیظ باشم ولی با وجود داشتن فرزند کوچک ،این کار برای من خسته کننده و وقت گیر است. آیا در این صورت این کار بر من واجب است ؟
پاسخ – درست است که تمکین خاص خانم واجب است ولی استثنائاتی دارد از جمله عسر و حرج . الان در این سوال وجوب از خانم برداشته می شود . در اینجا تمکین خاص نیست ، درخواست یک لباس و آرایش خاص است چون این کار برای خانم عسر و حرج دارد زیرا خانم کودک دارد و نگهداری از آن سخت است ، پس بر ایشان واجب نیست . در حدی که این کار در توان شما هست و باعث سختی زیادی برای شما       نمی شود واجب است که آنرا انجام بدهید . به آقایانی که این انتظار را از همسرانشان دارند توصیه می کنم که در تمام زندگی تان معتدل باشید. در روایت داریم : بهترین کارها حدوسط آن است . وقتی شما چنین انتظاری از همسرتان دارید ، چون طبع خانم آمادگی ندارد ،این فشار باعث می شود که خانم نفرتی هم از شما پیدا کند ، در ضمن این درخواست برای شما هم مفید نیست . چون شما اعتدال را رعایت نمی کنید و همیشه از خانم تان لباس و آرایش خاصی را درخواست می کنید به مرور زمان اشباع می شوید و اشباع نفرت می آورد . ما در مباحث تربیتی و روانشناسی اصلی بنام اشباع داریم . از این اصل برای ایجاد نفرت استفاده می کنند . اگر کسی رفتار غلطی دارد مثلا الکل مصرف می کند ، او را وادار می کنند که بطور پشت سر هم الکل مصرف کند تا اشباع بشود و از الکل نفرت پیدا کند واز آن دست برمی دارد . مثلا در یک روز برفی که ناگهان مدارس تعطیل می شود ، یک روزنامه تمام چاپ خود را به بازار نمی دهد که بازار اشباع بشود و بیشتر روزنامه را خمیر می کنند . آقایان سعی کنند که خودشان را به اشباع نرسانند و حالت تشنگی خودشان را حفظ کنند و چشم شان سیر نشود .    توصیه ی من این است که خوب است خانم شما هفته ای دوبار با پوشش باز و آرایش باشد البته آراستگی همیشه لازم است . نظافت دائمی است . انسان نباید هیچ وقت ژولیده و آلوده باشد و بدنش بوی نامطبوع بدهد . بین آراستگی و آرایش فرق است .
یکی از نکات مهم در زندگی این است که ما رگ خواب همسرمان را بدست بیاوریم . ذائقه مهم است و ذائقه انسانها باهم فرق می کند . بعضی از آقایان از آرایش شیمیایی همسرشان نفرت دارند و بعضی از آرایش کمرنگ و طبیعی خوششان می آید . خانم ها باید این ذائقه ی مرد را بدست بیاورند و ملاک ، ذائقه ی خودشان نباشد. زیبایی شما برای همسرتان است تا محبت او نسبت به شما بیشتر بشود . ما باید بخاطر همسرمان از خیلی چیزها می گذریم .


با اینکه خانم من خیلی به خودش می رسد واز لباس های مناسب استفاده می کند اما من هیچ علاقه ای برای ارتباط با او ندارم چون همیشه من را تحقیر می کند و به من زور می گوید . راهنمایی بفرمایید.
پاسخ – درست است که لباس مناسب و آرایش خوب از عوامل موثر در جذب مرد است ولی موثرتر از آنها رفتار خوب ،  پسندیده ، محبت و مهربانی زن است . گاهی خانم از نظر جسمانی خیلی زیباست ولی عطوفتی نسبت به مردش ندارد . رفتارهای تحکم آمیز ، تحقیر کردن ، توهین و رفتار چکشی خانم باعث می شود که زیبایی های زن  به چشم مردش نیاید زیرا زن از مرد دلبری می خواهد نه دلیری . خانم ها باید از رفتارهای چکشی با مردشان پرهیز کنند زیرا این کار باعث می شود که مرد سردمزاج بشود . و نمی تواند با خانم ارتباط جنسی برقرار کند . دین اسلام کار را بین زن و مرد تقسیم کرده است ، کارهای ظریف را به خانم ها و کارهای خشن را به مردها واگذار کرده است تا روح ظریف خانم ها از بین نرود . در اسلام مسئولیت خانواده رابه مرد و مدیریت خانه را به زن داده است . روایت داریم : مرد مسئول خانواده و زن مدیر خانه است . زن نباید دنبال کارهای سخت مردانه برود زیرا باعث ار بین رفتن روح و جسمش می شود . پس اگر این خانم موردنظر به کارش ادامه بدهد زندگی اش خراب  می شود . گاهی خانم کارش سخت و مردانه است وما توصیه می کنیم که خانم کارش را عوض کند یا در قسمت دیگری کار کند .وقتی یک خانم پرستار یا پزشک بیمارش فوت می کند ، اگر این خانم پرستار یا دکتر متاثر نشود ما احساس نگرانی می کنیم . اصلا ممکن است که این کار برای آنها عادی بشود که این کار هم خطرناک است . زن روح لطیفی دارد و نباید کارها یا رفتارهای مردانه را انجام بدهد .
اصل این است که زن کار مردانه نکند . اما اگر خانمی مثلا مدیر است وقتی به خانه    می آید باید مادر باشد. اگر زن روح لطیفش از بین برود نه نمی تواند مادر خوبی برای بچه هایش باشد و نه می تواند همسر خوبی برای شوهرش باشد . حالا اگر آقا کارهای سخت و مردانه انجام می دهد یا کار نظامی داردند ، وقتی به خانه می آید باید مدیریت کند تا آن رفتار خشن را در خانه نداشته باشند .


شوهر من آنقدر خودش را به کار مشغول کرده است که وقتی به خانه می آید دیگر نای حرف زدن هم ندارد . این مسئله روی روابط همسری ما اثر منفی گذاشته است . آیا این قدر کارکردن درست است ؟
آرایش کردن زن برای شوهر


خانم من از صبح تا عصر کار می کند و وقتی به خانه می آید بخاطر خستگی  نمی تواند به نیازهای من پاسخ بدهد .راهنمایی بفرمایید .


پاسخ – بعضی از شغل ها برای خانم ها ضروری است مثل دکتر زنان و زایمان و معلم .حالا بعضی از خانمها به درآمد کارشان نیاز دارند یا از نظر روحی به کارشان  نیاز دارند . خانم ها باید مدیریت کنند . اصل شوهر و فرزندان هستند . آقا باید در خانه به همسرش کمک کند تا خانم در خانه کمتر خسته بشود تا بتواند حقوق آقا را رعایت کند. گاهی کاری که خانم می کند نه ضرورت است و نه خانم نیاز به درآمدش دارد و نه از نظر روحی نیاز به آن دارد بلکه بعلت یک سری دلایل واهی و پوچ است . مثل کلاس گذاشتن ، از غافله عقب نماندن و ... آقایی می گفتند که خانم من برای کار از صبح از خانه بیرون می رود و دو برابر درآمدش خرج می کند و می گوید بخاطر اینکه روی دختر خاله ام را کم کنم ، این کار را انجام می دهم. این یک انگیزه ی واهی است . اگر کار برای خانم ضروری است ، خانم باید مدیریت کند . خانمهای شاغل می توانند    وقت های تلف شده را جمع کند و آنرا در خانه صرف کند . گاهی یک تلفن برای احوال پرسی چهل و پنج دقیقه طول می کشد .

کارشناس شما می گویید برای همسرتان آرایش کنید و لباس زیبا بپوشید . آیا این مدل لباس پوشیدن و آرایش جلوی فرزندان اشکالی ندارد ؟


لباس باز برای شوهر


شوهرم از من انتظار دارد که من از نظر پوشش و آرایش به خودم برسم ولی خودش اصلا نظافت را رعایت نمی کند . او حتی مسواک هم نمی زند . آیا فقط زن باید خودش را برای شوهرش بیاراید ؟
پاسخ – ما در متون دینی مان هزار و هشت صد آیه و روایت در مورد نظافت داریم . روایت داریم : نظافت نشانه ی ایمان است. در مورد نظافت دین خیلی تاکید دارد. آراستگی زن و مرد ندارد. امام باقر(ع) می فرماید: همانطور که مردان دوست دارند زینت زنان شان را ببینند ، زنان هم دوست دارند مردشان را آراسته ببینند . این آراستگی مرد در رغبت جنسی زن اثر دارد . ظاهر آقا و آراستگی اثر مثبت در ارتباط جنسی زن با  مرد دارد و برعکس ژولیدگی و بوی بد دهان و پا زن را        بی رغبت می کند . داریم که آراستگی مرد باعث عفت زن می شود . پیامبر خطاب به آقایان می فرمود : موهایتان را اصلاح بکنید مسواک بزنید نطافت داشته باشید و آراسته باسید زیرا مردان بنی اسرائیل چننین نکردند و زنان شان به خطا رفتند . یکی از علل انحرافات بعضی از خانم های شوهر دار همین است . اگر بوتیفار به خودش می رسید زلیخا به دنبال یوسف نمی رفت . (لطیفه) خانم ها از بوی بد دهان ، خوردن پیاز و بوی بد پای آقایان یا بوی بد سیگار گِله دارند . امام رضا (ع) می فرماید : سزاوار است که مرد هر روز از بوی خوش استفاده کند و اگر نمی تواند یک روز درمیان و اگر      نمی تواند روزهای جمعه .
مشام زن خیلی حساس است و بوی عطر رغبت جنسی زن را زیاد می کند .


اگر خانم برای ارتباط جنسی با همسرش پیشقدم بشود اشکالی دارد ؟


پاسخ – اصل این است که زن خواستنی و مرد خواهان باشد . زن دوست دارد که مرد به سمت او بیاید ومعمولا آقا هم آغازگر است ولی این یک قاعده ی غیر قابل تغییری نیست . در بین شرقی ها این قانون است که مرد به سمت زن بیاید ولی درغرب این طور نیست . اگر زن و مرد عاشق همدیگر باشند فرقی نمی کند که کدامیک به طرف همدیگر بروند . اگر خانم احساس نیاز می کند خودش را ارائه کند مثلا با یک لباس خاص یا رمز و راز خاصی ولی اگر زن نیاز داشت می تواند با کلام علناً درخواست بکند . بعضی از خانم ها وقتی از شوهران شان درخواست ارتباط می کنند مرد برانگیخته می شود و آمادگی بیشتری برای ارتباط پیدا می کند . اگر مرد قهر کرده است ممکن است که بخاطر غرور مردانه اش جلو نیاید ولی شما می توانید این کار را بکنید.
اگر خانمی در جامعه عفیف باشند ولی در خانه حیا نداشته باشند به بی قیدی متهم  نمی شود .

 

 

اهمیت آراستگی و آرایش قبل از رابطه جنسی

چرا آرایش کردن برای زنان مهم است

آموزشهای قبل از نزدیکی و اسرار تحریک همسر

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-02-25 20:21:24منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
66163





نظر شما در مورد مطلب آیا زنان باید همیشه در خانه آرایش کنند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تشخیص اعتیاد خواستگار
تشخیص اعتیاد خواستگار

شکست عشقی در دوران دانشجویی
شکست عشقی در دوران دانشجویی

مشکلات جنسی در بیماران سرطانی
مشکلات جنسی در بیماران سرطانی

آزمایشات دوران بارداری
آزمایشات دوران بارداری

رواج خون بازی در دختران دبیرستانی
رواج خون بازی در دختران دبیرستانی

علت افزایش تنوع طلبی جنسی مردان و زنان در جامعه
علت افزایش تنوع طلبی جنسی مردان و زنان در جامعه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8974

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266472627

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام