رابطه مقعدی رابطه جنسی نا متعارف

Unusual about anal sex

رابطه زناشویی غیر متعارف

رابطه مقعدی یک رابطه زناشویی غیر متعارف می باشد که عوارض زیادی بهمراه دارد که در این مطلب به آن می پردازیم

ایجاد تنوع در نحوه برقراری رابطه جنسی موضوعی است که بسیار به آن توصیه شده است. البته نباید این نکته را نا گفته گذاشت که منظور از تنوع بخشیدن به وضعیتهای جنسی انجام شکل هایی از رابطه است که علاوه بر تازگی و لذت بخش بودن، بی خطر هم باشند. برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد از جمله وضعیت های جنسی است که اگر هم بتوان آن را یک وضعیت تازه قلمداد کرد اما به دلایلی که در ادامه آورده شده اند، علاوه بر اینکه  واقعاً لذت آفرین نیست، بلکه بسیار خطرناک هم است.

چرا رابطه مقعدی آن طور که تصور می شود لذت آفرین نیست؟

مقعد بخشی از بدن است که به دلیل برخورداری از عصبهای فراوان، از حساسیت زیادی برخوردار است. با این حال رابطه مقعدی واقعاً به اندازه شکل های دیگر رابطه  جنسی لذت بخش نیست. چون وظیفه مقعد خارج کردن مدفوع است بنابراین نه از خاصیت ارتجاعی مناسب برای مورد دخول قرار گرفتن توسط آلت مرد برخوردار است و نه ترشحات لزج و تسهیل کننده رحم برای رابطه را دارد. از این رو در طرف دریافت کننده رابطه، یعنی زن بیش از آنکه لذت به وجود بیاورد، باعث درد و ناراحتی می شود. البته ممکن است به دلایلی مثل نزدیک بودن ناحیه مقعد به اندام تناسلی زن، دخول مقعدی موجب تحریک اعصاب تناسلی وی شده و یا به خاطر دستمالی شدن ناحیه کلیتوریس توسط مرد، که اغلب در اثنای این نوع رابطه انجام می شود، تصور لذت را در زن ایجاد کند اما این لذت، مربوط به تحریک خود عضو (مقعد) نبوده و در نتیجه لذتی واقعی نیست.
دوماً اغلب زنانی که از این رابطه اظهار لذت می کنند، کسانی هستند که لذت همسرشان از این رابطه را در خود درونی نموده و لذت بخش بودن آن را به خود قبولانده اند.

در رابطه مقعدی میکروبهایی که در انتهای روده بزرگ وجود دارند که باعث جذب آب و پیشگیری از یبوست می شوند با این خراشها تماس پیدا کنند و می توانند باعث بیماریهایی مثل سوزاک در آلت مرد شود

سومین دلیل، مربوط به نقش و تأثیر مغز در ادراک لذت جنسی است. همان طور که می دانید مغز جنسی ترین عضو بدن است یعنی اگر معادلات مغزی شما به چیزی از لحاظ جنسی و یا هر لحاظ دیگری خصیصه لذت بخش بودن بدهد، حتی اگر آن چیز واقعاً هم لذت بخش نباشد، شما آن را لذت آفرین دانسته و به سراغ آن خواهید رفت. رابطه مقعدی یکی از آن چیزهایی است که به دلیل استفاده از فیلم های هرزه نگاری، تصور لذت بخش بودن آن به مغز بیننده القاء شده و او را مجاب می کند که برای رسیدن به اوج لذت دست به چنین رابطه ای بزند.

با این وجود چرا بعضی به رابطه مقعدی تمایل نشان می دهند؟

اغلب افرادی که به این رابطه روی می آورند، در واقع به دلایلی مانند حفظ پرده بکارت، راحت بودن خیالشان از باردار شدن زن، ترس ناخودآگاه مرد از اخته شدن در حین شکل های دیگر رابطه جنسی و همینطور هم جنس گرایی در مردان از آن استفاده می کنند.

رابطه مقعدی با بدن زنان و مردان چه می کند؟

آسیب به دهانه مقعد

دریچه مقعد یکی از اعضای بدن است که از دوران کودکی رفتارهای آن را تحت اراده خود در می آورید. رابطه مقعدی در زنان به این دریچه آسیب می زند، عصب های حساس آن را تخریب می کند، آن را از شکل  طبیعی خود خارج می کند و به تدریج باعث گشاد شدن آن می شود. به طوری که او دیگر نمی تواند مثل سابق دفع خود را به صورت ارادی کنترل کند و همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس او دیده می شود. در موارد شدید، ممکن است پارگی این عضو نیز ایجاد شود.

ابتلا به بیماری سوزاک

آلت مرد نمی تواند آن حالت رفت و برگشتی را که در عضو جنسی زن دارد در مقعد او داشته باشد. در نتیجه ممکن است در حین رابطه به صورت میکروسکوپی خراش بردارد و زخمی شود. در این حالت اگر میکروبهایی که در ناحیه کولون (انتهای روده بزرگ) وجود دارند که باعث جذب آب و پیشگیری از یبوست می شوند با این خراشها تماس پیدا کنند، می توانند باعث بیماریهایی مثل سوزاک در آلت مرد شده و سپس از طریق رابطه واژینال به زن منتقل گردند.

ابتلا به سرطان مقعد در زنان

وظیفه مقعد خارج کردن مدفوع است بنابراین نه از خاصیت ارتجاعی مناسب برای مورد دخول قرار گرفتن توسط آلت مرد برخوردار است و نه ترشحات لزج و تسهیل کننده رحم برای رابطه را دارد

ویروسی وجود دارد به نام ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) که شامل بیش از صد نوع ویروس می شود. این ویروس از طریق رابطه مقعدی به زن منتقل می شود و می تواند به عنوان مهمترین عامل سرطان مقعد در نظر گرفته شود. این ویروس همچنین می تواند باعث نوعی سرطان در ناحیه رکتوم و نیز سرطان گردنه رحم شود.

بواسیر یا هموروئید

هموروئید یا بواسیر بیماری دیگری است که در اثر رابطه مقعدی مکرر در فرد دریافت کننده (زن) ایجاد می شود.

ویروس ایدز در کمین

به دلیل نازک بودن آستر رکتوم در ناحیه نزدیک به مقعد و خطر از بین رفتن مخاط این ناحیه، امکان جذب ویروسهای خطرناکی مانند HIV (ویروس ایدز)، هپاتیت و سایر بیماریهای مقاربتی در طرف دریافت کننده (زن) بسیار بالاست.

آمیزش مقعدی به خصوص اگر بدون کاندوم صورت بگیرد، بیش از هر شکل دیگر رابطه جنسی با خطر انتقال ایدز همراه است. «بنابر گزارش مرکز کنترل بیماریهای امریکا، احتمال انتقال ویروس ایدز در رابطه واژینال ده در ده هزار و در رابطه مقعدی پنجاه در ده هزار است. به عبارت دیگر در رابطه مقعدی احتمال انتقال ویروس ایدز، 5 برابر بیشتر از رابطه واژنی است.»

تکثیر میکروبها

رابطه مقعدی باعث تکثیر میکروبهای ناحیه مقعد در خارج و نفوذ آن به مهبل شده و احتمال  ترشحات بد بو از مهبل، زگیل، تبخال، عفونت کلیوی و حتی سرطان را در زن بیشتر می نماید.
همان طور که گفته شد رابطه مقعدی برای زنان با درد همراه است. گرچه استفاده از روان سازها می توانند باعث کاهش درد در حین رابطه شود اما از عوارض و آسیبهای بلندمدت آن کم نمی کند.

منبع : تبیان


منابع برای مطالعه بیشتر:
1. Unprotected Anal Intercourse and Sexual Transmitted Diseases in High-Risk Heterosexual Women. American Journal of Public Health. 2011
2. اداره خدمات بهداشتی و انسانی امریکا            (U.S Department of Health & Human Services)
3. Receptive Anal Intercourse As A Potential Risk Factor for Rectal Cancer.   Cancer. 2011
4. پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده
5. سایت تبیان
6. مجله Psychology Today
7. کتاب دانستنیهای جنسی و رهنمودهای ا‍‍یمه اطهار. نویسنده فریبرز علی محمدی. نشر راستین

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

آنچه در مورد رابطه جنسی مقعدی باید بدانید

تاثیر رابطه مقعدی بر زندگی جنسی

عوارض رابطه مقعدی و بررسی آن از نظر شرعی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-09-22 20:17:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
35008





نظر شما در مورد مطلب رابطه زناشویی غیرمتعارف چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




برای ازدواج چطور تحقیق کنیم
برای ازدواج چطور تحقیق کنیم

چقدر نامزدی خوبه !
چقدر نامزدی خوبه !

رابطه جنسی در سنین بالا
رابطه جنسی در سنین بالا

بی میلی جنسی پس از بارداری و زایمان
بی میلی جنسی پس از بارداری و زایمان

خطرات احساس تنهایی داشتن
خطرات احساس تنهایی داشتن

انواع عشق
انواع عشق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5177

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266468830

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام