مشاور سنتر

راهنمای اولین رابطه جنسی و برداشتن پرده بکارت

اولین رابطه زناشویی و نحوه برداشتن بکارت

 First sex and virginity removal

نکاتی برای اولین رابطه جنسی و برداشتن بکارت وجود دارد،ترس از اولین رابطه جنسی و زفاف در زنان زیاد است،اما چطور می شود اولین نزدیکی در آرامش و بدون ترس انجام شود

باید بدانیم منظور از این شب، اولین رابطه ی جنسی دختر و پسر است که در نتیجه ی آن دختر پرده ی بکارت خود را از دست می دهد که در بیشتر مواقع با درد همراه است. معمولاً زخم ها برای ما دردناک است به خصوص برخی از زخم ها که سطحی باشند مانند این که دست شما با دیوار زبری برخورد کند، باید گفت در اولین تجربه ی جنسی دو نوع درد برای دختر ممکن است به وجود آید.

ترس اول از برداشتن پرده بکارت

معمولا در شب عروسی یک دلهره و هراسی در دل عروس خانم ها ایجاد می شود. آن ها از این که بعد از مراسم عروسی و با رفتن به منزل شخصی خودشان باید ارتباط جنسی را به صورت کامل داشته باشندمی ترسند. علت این ترس هم می تواند فکر کردن به درد و خونریزی که ممکن است ایجاد شود، باشد و یا این که ممکن است دچار شرم و خجالت باشد برای همین نیز ممکن است از داشتن رابطه هراس داشته باشد.

آمادگی اولیه برای برداشتن بکارت

آرامش، مهربانی و صبوری شوهر می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از استرس، اضطراب و ترس عروس خانم داشته باشد، اگر به تازگی عقد کرده اید و یا اینکه دوران عقدتان رو به اتمام است و قرار است به زودی مراسم ازدواج خود را بگیرید، پیشنهاد می شود که کم کم داشتن ارتباط جنسی را تجربه کنید. البته به هیچ عنوان پیشنهادنمی شود این ارتباط جنسی به صورت کامل یعنی دخول صورت پذیرید. زیرا معمولا کسانی که در قبل از عروسی دخول را تجربه می کنند به دلیل اینکه مکان مشخصی را ندارند ممکن است که این کار را نتوانند با آرامش انجام بدهند و خاطره ی زیبایی ایجاد نمی شود و همچنین ممکن است که عروس و داماد دیگر انگیزه ای برای برپایی مراسم ازدواج خود و رفتن به زیر یک سقف را نداشته باشند.

اولین رابطه جنسی

پس در دوران عقد و قبل از ازدواج حتما باید ارتباط جنسی به صورت نوازش، بوسیدن، بغل شدن و ... باشد و از ایجاد دخول خودداری شود. وقتی که خانم ها متوجه این مساله بشوند که همسرشان آن را دوست دارد و فقط به دلیل داشتن دخول با آن ها ازدواج نکرده اند کم کم خانم آمادگی انجام دادن ارتباط جنسی را پیدا می کند

این دو نوع درد عبارتند از:

1- درد به علت پارگی پرده بکارت

این درد همان طور که در بالا گفته شد به علت ایجاد یک زخم سطحی در داخل واژن است. که این گونه زخم ها معمولاً دردناک تر از سایر زخم ها هستند. برای کنترل درد، بهترین کار ایجاد معاشقه طولانی است. این کار سبب می شود تا دختر به مرحله ی ارگاسم یا نزدیک آن برسد. رسیدن به ارگاسم، آستانه ی درد را بالا می برد و باعث می شود که درد یا خیلی کم شود و یا قابل تحمل گردد.

2- درد به علت دخول

این درد دقیقاً به علت کشش دیواره ی واژن است. واژن برای اولین بار می خواهد باز شود. پس درد زیادی را حس می کند. برای کنترل این درد دقیقاً مثل راه حل بالا، باید معاشقه طولانی داشت. تا هم واژن لیزشود و هم آستانه درد افزایش یابد. برای این منظور می شود از ژل مخصوص نیز استفاده نمود.

صبوری شوهر و جلب اطمینان همسر

یکی از اولین مهارت هایی را که شوهر باید رعایت کند این است که پله پله و قدم به قدم عروس خانم را دعوت به داشتن ارتباط جنسی نماید و از خود صبوری و مهربانی را نشان بدهد. این گونه می توانند ترس عروس را کمتر کنند. در این مدت کوتاه یک الی چند ساعته، شوهر می تواند با نوع برخوردی که می کند، اطمینان عروس خانم را به خود بیشتر جلب کند و از استرس های دفعات بعدی برقراری ارتباط جنسی او، جلوگیری نماید.

البته علت دیگری که می تواند باعث ایجاد ترس و هراس در عروس خانم ها شود، این است که آن ها از خانواده اولیه خود جدا شده اند و باید مسئولیت های زندگی را بر عهده بگیرند. حتی علت دیگری را هم می توان برای این ترس در نظر گرفت. عروس خانم ها ممکن است به دلیل ترس از انجام دخول نیز دچار ترس بشوند به خصوص عروس خانم هایی که خودشان هیکل ظریفی دارند ولی همسرانشان مردانی چاق و درشت اندام هستند در شب زفاف برای آمیزش بهتر و کم دردتر در اولین تجربه باید به نکات زیر توجه نمود:

1- معاشقه طولانی تا رسیدن به مرحله ی ارگاسم ؛

2-استفاده از ژل مخصوص ؛

3- دختر را باید قبل از نزدیکی از نظر روحی آماده کردن

4- در صورت داشتن درد شدید از سوی دختر از ادامه نزدیکی خودداری کنید.

برداشتن پرده بکارت

اولین نزدیکی با همسر

در ایجاد اولین رابطه جنسی کامل (دخول) پرده بکارت دختر خانم پاره می شود و این پارگی، ممکن است دردی را برای او ایجاد کند که اگر داماد نتواند این درد را کاهش دهد ممکن است که عروس از ادامه ارتباط جنسی خودداری کند و یا اینکه حاضر به برقراری ارتباط جنسی در دفعات بعدی نباشد.

بهتر است در ابتدا همان صبوری و مهربانی را از داماد ببیند و باید ارتباط اول به صورت معاشقه آرام یعنی بوسیدن، بغل کردن و نوازش شدن باشد. این کار باید طولانی مدت بوده و حداقل 20 الی 30 دقیقه را به خود اختصاص بدهد. این معاشقه باید به گونه ای باشد که هم عروس و هم داماد آماده رسیدن به ارگاسم باشند. در این صورت دو نفر آماده انجام دخول می باشند و عروس نیز می تواند درد کمتری را تجربه کند. زیرا رسیدن به اوج لذت جنسی می تواند آستانه تحمل درد را بالا ببرد. پس آماده شدن عروس از نظر روحی می تواند تاثیر بالایی داشته باشد ژل مخصوص

حتما از قبل ژل های مخصوص ارتباط جنسی را تهیه کنید این کار باعث می شود که دخول به راحتی بیشتری انجام شود و عروس خانم درد کمتری را تجربه کند. اگر عروس خانم درد شدید به همراه خونریزی را داشت، بهتر است داماد او را درک کند و تا مدتی که عروس آرام نشده است ،ارتباط را دوباره شروع نکند. البته بعضی از عروس خانم ها ممکن است به دلیل شرایط جسمانیشان، دردی را تجربه نکنند ولی بسیار مهم است که داماد موارد ذکر شده را رعایت کند

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: ژل های روان کننده برای رابطه جنسی

 بهترین وضعیت برای برداشت پرده بکارت

شرایط جسمی و مکانی که قرار است در آن ارتباط جسمی برقرار شود بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد. عروس و داماد باید شرایط مختلف را امتحان کنند و در بهترین وضعیت و حالت شروع به انجام دخول را داشته باشند

  • دخول یکباره نباشد و به آرامی انجام شود

  • در صورت سوزش و درد رابطه را متوقف کنید

موارد لزوم مراجعه به پزشک:

 الف) پارگی پرده بکارت معمولاً دارای خونریزی کم است. البته این قضیه به چثه و سن دختر بستگی دارد. در بعضی از موارد پرده بکارت دختر با نزدیکی پاره نمی شود. در این حالت حتماً باید با جراح زنان مشورت نمود تا وی با روش جراحی پرده را باز نماید.

ب) تا سه روز پس از نزدیکی خونریزی بسیار جزئی، طبیعی است و نباید نگران بود. ولی در صورت ادامه پیدا کردن خونریزی حتماً باید به جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

چرا برخی زنان در اولین ارتباط جنسی خونریزی ندارند؟

 گذشته از فقدان مادرزادی پرده بکارت در بعضی زنان، در صورتی که زن در هنگام رابطه ی جنسی ، آرام و بدون تنش بوده، زمان کافی برای عشق ورزی داشته باشد، با طرف مقابل خود احساس راحتی کند و دهانه ی واژنش به اندازه ی کافی مرطوب باشد، آلت تناسلی مرد به نرمی وارد واژن او می شود . به این ترتیب ممکن است در اولین ارتباط خونریزی نداشته باشد و یا به دلیل نوع خاصی از پرده بکارت اتفاق مشابه این می افتد. اما اگر زن مضطرب باشد یا بترسد و پاهایش را جمع کند دهانه واژن تنگ خواهد شد و هنگام دخول خونریزی و درد خواهد داشت.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آیا نداشتن پرده بکارت نشانه داشتن رابطه جنسی است

از آنجایی که در نظر مردم پرده بکارت پرده ای بسیار سفت و محکم است که تنها با فشار پاره می شود ، برخی مردها در هنگام رابطه ی جنسی فشار زیادی به دهانه ی واژن آورده و موجب پارگی دهانه ی واژن و درد و خونریزی می شوند. در صورتی که، اگر زن هنگام رابطه ی جنسی آمادگی کافی داشته و به دور از احساس اضطراب باشد هیچ نیازی به فشار از جانب مرد نیست.

نکات قابل توجه در مورد پرده بکارت:

رشته های عصبی در پرده کم هستند و به همین دلیل درصورت آرامش جسمی و روانی پارگی آن معمولاً با درد کمی همراه است. عمل دخول و پاره شدن پرده بهتر است در زمانی که بدن آرام است و هیچ اضطراب و خستگی ندارد انجام شود. بنابراین نزدیکی در اولین شب ازدواج و پس از مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.

زنان بهتر است قبل از نزدیکی نه به منظور گرفتن گواهی سلامت پرده بکارت، بلکه به دلیل آگاهی ازنوع پرده به پزشک متخصص زنان مراجعه کرده و توضیحات لازم را درخواست کنند؛ زیرا در موارد نادری که پرده از نوع ضخیم است احتیاج به عمل جراحی دارد. ضمن این که تحریک زن و خروج ترشحات از دهانه ی واژن موجب روان شدن دهانه ی واژن و سهولت ارتباط جنسی می شود.

 مطلب مرتبط نکته مهم اگر می خواهید با نوع پرده بکارت خود آشنا شوید توصیه می شود مطلب انواع پرده بکارت را مطالعه کنید

گاهی پرده بکارت با یکی دو بار نزدیکی کاملاً پاره نمی شود و هر دفعه قسمتی از آن پاره شده و کمی خونریزی می کند و البته بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن می تواند موجب حاملگی شود، زیرا اسپرماتوزئید موجود در اسپرم می تواند از سوراخ پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و حاملگی ایجاد شود. در این موارد زن با پرده سالم حامله می شود

آداب اسلامی زفاف

انجام دادن برخی از مهارت های دینی و اسلامی هم می تواند در ایجاد آمادگی روحی برای داشتن یک ارتباط جنسی لذت بخش کمک کننده باشد. بهتر است نکات زیر را درباره مسایل مذهبی، قبل از ارتباط جنسی رعایت کنید.

1-وضو گرفتن

2-خواندن دو رکعت نماز مخصوص شب زفاف

3-دعا خواندن و طلب هدیه گرفتن فرزندان سالم و صالح از خداوند

4-گذشتن چند ساعت از وعده غذایی (پر نبودن شکم)

5-انجام نزدیکی در ساعات پایانی شب

منابع : بخش اول سایت تبیان / بخش تکمیلی : سایت تنظیم خانواده  

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط  شب اول عروسی چه باید کرد

مطلب مرتبط  آیا پاره شدن پرده بکارت دردآور است

این مطلب در تاریخ سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
1045302





نظر شما در مورد مطلب اولین رابطه زناشویی و نحوه برداشتن بکارت چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عاشق شدن قبل یا بعد از ازدواج
عاشق شدن قبل یا بعد از ازدواج

نحوه جذب کردن دختران برای ازدواج
نحوه جذب کردن دختران برای ازدواج

بیماری زن کش
بیماری زن کش

بعد از بارداری سخت، اوضاع روانی‌ام خیلی به هم ریخته است
بعد از بارداری سخت، اوضاع روانی‌ام خیلی به هم ریخته است

چطور خوب بخوابیم
چطور خوب بخوابیم

افزایش آمار ایدز در زنان
افزایش آمار ایدز در زنان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2206

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266985967

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام