زنان در شب زفاف چگونه باشند

زنان در شب زفاف چگونه باشند

زنان در شب زفاف،نقش زنان در شب زفاف،شب زفاف هم که اولین رابطه زناشویی شما است طبق همین قاعده عمل می کند، یعنی تا دنیا دنیا باشد خاطره آن در ذهن شما باقی خواهد ماند و روابط جنسی بعدی تان هم بر اساس تأثیر روانی این خاطرات رقم خواهند خورد. برای مثال اگر رابطه رضایت بخشی را در این شب تجربه کرده باشید، روابط بعدی تان با آمادگی و رضایت مندی بیشتری شکل خواهند گرفت و بر عکس اگر رابطه توأم با درد و ناکامی عاطفی داشته باشید، به طور خودکار روانتان در برابر روابط بعدی مقاومت بیشتری به خرج خواهد داد. از آنجا که زندگی جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک است، لازم است که از همین حالا به فکر ساختن پایه های محکمی برای آن باشید.
شب زفاف را در موقعیتی آرام که از قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید برگزار کنید نه به صورت غیر مترقبه

برای زفاف آماده شوید

بعضی از دختر خانم ها به این مرحله از زندگی مشترک که می رسند به دلایلی مثل حیاء، شرم و آموزش های اشتباه خانواده ها دچار انفعال می شوند و ترجیح می دهند که همه چیز را به تجربه و اتفاق محول کنند. البته خوشبختانه با افزایش تحصیلات دختران و همینطور پر رنگ تر شدن اهمیت مسائل جنسی برای جامعه اکثر دخترهایی که در انتظار زفاف هستند، از اطلاعاتی که به وسیله رسانه های معتبر، کتاب های مناسب و همینطور مشاورین تخصصی مراکز سلامت جنسی در اختیار عموم قرار گرفته است استفاده می کنند و با آگاهی بیشتری وارد رابطه می شوند. با این وجود هنوز هم این نکته که چگونه از لحاظ روانی خودشان را برای این تجربه آماده کنند، برای خیلی ها جای سوال است. اگر این مسئله برای شما هم مطرح است، می توانید با چند راهکار زیر سطح آمادگی روانی تان را بالا ببرید:

شب زفاف را تعریف کنید

زفاف برای شما چه معنایی دارد؟ چه حسی را به ذهنتان متبادر می کند؟ هیجان آن را در خودتان چطور می بینید؟ آیا اولین چیزی که از تصور این رابطه به ذهن شما می رسد، درد شدید پارگی پرده بکارت و خونریزی متعاقب آن است؟ این درد را چقدر آزار دهنده و شدید تصور می کنید؟ درست است که زفاف به احتمال زیاد برای شما بدون درد نخواهد بود، اما آیا راجع به میزان شدت این درد تحقیق کرده اید؟ آیا می دانید که درد پارگی پرده بکارت و تجربه اولین آمیزش، آنقدرها هم که راجع به آن صحبت می شود شدید نیست؟ 
البته بسته به فیزیولوژی بدن هر دختری، این درد شدت های مختلفی دارد اما خیلی به ندرت پیش می آید که درد آن به اندازه ای که راجع به آن غلو می شود، شدت داشته باشد. در مورد خونریزی ناشی از پارگی پرده و مسائل متعاقب آن هم، اگر مسائل بهداشتی را از حالا مورد توجه قرار بدهید با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد و فقط یک دوره خونریزی طبیعی را پشت سر خواهید گذاشت. 
احتمالاً تصوری هم که شوهرتان در این شب از بدن شما پیدا خواهد کرد، یکی دیگر از دغدغه های شما است که این مسئله هم در صورتی که بتوانید آرامش تان را حفظ کنید و با ذهنیت مثبتی نسبت به خود و شوهرتان وارد رابطه بشوید، زودتر از آن چیزی که فکرش را بکنید از ذهنتان خواهد رفت. پس اولین گام برای کسب آمادگی جهت شب زفاف، مثبت کردن فکر و احساساتتان نسبت به رابطه است.

مقداری هیجان لازم است

شما قرار است که یکی از مهم ترین و جذاب ترین رابطه های زندگی تان را تجربه کنید، پس اینکه مقداری دلشوره و التهاب داشته باشید نه فقط عجیب نیست بلکه لازم هم است، چون رغبت شما برای رابطه را حفظ می کند. پس سعی نکنید همه هیجاناتتان را سرکوب کنید.

بیشتر بدانید

رابطه جنسی یکی از پیچیده ترین انواع رابطه ها است. پس تا جایی که می توانید راجع به آن، همینطور درباره فیزیولوژی بدن خود و شوهرتان اطلاعات کسب کنید. برای مثال وضعیت های جنسی مختلف را بشناسید، درباره مراحل رابطه جنسی و تفاوت های زن و مرد در طی کردن این مراحل آگاهی تان را بیشتر کنید. به خصوص درباره اینکه در شب زفاف رعایت چه نکاتی درباره وضعیت جنسی انجام رابطه را برایتان لذت بخش تر خواهد کرد(مانند وضعیت مرد در بالا) اطلاعات به دست بیاورید.
زفاف برای شما چه معنایی دارد؟ چه حسی را به ذهنتان متبادر می کند؟ هیجان آن را در خودتان چطور می بینید؟

فضای مناسبی را فراهم کنید

شب زفاف را در موقعیتی آرام که از قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید برگزار کنید نه به صورت غیر مترقبه. برای مثال فضای اتاق کمی آذین شده باشد، نور آن خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد، شخص سومی در محل نباشد، تلفن همراه روی سکوت باشد و خودتان هم با ظاهری آراسته در انتظار ورود به رابطه باشید.

با شوهرتان صحبت کنید

با شوهرتان درباره تصورتان از شب زفاف، نگرانی هایتان بابت درد ناشی از رابطه، کارهایی که او می تواند در حین رابطه برای کنترل درد شما انجام بدهد، آنچه در رابطه برایتان اهمیت دارد را به همسرتان بگویید. مثلاً اینکه دوست دارید چگونه شما را با پیش نوازش هایش برای رابطه آماده کند و با چه پس نوازش هایی اولین رابطه جنسی تان را بدرقه کند و هر چیز دیگری که برای شما مهم است صحبت کنید. دلگرمی هایی که شوهرتان در این مورد به شما می دهد، در افزایش آمادگی روانی شما تأثیر زیادی دارد.
منبع: تبیان
این مطلب در تاریخ شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
73904





نظر شما در مورد مطلب زنان در شب زفاف چگونه باشند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




زمانی که حرف های دوطرف در نامزدی  تمام میشود
زمانی که حرف های دوطرف در نامزدی تمام میشود

بدون اجازه بزرگترها ، بـــــــــــله
بدون اجازه بزرگترها ، بـــــــــــله

ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی
ترشحات قهوه ای قبل و بعد از قاعدگی

زنان و یائسگى - نیمه دوم زندگى زنان
زنان و یائسگى - نیمه دوم زندگى زنان

روانشناسی رنگ ها و استفاده آن ها در منزل
روانشناسی رنگ ها و استفاده آن ها در منزل

با اعتیاد شوهرم چه کنم
با اعتیاد شوهرم چه کنم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

19133

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266455071

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام