مشاور سنتر

نقش مهارت جنسی در تداوم زندگی زناشویی

نقش مهارت جنسی در تداوم زندگی زناشویی






مهارت جنسی از جمله مهارتهایی است که نقش بسیار مهمی در رابطه زناشویی زوج های جوان دارد.

بسیاری از افراد جامعه اظهار می دارند که ما زندگی می کنیم و دیگر مهارت داشتن به چه معناست! بی شک قسمت اول این جمله کاملا درست است اما آیا می شود کیفیت زندگی افراد خود به خود رو به تکامل باشد؟ واژه مهارت را برای پدیده ای به کار می برند که یا فن باشد یا هنر؛ اما باید گفت که خوب زندگی کردن هم فن است و هم هنر .




یکی از مهارت های لازم برای داشتن روابط


جنسی سالم و لذت بخش، این است که

زوجین باید نسبت به آناتومی جنسی خود و طرف مقابل و مراحل واکنش جنسی در دو جنس و همچنین تفاوت هایی که از نظر جسمی، جنسی، روانی و روحی با هم دارند آگاهی لازم را کسب و هر یک سعی کنند سهم خود را در جهت بهبود روابط و افزایش اطمینان جنسی طرف مقابل ایفا کنند.

از مهارتهای جنسی دیگر، گفت و گوی زوجین در خصوص خواسته ها، انتظارات و خیالپردازی های خود است تا محرک هایی را که به برقراری یک رابطه زناشویی مثبت منجر می شوند، به خوبی بشناسند.



.

وجود گفتمان جنسی بین زوجین از جمله مواردی است که روان درمانگران جنسی در مواجهه با مشکلات زوجین در این بخش بدان توجه می کنند؛



پرسشی که غالبا در این خصوص مطرح می شود آن است که آیا وقتی که زن و مرد می خواهند در مورد مسایل جنسی با یکدیگر گفت و گو کنند شرم و حیا وجود دارد

آیا زن خجالت می کشد در مورد خواسته هایش با همسر خود گفت و گو کند؟ این مهم یکی از موانعی است که موجب می شود زن و یا حتی مرد نتواند خواسته های جنسی و خیالپردازی هایش را با طرف مقابل خود بیان بکند.

بنابراین در آموزش مهارت های جنسی توصیه اکید می شود مواردی که موجب ایجاد احساس آزار در زن یا مرد حین روابط زناشویی می شود بی پرده و به صورت شفاف در گفت و گوهای جنسی مطرح شود.

در این خصوص نباید فراموش کرد که بسیار مناسب است که اگر پیشنهاد یا انتقادی نسبت به مسایل زناشویی وجود دارد خارج از اتاق خواب و در زمان غیر از زمان رابطه جنسی بین زوجین مطرح شود، چراکه در این زمان، به دلیل اینکه لایه های بسیاری عمیقی از عواطف دو طرف تحت تاثیر قرار گرفته و انتقاد می تواند به این لایه ها آسیب جدی وارد و فرد را نسبت به مسائل جنسی سرد کند، بسیار حساس است.

یکی دیگر از مواردی که در گفتمان جنسی باید رعایت کرد این است که در رابطه جنسی، زوجین باید از بکار بردن افعال منفی خودداری کرده و اگر خواسته ای وجود دارد، آن خواسته به صورت مثبت بیان شود؛

به عنوان مثال زوج یا زوجه به جای اینکه از همسر خود بخواهد که این کار را انجام ندهد از او بخواهد کار دیگری را جایگزین و اظهار کند کار جایگزین بسیار لذت بخش تر است.

یک مساله دیگر که جز باورهای غلط بین زوجین است، این است که غالبا زنان و مردان فکر می کنند که طرف مقابل باید خود حدس بزند که شریک جنسی او از چه چیز لذت برده و از چه چیز لذت نمی برد!

در این خصوص باید این مهم را یادآوری کرد که انسان ها در نقاط حساس با یکدیگر متفاوت هستند؛ امکان دارد نقطه ای برای فردی تحریک کننده باشد و همان نقطه برای فرد دیگه موجب آزار، اذیت، استرس و درد شود، لذا بسیار مهم و سزاوار است در این خصوص گفت و گویی بین زوجین صورت
گیرد.

مقاله از : دکتر فاطمه آذرتاش- مدرس دانشگاه و زوج درمانگر

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-03-31 18:36:57منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
6939





نظر شما در مورد مطلب نقش مهارت جنسی در تداوم زندگی زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نحوه رفتار پسرها با خانواده نامزد
نحوه رفتار پسرها با خانواده نامزد

شرایط کرونا فرصتی برای پایان تجمل گرایی در ازدواج
شرایط کرونا فرصتی برای پایان تجمل گرایی در ازدواج

بیش فعالی جنسی در مردان
بیش فعالی جنسی در مردان

از زایمان میترسم،راه غلبه بر ترس از زایمان
از زایمان میترسم،راه غلبه بر ترس از زایمان

راه های جلوگیری از افسردگی
راه های جلوگیری از افسردگی

محتوای پیامکهای ارسالی بین زنان و مردان
محتوای پیامکهای ارسالی بین زنان و مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1060

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266984821

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام