مشاور سنتر

رفتار با همسر پرخاشگر

رفتار با همسر پرخاشگر

من حدود ٧ ماه ازدواج كردم در اين ٧ ماه متوجه شدم همسرم اعصاب نداره به دليلي كه تا شكايتي و بحثي باهاش مي كنم اخلاقش تند ميشه تا حدي كه سيلي ميزنه و به خشونت مي كشه ،

 حتي ديشب هم هولم داد كه به ميز خوردم و نزديك بود سرم بخوره به ميز ، به نظرتون با اين فرد چي كار بايد كرد؟؟؟ به خانوادم هم بگم اين جريان ها رو؟؟؟؟

 

یکی از مهم ترین علل اصلی پرخاشگری، ناکامی در تامین نیازهاست. فرد زمانی که نیازهایش از جمله نیاز به محبت، توجه یا احترام برآورده نشود، احساس ناکامی می کند و این ناکامی زمینه ساز بروز پرخاشگری می شود.

 

بهترین رفتار با پرخاشگری همسر
 

قدم اول
اولین قدم برای تغییر رفتارهای پرخاشگرانه این است که واقعا همسرتان خودش هم بخواهد تغییر کند. برای این منظور لازم است با او بنشینید و سعی کنید با هم سود و زیان رفتارهای پرخاشگرانه اش را بررسی کنید. مسلما با بررسی بیشتر، متوجه می شود که رفتارهای پرخاشگری فقط در کوتاه مدت می توانند برایش سودمند باشند. این کار باعث افزایش انگیزه ایشان به تغییر رفتارهایشان می شود.

قدم دوم
قدم دوم این است که همسرتان موقعی که عصبانی می شود به خودش دقت کند و ببیند این عصبانیت را در کجای بدنش احساس می کند. چون به طور معمول پرخاشگری حتما روی یک قسمت از بدن تاثیر می گذارد؛ مثلا بعضی افراد شروع عصبانیت را با تپش قلب شان احساس می کنند. بعضی آن را در بازوهای خود احساس می کنند و... مهم است که همسرتان متوجه این موضوع شود و سعی کند این علامت بدنی را به خاطر بسپارد و زودتر متوجه شروع عصبانیتش شود. چون بهترین زمان برای مبارزه با پرخاشگری، زمان شروع آن است و اهمیت دومش این است که زمانی که عصبانی می شود با آرام کردن آن قسمت از بدن (مثلا با تنفس آرام) عصبانیت خود را مدیریت کند.
حرف نزند!
یک روش دیگر این است که زمانی که احساس عصبانیت می کند، سعی کند هیچ حرفی نزند و کاری انجام ندهد و فقط محیطی را که باعث عصبانیتش شده است، ترک کند. برای کم کردن دعوا و عصبانیت همسرتان، از قبل با هم قرار بگذارید زمانی که ایشان یا شما عصبانی هستید، هیچ صحبتی با هم نکنید و فقط از هم دور شوید و بعد از اینکه عصبانیت هرکدام از شما رفع شد، بازگردید و درباره مشکل پیش آمده صحبت کنید. یادتان باشد که حتما باید درباره موضوع پیش آمده بعدا صحبت کنید، چون اگر صحبت نکنید خشم ها روی هم جمع می شوند و این باعث پرخاشگری های شدیدتر بعدی خواهد شد.

 

چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر
_ به رفتارهای درست همسرتان هر چند ناچیز و اندک باشد توجه و احساس خوب خود را در مورد رفتارهایش بیان کنید.

_ هرگز مقابله به مثل نکنید و به بددهنی های وی پاسخ ندهید زیرا این رفتار موجب تشدید رفتار همسرتان می شود.

_ زمانی که همسرتان در وضعیت روحی مناسبی قرار دارد، درباره تاثیرات منفی بددهنی بر احساس و رفتار شما و زندگی مشترک تان صحبت کنید.

_ در صورتی که همسرتان دوستان ناباب و بد دهنی دارد، سعی کنید ارتباط او را با آن ها به روش های مختلف و با تدبیر، کمتر و در نهایت قطع کنید و همزمان ارتباط خود را با بستگان و دوستانی که رفتارهای مناسب وبهتری دارند، افزایش دهید.

_ به خودتان مسلط باشید. بسیاری از جر و بحث ها و مشکلات بین زوجین، به دلیل تسلط نداشتن آن ها بر هیجانات به وجود می آید. گاهی اوقات زوجین با واکنش نامناسب از جمله (بی اعتنایی و بی توجهی، پرخاشگری و خشونت) ناخواسته به رفتارهای اشتباه یکدیگر دامن می زنند و متاسفانه چرخه معیوبی را ایجاد می کنند به این معنا که رفتارهای منفی همسر باعث خشم و عصبانیت زوج یا زوجه می شود و رفتار خشمگین زوج یا زوجه باعث افزایش رفتارهای منفی همسرش خواهد شد. دقت کنید در این چرخه معیوب گرفتار نشوید.

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

این مطلب در تاریخ 2018-11-17 19:29:45منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4096





نظر شما در مورد مطلب رفتار با همسر پرخاشگر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با فردی که قبلا نامزد داشته است
ازدواج با فردی که قبلا نامزد داشته است

تست شخصیتی MBTI برای ازدواج
تست شخصیتی MBTI برای ازدواج

آیا با وجود صرع می توان باردار شد
آیا با وجود صرع می توان باردار شد

چطور بفهمیم چه ویتامینی کم داریم
چطور بفهمیم چه ویتامینی کم داریم

چطور خودم را بیشتر دوست داشته باشم
چطور خودم را بیشتر دوست داشته باشم

چهره جذاب و مورد  پسند مردان
چهره جذاب و مورد پسند مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2

بازدید امروز:

20226

بازدید دیروز:

266922556

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام