خوشگل نبودن شوهرم شادی را از زندگی‌مان گرفته

خوشگل نبودن شوهرم شادی را از زندگی‌مان گرفته

از شوهرم راضی‌ام چون اخلاق‌ خوبی دارد اما مشکل زندگی‌مان از خود من است. 26 ساله‌ام و شوهرم  30 ساله. مشکلی که دارم، شادی را از زندگی‌ام گرفته. شوهرم خوشگل نیست برای همین وقتی در جمع دوستانم می‌رویم، به من می‌گویند، تو خودت خیلی قشنگ‌تری یا چقدر بدشانسی که بچه‌هایت به پدرشان رفتند از لحاظ زیبایی. واقعا روی من فشار است، چه کار کنم؟

رضایت داشتن از زندگی یک عامل ذهنی و نگرشی است که تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد و متاسفانه برخی مواقع از ارزیابی و حرف‌های بی‌فکر و گاهی غرض‌ورزانه اطرافیان ما تاثیر می گیرد. شما به قول خودتان از اخلاق همسرتان رضایت دارید و این مسئله تا به حال شما را آزار نمی‌داده ولی با صحبت دوستان‌تان حالا درباره زیبایی شوهرتان حس خوبی ندارید. در ادامه چند توصیه به شما دارم تا واقع بینانه‌تر به این ماجرا نگاه و حس‌تان را به زندگی مشترک‌تان، بهتر و دلنشین‌تر کنید.

   خودتان را جای شوهرتان بگذارید!

خواهر گرامی، تا به حال فکر کرده اید که شما مرحله انتخاب را رد کرده و حالا صاحب فرزند هستید و دیگر باید برای بقای زندگی و بهتر شدن شرایط فکر کنید نه چیز دیگری. در جلسات مشاوره خانواده به افراد مشابه شما، یک نکته را یاد آوری می‌کنم و آن هم این‌که اگر پس از انتخاب همسر بر اثر یک حادثه یا به خاطر یک بیماری، مشکلی در سلامت و زیبایی شما یا همسرتان ایجاد شد، چه عکس‌العملی خواهید داشت و انتظار دارید همسرتان به چنین اتفاقی چه واکنشی داشته باشد؟ در این مسئله از شما می‌خواهم که خودتان را جای شوهرتان بگذارید تا بتوانید نگرش اصولی‌تری به این ماجرا داشته باشید.

   زیبایی یک معیار بی‌ثبات است

البته به بحث زیبایی در مشاوره پیش از ازدواج به لحاظ درجه اهمیت آن برای دوطرف و متناسب بودن این مسئله در انتخاب‌شان، بها داده می‌شود اما همواره افرادی با درجه بالاتر از لحاظ زیبایی این نکته را یادآور می‌شوند که زیبایی تحت تاثیر عوامل محیطی بسیاری دچار نقصان می‌شود و آیا طرف مقابل باز هم حاضر است با ما زندگی کند؟ بنابراین زوجین باید به معیارهای باثبات مثل تناسب تیپ شخصیتی و حسن خلق برای موفقیت در زندگی مشترک‌شان امتیاز بدهند نه یک سری معیارهای بی‌ثبات که هر لحظه ممکن است دستخوش تغییرات اساسی بشود.

   محاسن شوهرتان را فهرست کنید

بنابراین توصیه می‌کنم فهرستی از محاسن همسرتان را تهیه کنید و به آن چه باعث دوام زندگی مشترک‌تان و دلبستگی شماست، بیشتر بها دهید تا معیار بی‌ثباتی چون زیبایی. از آن بالاتر به سلامت روح و جسم شوهرتان فکر کنید و این‌که صاحب فرزندان سالم هستید و ان شاءا... با تربیتی صحیح، افرادی موثر و مفید برای جامعه خواهند بود. تاکید می‌کنم که راه حل مشکل شما در قدم اول این است که به داشته‌های تان فکر کنید و آن چه را اهمیت زیادی ندارد از ذهن خود دور کنید تا از خوشبختی خود لذت ببرید نه این که درگیر حرف‌های این و آن بشوید و ذهن‌تان را مخدوش کنید.

بیشتر بخوانید: چهره همسرم به دلم نمیشینه

بیشتر بخوانید: آنهایی که به دنبال هسمر زیبا هستند بخوانند

نویسنده : صدیقه معدنی| کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی

 

این مطلب در تاریخ 2019-09-15 05:59:43منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3395





نظر شما در مورد مطلب خوشگل نبودن شوهرم شادی را از زندگی‌مان گرفته چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار
دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار

نمی دانم چرا دوستش دارم و ازش نمی توانم جدا بشوم
نمی دانم چرا دوستش دارم و ازش نمی توانم جدا بشوم

کلاژن چیست و چه فایده ای دارد
کلاژن چیست و چه فایده ای دارد

ماسک های مناسب برای جلوگیری از کرونا
ماسک های مناسب برای جلوگیری از کرونا

عواقب اعتیاد به موبایل
عواقب اعتیاد به موبایل

تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد
تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24211

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266460149

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام