باید و نباید بعد از رابطه ی جنسی

باید و نباید بعد از رابطه ی جنسی

قبلا در مطلب بعد از رابطه زناشویی چه کار کنیم توضیحاتی درباره اقدامات عاطفی بعد از رابطه جنسی ارائه کردیم، نظیر پس نوازی و اینکه زود از بستر خارج نشوید اما در کنار ااین ها لازم است اقدامات بهداشتی نیز رعایت شود که در این مطلب به آن می پردازیم

 شست وشو بعد از رابطه زناشویی

لازم نیست همین الان از تخت بپرید بیرون و برید دوش بگیرید. اما به آرامی تمیز کردن خود بعد از رابطه جنسی می تواند مردان و زنان را از عفونت ها مانند دستگاه ادراری محافظت کند. ناحیه اطراف (نه داخل) دستگاه تناسلی خود را با آب گرم شستشو دهید. شما می توانید صابون های خفیفی را امتحان کنید ، اما اگر پوست حساسی دارید یا از قبل عفونت دارید ، ممکن است آن قسمت را خشک و یا تحریک کند. لازم است مردان پس از رابطه شست وشو را انجام دهند.

بعد از نزدیکی دوش واژن نگیرید

برخی از خانم ها فکر می کنند بعد از رابطه جنسی ، باید داخل واژن خود را تمیز کنند. اما دوش واژن می تواند منجر به عفونت های بیشتر شود به این دلیل است که تعادل طبیعی باکتری هایی که از واژن شما محافظت می کنند را ازبین می برد. بهترین راه برای مراقبت از واژن بعد از رابطه جنسی ، رها کردن آن است و خود را به طور طبیعی پاک می کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بوی خفیف آن طبیعی است و ممکن است نشانه مشکل نباشد.

 مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: بعد از رابطه زناشویی چی بخوریم

تمیز کردن را ساده تر انجام دهید

دوش گرفتن بعد از رابطه

همراه با دوش ، داروخانه ها ، دستمال مرطوب ، کرم و اسپری زیادی را ارائه می دهند که ادعا می کنند به شما در "تازه تر کردن" این قسمت ها به شما کمک می کند. برخی از آنها با صابون های سخت ، مواد شوینده ، شامپو ، عطر یا لوسیون ساخته می شوند که می توانند باعث از بین رفتن پوست شما شوند. پس از رابطه جنسی فقط به آبکشی ملایم بپردازید و از نواربهداشتی های معطر ، پدها ، پودرها و اسپری ها خودداری کنید ، به خصوص اگر عفونت دارید.

بعد از رابطه جنسی مثانه خود را خالی کنید

در طول رابطه جنسی ، باکتری ها می توانند به مجرای ادرار شما وارد شوند ، لوله‌ای که ادرار را از بدن شما خارج کند که می تواند احتمال عفونت را افزایش دهد. وقتی ادرار می کنید ، میکروب ها را بیرون می ریزید. بنابراین بعد از انجام رابطه لازم است به دستشویی بروید. اگر خانم هستید ، هنگام پاک کردن ، این کار را از جلو به عقب انجام دهید تا شیوع باکتری ها جلوگیری کنید.

 لباس های گشاد بپوشید

مکانهای گرم و عرق کرده نقاط خوبی برای رشد و شیوع باکتریها و مخمرها هستند. بنابراین باید از لباس زیر خودداری کرد و لباس هایی بپوشید که هوا به خوبی رد شود. خانم ها باید از جوراب شلواری ، کمربند و شلوار خیلی تنگ خودداری کنند. لباس زیر پنبه ای برای زنان و مردان مناسب است به آن ها در تنفس پوست کمک می کنند و رطوبت را جذب می کنند.

 دست هایتان را بشویید

دستان خود را با آب و صابون بشویید این بهترین راه برای خلاص شدن از شر باکتری هایی است که ممکن است در طول رابطه با آن درگیر شوید و نکته ی مهمی برای جلوگیری از انتشار عفونت ها است. و آن را بخشی از برنامه تمیز کردن بعد از رابطه جنسی خود قرار دهید.

 یک لیوان ﺁب بنوشید

خوردن آب بعد از رابطه زناشویی

فراموش نکنید که ﺁب بنوشید. وقتی ﺁب بدن زیتدتر شود میل به دستشویی رفتن هم زیاد است و این یعنی باکتری های بیشتری از بدنت خارج می شوند .

 مراقب هرگونه عفونت مخمری باشید

زوجین می توانند در طول رابطه جنسی این موارد را به یک دیگر منتقل کنند. (بچه ها نیز دچار عفونت های مخمر می شوند.) بنابراین اگر علائم آن خارش ، سوزش یا ترشحی ضخیم و سفید از مهبل یا آلت تناسلی را مشاهده کردید. قبل از انجام رابطه بهتر است آن را درمان کنید. اگر فکر می کنید یکی از علائم را دارید با پزشک خود صحبت کنید.

 درباره تست های پزشکی ( پاپ اسمیر ) فکر کنید

اگر از نظر جنسی فعال هستید ، به خصوص اگر در تازه وارد زندگی مشترک شده اید ، ایده خوبی است که برای بیماری های مقاربتی تست دهید. در بیشتر اوقات ، این عفونت ها هیچ علائمی ندارند ، بنابراین آزمایش های پزشکی تنها راهی است که می توانید بطور یقین بدانید که مبتلا به آن هستید یا نه . همچنین با مشاهده ی علائمی نظیر ترشحات ، درد ، لکه ها و... نزد پزشک زنان مراجعه کنید.

 رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی معمولاً در دوران بارداری با نظر پزشک بی خطر است ،اما احتمال ابتلا به عفونت هایی مانند عفونت ادراری در این زمان بیشتر است. بنابراین مراقبت از اصول اولیه بعد از رابطه جنسی از آن مهمتر است - پس از آن ، اطراف واژن خود را بشویید و آب بنوشید. شریک زندگی خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهد.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: مردان بعد از ارضا شدن چکار کنند

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: زنان بعد از ارضا شدن چکار کنند

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: تغییرات رفتاری زن و مرد بعد از رابطه زناشویی

این مطلب در تاریخ دوشنبه 7 ارديبهشت 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4713





نظر شما در مورد مطلب باید و نباید بعد از رابطه ی جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تفاوت عشق و هوس{ در ارتباط دختر و پسر یا در ازدواج}
تفاوت عشق و هوس{ در ارتباط دختر و پسر یا در ازدواج}

نامزدم به مشکلات مالی من بی توجه است
نامزدم به مشکلات مالی من بی توجه است

آیا زیاد بودن میل جنسی اختلال می باشد
آیا زیاد بودن میل جنسی اختلال می باشد

درمان سوزش بعد از دخول
درمان سوزش بعد از دخول

چرا تحصیل کرده ها بیشتر افسرده می شوند
چرا تحصیل کرده ها بیشتر افسرده می شوند

انواع تجاوزجنسی
انواع تجاوزجنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

20916

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266484569

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام