رابطه مقعدی در دوران بارداری

رابطه مقعدی در دوران بارداری

آیا رابطه مقعدی در دوران بارداری ضرر دارد؟ آیا رابطه از پشت برای زنان باردار و جنین بد است؟بررسی خطرات و مضرات احتمالی برای مادر و جنین، بدن زنان در دوران بارداری دچار تغییرات هورمونی می شود که با افزایش شدید میل جنسی همراه است. میزان شهوت زن در این دوران بسیار افزایش می یابد که تنها راه ارضای آن، داشتن رابطه جنسی است.

اما هرچه جنین بزرگتر می شود و به زمان زایمان نزدیک تر می شوید، توصیه می شود، رابطه جنسی را بصورت واژینال انجام ندهید. بنابراین زنان یا باید به تحریک راضی باشند یا برخی افراد ترجیح می دهند رابطه مقعدی در دوارن بارداری داشته باشند.

رابطه جنسی در دوران بارداری

اغلب متخصصان زنان بر این باروند که می توان در دوران بارداری نیز از میل جنسی لذت برد. اما تا زمانی که پزشک تشخیص دهد رابطه واژینال برای زن خطرناک نیست، می توان در دوران بارداری از این طریق رابطه جنسی برقرار کرد. علیرغم افزایش میل جنسی در دوران بارداری ممکن است برخی مشکلات سبب کاهش میل زن برای برقراری رابطه جنسی شود. خستگی، حساسیت پستان، حالت تهوع و نوسانات هورمونی، درد کمر، افزایش وزن و غیره از جمله این عوامل هستند. اما تا زمانی که پزشک شما به شما توصیه پرهیز نکند می توانید رابطه جنسی برقرار کنید.

عوارض رابطه مقعدی در دوران بارداری

زنانی که دارای حاملگی کم خطر یا طبیعی هستند می توانند تا زمانی که کیسه آب آنها پاره نشده، یک رابطه جنسی فعال داتشه باشند. اما درصورت برقراری رابطه مقعدی در دوران بارداری می بایست اقدامات احتیاطی با دقت انجام شود. اما توصیه می شود اگر قبل از بارداری، رابطه مقعدی را تجربه نکرده اید، تا زمان پس از وضع حمل منتظر بمانید. زیرا نباید در دوران بارداری، روش های جدید را امتحان کنید. اما اگر در گذشته، چنین رابطه ای را امتحان کرده و از آن لذت برده اید می توانید رابطه مقعدی در دوران بارداری داشته باشید. در این رابطه، درصورتی که احساس ناراحتی یا درد را تجربه کردید، رابطه را متوقف سازید.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آسیب ها و خطرات رابطه مقعدی

مضررات احتمالی رابطه مقعدی در دوران بارداری

رابطه مقعدی در دوران بارداری می تواند خطراتی را برای جنین و مادر به همراه داشته باشد. مهمترین مضررات آن در دوران بارداری در ادامه بررسی می گردد.

  • بروز مشکلات بهداشتی

  • رعایت بهداشت مناسب در هنگام بارداری بسیارمهم است.

  • مقعد حاوی باکتری های خاص است و می تواند سبب ایجاد عوارض و آسیب رسیدن به واژن شود.

  • وجود برخی باکتری ها برای زن باردار و نوزاد متولد نشده مضر است.

بنابراین باید مطمئن شوید که پس از داشتن رابطه مقعدی، آلت مرد وارد واژن نشود. در مواردی که زن دوست دارد هر دو رابطه را داشته باشد، پس از برقراری رابطه مقعدی، مرد باید آلت جنسی خود را با آب و صابون بخوبی شستشو دهد. درصورت استفاده از کاندوم، پس از تغییر رابطه از مقعد به واژن باید از کاندوم جدید استفاده شود.

بروز التهاب و اختلالات مرتبط

عوارض رابطه مقعدی در دوران بارداری

در زمان بارداری، همواره احتمال ابتلا به یبوست و هموروئید وجود خواهد داشت. رابطه جنسی مقعدی ممکن است سبب بروز چنین اختلالاتی شده و مشکلات نام برده را حادتر کند. زیرا رابطه جنسی مقعدی ممکن است سبب ایجاد التهاب در مقعد شود. رابطه جنسی مقعدی ممکن است سبب خونریزی و پاره شدن راست روده شود. در موارد مواجه با مشکلاتی همچون درد مقعد و هموروئید، باید از رابطه مقعدی پرهیز شود. زیرا این رابطه، مشکل را تشدید بخشیده و اوضاع را وخیم تر می سازد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: نحوه کاهش درد رابطه مقعدی

ایجاد انقباضات

یکی از نگرانی های مهم و جدیدر زمان برقراری رابطه جنسی مقعدی، ارگاسم است. درصورتی که مادر پس از برقراری رابطه جنسی مقعدی دچار انقباضات شود، باید به پزشک مراجعه شود. همچنین زمان در معرض خطر زایمان زودتر از موعد باید از برقراری رابطه مقعدی در دوران بارداری بپرهیزند. نکته اینجاست که در دوران بارداری معمولا بروز انقباضات و تحریک پذیری رحم، امری طبیعی است. اما درصورتی که این مشکل در کوتاه مدت حل نشود باید بلافاصله به متخصص زنان مراجعه کرد. در هفته 37 ام حاملگی و درصورت ادامه یافتن انقباض های طولانی مدت پس از برقراری رابطه جنسی بهتر از به پزشک خود مراجعه نمایید.

پراکنش

بروز مسائلی مانند انسداد جفت، رابطه مقعدی به هیچ وجه نباید انجام شود. چراکه این کار سبب فشار به جفت و ایجاد درد و خونریزی در مادر شده و بارداری را با خطر مواجه سازد. در غیر اینصورت، اگر بارداری شما بخوبی و بدون مشکل درحال طی شدن است و قبلا چنین رابطه ای را امتحان کرده اید، مشکلی ندارد. درصورت برقراری رابطه مقعدی در دوران بارداری، بهتر است از مواد روان ساز برای سهولت و راحتی این رابطه استفاده گردد. درصورت انجام این رابطه، حتما در حین رابطه با شریک جنسی خود صحبت کنید و درصورت بروز ناراحتی به او بگویید تا رابطه متوقف شود.

بیماری های قابل انتقال در رابطه مقعدی

علاوه بر نکات ذکر شده در قسمت های قبل درمورد رابطه مقعدی در دوران بارداری، باید بدانید برخی بیماریها در هنگام برقراری رابطه مقعدی ممکن است ایجاد شود. البته بروز این بیماری ها صرفا مربوطه به رابطه مقعدی در هنگام بارداری نیست، بلکه در تمام زمانها، رابطه مقعدی می توانند مشکلات زیر را برای زن به همراه داشته باشد. برخی از رایج ترین بیماری های قابل انتقال در رابطه مقعدی عبارتند از:

  • HIV

  • ویروس های هپاتیت

  • سوزاک

  • سفلیس

  • تبخال تناسلی

  • زگیل تناسلی

  • شیگلا

  • کامپیلوباکتر

  • ژیاردیا

  • سالمونلا

سبب بی اختیاری در مدفوع و عدم توانایی کنترل حرکات روده می شود. ایجاد عفونت ادراری در مرد یا زن افزایش احتمال ابتلا به STD یا گسترش آن

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: عوارض رابطه مقعدی برای زنان و مردان

برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های فوق، توصیه می شود از کاندوم استفاده شود. برای پیشگیری از صدمه به پوست بهتر است از روان کننده ها استفاده شود. همچنین دقت شود که از روان کننده های روغنی استفاده شود. زیرا روان کننده روغنی ممکن است منجر به پارگی کاندوم شود. در این مقاله به مشکلات رابطه مقعدی در دوران بارداری پرداختیم. همواره سعی کنید در رابطه جنسی با همسر، سلامت یکدیگر را در اولویت قرار دهید. همچنین توجه به سلامتی جنین و مادر در رابطه جنسی در دوران بارداری بسیارمهم است. امیدواریم نکات ذکر شدن در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

بدن زنان در دوران بارداری دچار تغییرات هورمونی می شود که با افزایش شدید میل جنسی همراه است. در این مقاله به بررسی رابطه مقعدی در دوارن بارداری پرداختیم

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط آیا رابطه مقعدی برای زنان لذتبخش است ؟

مطلب مرتبط حکم شرعی رابطه مقعدی

این مطلب در تاریخ پنج شنبه 21 خرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
8239





نظر شما در مورد مطلب رابطه مقعدی در دوران بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پس از بهم خوردن نامزدی چکار کنیم
پس از بهم خوردن نامزدی چکار کنیم

مدت دوران نامزدی
مدت دوران نامزدی

تاثیر پروتز سینه بر شیردهی
تاثیر پروتز سینه بر شیردهی

چه غذاهایی در دوران قاعدگی مصرف نشود
چه غذاهایی در دوران قاعدگی مصرف نشود

تاثیر افسردگی ماژور بر مغز
تاثیر افسردگی ماژور بر مغز

رزومه فعالیت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده
رزومه فعالیت پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15734

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266479387

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام