مشاور سنتر

خصوصیات مردان مطلقه

خصوصیات مردان مطلقه

همه آنچه باید در مورد خصوصیات مردان مطلقه بدانید،خانواده، واحدی عاطفی اجتماعی می باشد که کانون رشد و التیام، تغییر و تحول و آسیب شناسی اعضا و روابط بین آن ها است.چنانچه در خانواده حقوق افراد رعایت نشود ،ممکن است دلخوری و حتی طلاق پیش بیاید. امروزه طلاق، مهم ترین تهدید علیه بنیان خانواده به شمار می رود و شناخت عوامل مؤثر و متأثر از آن از اولویت هاي بهداشت روان به شمار می آید.

طلاق، از جمله عوامل گسیختگی و از هم پاشیدگی کانون خانواده است که عواقب بسیاري را براي افراد جامعه داشته و می تواند منشأ بسیاري از آسیب هاي اجتماعی باشد.گاتمن پژوهشگر خانواده و ازدواج عقیده دارد که طلاق پیامدهای منفی فراوانی از قبیل خطر فزاینده آسیب روانی، میزان تصادف های اتومبیل منجر مرگ، شیوع فزاینده بیماری جسمی، خودکشی، خشونت، قتل برای زوجین و خطر افسردگی و خودکشی، انزوا و شایستگی پایین، مشكلات تندرستی و عملكرد تحصیلی پائین برای فرزندان دارد. همچنین متخصصی به نام آماتو بیان کرده است که طلاق ، سلامت روانی و فیزیكی زنان، مردان و فرزندان آنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

آشنایی با خصوصیان مردان مطلقه

مردان مطلقه عمدتا عوامل طلاق را توقعات بیجا و غیر منطقی، پایبندي به مسائل خرافی، تجمل پرستی و چشم و هم چشمی، اختلاف نظر با همسر در تربیت فرزندان و مخالفت با اشتغال فعلی ذکر کرده اند. مردان مطلقه به علت آسیبی که به آن ها وارد آمده ممکن است خصوصیات خاصی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به شرح و تفسیر خصوصیات مردان مطلقه بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا این ویژگی ها را بررسی نماییم.

الف) مشکلات ذهنی و روحی

نتایج تحقیقات نشان داده است که افراد مطلقه دارای میزان بهزیستی پایین، نشانه های درماندگی و خودپنداری(تصور از بدن خود) ضعیف تر هستند. به طوریکه کلیه ابعاد کیفیت زندگی، سلامت فیزیكی، روانشناختی و روابط اجتماعی و محیطی تا مدتی مختل می شود.مشكلات عاطفی در آغاز برای مردان شدیدتر به نظر می رسد اما برای زنان استمرار بیشتری دارد؛ درحالیکه هردوی آنها در سال اول پس از طلاق؛ عزت نفس پایین؛ سردرگمی نقش؛ خشم؛ اضطراب؛ تردید و افسردگی را تجربه می نمایند وزنان دو برابر بیشتر از مردان احتمال دارد که دچار افسردگی شوند.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: نکات مهم برای ازدواج با افراد مطلقه

اکنون به شرح چند مورد پر اهمیت مشکلات روحی، ذهنی مردان مطلقه می پردازیم. این موارد عبارتند از:

1. خشم و عصبانیت

آقایان پس از تجربه ازدواج ناموفق و ناکام ماندن در آن عمدتا خشم زیادی پیدا می کنند و نسبت به مشکلات تحریک پذیر تر می شوند.این مردان زودتر از دیگر افراد عصبانی و خشمگین می شوند.حال ممکن است این خشم نمود درونی یا بیرونی پیدا کند.یکی از خصوصیات مردان مطلقه این است که نسبت به خود یا افرادی که برای آن ها ناراحتی ایجاد کرده اند،خشمگین هستند.

2. افسردگی

مردان مطلقه ، امکان دارد با تجربه طلاق که بسیار تجربه تلخی است نتوانند کنار بیایند و دچار افسردگی شوند. این افراد عمدتا ناکامی را به کل زندگی خود تعمیم می دهند و شادابی و نشاط را به مراتب از دست می دهند.

3. عدم اعتماد و بدبینی

عدم اعتماد و بدبینی مرد مطلقه

مردان مطلقه ، اغلب نسبت به خانم ها بی اعتماد و بدبین می شوند.این افراد همواره ترس از ازدواج مجدد دارند.

4. بی قراری و اضطراب

هر تنش زندگی در افراد اضطراب ، نگرانی و بی قراری ایجاد می کند. طلاق نیز سبب تشویش و نگرانی و اشتغال ذهنی می شود.

5. درمان نادرست و غیرمتعارف برای آسیب طلاق

مردان پس از طلاق ، ممکن است برای درمان حال بد خود و جبران اتفاقات ناگوار پیش آمده دست به کارهای نادرست بزنند. آن ها فکر می کند برخی اعمال نادرست می تواند تسکین همیشگی درد آن ها باشد. البته نمی دانند که این کارها طی تکرار، آسیب به مراتب بیشتر از طلاق به وجود می آورند. ن کارهای نا متعارف گفته شده عبارتند از: پناه بردن به الکل، دخانیات یا حتی مواد مخدر.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: علت علاقه مردان مطلقه برای ازدواج با دختران مجرد

ب)آسیب های فیزیکی و جسمی

مردان مطلقه اگر نتوانند مشکل به وجود آمده را کنترل کنند و به روال عادی زندگی بر نگردند ممکن است دچار بیماری های جسمی می شوند.برخی از بیماری های جسمی منشا ذهنی دارند . این بدین معنا است که تنش های ذهنی سبب آسیب های فیزیکی می شوند.

بیماری هایی که منشا عصبی و ذهنی دارند عبارتند از:

سندروم روده تحریک پذیر ، نا متعادل شدن فشار خون، زخم و ورم معده،میگرن و سایر بیماری ها.

ج) اختلال در عملکرد های روزانه

مردان مطلقه پس از طلاق تا مدتی ممکن است زندگی شخصی و شغلی آن ها مختل شود. گاهی دچار پسرفت و افت شغلی و حتی تحصیلی نیز می شوند.

نکاتی که باید قبل از ازدواج با یک مرد مطلقه بررسی شوند

ازدواج با مرد مطلقه

چنانچه قصد ازدواج با مردانی که طلاق گرفته اند و مطلقه هستند دارید ، بهتر است به نکات زیر دقت کنید تا به مشکل بر نخورید. البته ما در ادامه به برخی از مهم ترین این نکات می پردازیم.

1) مدت طلاق

افراد مطلقه پس از تجربه سوگ باید مدت زمانی حدود دو سال را بگذرانند تا بتوانند با این غم فقدان و جدایی کنار بیایند. پس اگر فردی به تازگی جدا شده نمی تواند کیس مناسبی برای ازدواج مجدد باشد زیرا فرد نیاز به زمان برای بازسازی خود دارد.

2) علت طلاق

در ابتدا علت طلاق و جدایی را از خود فرد جویا شوید و سپس تحقیق کنید.علت طلاق بسیار مهم و حائز اهمیت است. گاهی ممکن است مردان مطلقه مسبب جدایی باشند و شاید مشکلات اخلاقی سبب آن باشد. پس کاملا دقت کنید و دلیل طلاق را بررسی کنید.

3) مسئولیت های زندگی قبل

باید تحقیق کنید و ببینید مرد مطلقه که به خاستگاری شما آمده است آیا مسئولیتی از زندگی مشترک قبلی بر عهده او هست یا خیر؟!

شما می بایست جواب این سوالات را بدانید:

مرد مسئولیت فرزندان را بر عهده دارد؟

فرد در جریان مهریه دادن است؟

امروزه طلاق، مهم ترین تهدید علیه بنیان خانواده به شمار می رود و شناخت عوامل مؤثر و متأثر از آن از اولویت هاي بهداشت روان به شمار می آید.

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط ازدواج با مرد مطلقه

این مطلب در تاریخ پنج شنبه 28 خرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
6795





نظر شما در مورد مطلب خصوصیات مردان مطلقه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نمیتوانم عشق قبلی را فراموش کنم
نمیتوانم عشق قبلی را فراموش کنم

شناخت احساس واقعی یک مرد با زبان بدن
شناخت احساس واقعی یک مرد با زبان بدن

درد سینه در خانم ها
درد سینه در خانم ها

زخم دهانه رحم-مرجع کامل
زخم دهانه رحم-مرجع کامل

رواج خون بازی در دختران دبیرستانی
رواج خون بازی در دختران دبیرستانی

گل رایج ترین ماده مخدر در میان دانش آموزان
گل رایج ترین ماده مخدر در میان دانش آموزان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11084

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267114621

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام