در عقد هستم و باردار شدم، چه کنم؟

در عقد هستم و باردار شدم، چه کنم؟

دو سال است که با همسرم در عقد هستیم و حدود یک ماه قبل فهمیدم باردار شدم. حاضرم بدون مراسم به منزل‌مان برویم، اما خانواده ام می‌گویند جهیزیه ات آماده نیست و خانواده شوهرم می‌گویند تا کرونا تمام نشود و مراسم نگیرند، نمی‌شود به خانه خودتان بروید. فعلاً نمی‌توانم به خانواده علت اصرارم را بگویم. چه کنم؟

 

بی‌تردید شما میل دارید این موهبت آسمانی را به دنیا آورید و شاکر باشید. شما زن و شوهر رسمی هستید و شرعا و اخلاقا هیچ خطایی نکردید، فقط قدری بی‌احتیاطی در زمان فرزندآوری داشته‌اید که نباید بگذارید این موضوع تبدیل به بحران شود. در قدم اول و بدون تردید، والدین شما باید این موضوع را بدانند البته یک واسطه تاثیرگذار و ریش سفید باید به والدین دو طرف در یک جلسه خصوصی، موضوع را طرح و همفکری کنند که این اتفاق، چگونه زوجیت شما را به خطر نیندازد و با اعلام رسمی به اقوام و خویشان برای مراسم عروسی زودتر شما را روانه خانه و زندگی خودتان کنند؟ البته در همین باره چند مسئله حائز اهمیت است.

   با خانواده‌ها به توافق برسید

اول این‌که در شرایط کنونی چه از بُعد هزینه ناگهانی و آمادگی نداشتن خانواده خودتان و چه از بُعد احتمال آلودگی به ویروس کرونا قابل توجیه است که مراسم عروسی برگزار نشود و در نهایت خانواده‌ها توافق کنند که هزینه مراسم را صرف خریدهای خود زوج برای رفتن به خانه‌شان کنند. البته می‌شود مراسمی در حد چند ده نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد تا خانواده شوهرتان هم رضایت دهند. 

   به اقدام‌های اشتباهی فکر نکنید

در مجموع کار اصلی واسطه و ریش سفید، متوجه ساختن والدین شما و همسرتان به حل مسئله است به روش مسالمت آمیز و در اسرع وقت، نه خدایی نکرده حذف مسئله که باید دقت کنید موجب عصبی شدن و تشدید آشفتگی شما نشود و دست به اقدام اشتباهی مثل سقط جنین نزنید. متاسفانه ممکن است خدایی نکرده در این روزها به فکر سقط جنین بیفتید که باید بدانید این کار تبعات حقوقی، کیفری، شرعی و همچنین مشکلات بسیار برای بارداری بعدی خواهد داشت. قوانین سقط جنین اصلا به زوج اجازه چنین کاری نمی‌دهد مگر در چند مورد که شامل شما نخواهد شد مثلا این‌که ادامه بارداری موجب بیماری جسمی مادر و به خطر افتادن جان وی شود که با تایید پزشک متخصص آن هم از مجاری قانونی امکان پذیر خواهد بود و چند مورد دیگر. بنابراین مراقب باشید که فشار این ماجرا باعث نشود تصمیمی بگیرید که بعدها پشیمانی هیچ سودی نخواهد داشت.

   مهارت حل‌مسئله را جدی بگیرید

شما در ابتدای مسیر زندگی‌مشترک هستید. اگر زوج ها به حل مسئله باور پیدا کنند، بی‌تردید با همکاری و همفکری موفق خواهند شد از مشکلات عبور کنند بنابراین از اصرارهای بدون دلیل و گاه دستوری به والدین تان بدون دادن توضیحات شفاف و منطقی بپرهیزید که موجبات دفاع و مقاومت بیشتر والدین همسرتان و حتی والدین خودتان خواهد شد. کمک گرفتن از یک مشاور خانواده متعهد توصیه می‌شود.

نویسنده : رضا زیبایی | روان‌شناس عمومی

 

این مطلب در تاریخ دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3720





نظر شما در مورد مطلب در عقد هستم و باردار شدم، چه کنم؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور به خواستگار از بیماریمان بگوییم
چطور به خواستگار از بیماریمان بگوییم

رفتارهایی در ابتدای رابطه که باعث دوری طرف مقابل می شود
رفتارهایی در ابتدای رابطه که باعث دوری طرف مقابل می شود

  تکنیک کِگِل یا تمرین های عضلات کف لگن در مورد خانم‎ها و آقایان
تکنیک کِگِل یا تمرین های عضلات کف لگن در مورد خانم‎ها و آقایان

12 روش غیر دارویی درمان اختلال نعوظ
12 روش غیر دارویی درمان اختلال نعوظ

عواقب اعتیاد به موبایل
عواقب اعتیاد به موبایل

دروغ به همسر در زمینه مسائل مالی و درآمد
دروغ به همسر در زمینه مسائل مالی و درآمد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

20582

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266484235

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام