مشاور سنتر

زنم با خانوادم مشکل داره

زنم با خانوادم مشکل داره


چند وقت پیش، خانمم را به خاطر رفتارهای اشتباه‌اش با خانواده‌ام، تهدید به طلاق و جدایی کردم اما باز هم رفتارهایش را تغییر نداد. نزدیک به 5 سال از شروع زندگی مشترک‌مان گذشته است، در همه این سال‌ها بدجوری با خانواده من، کارد و پنیر است. نمی‌دانم چه کنم.

مخاطب‌گرامی، به جای تهدید خانم‌تان به طلاق که راه‌حل درستی نیست باید تلاش کنید تا رابطه بهتری بین همسر و خانواده‌تان ایجاد کنید. واضح است که اختلاف نظر بین همسر و خانواده شوهر بسیار طبیعی است بنابراین تلاش کنید به جای تصمیم‌گرفتن بر اساس افکار منفی، آرام آرام سطح روابط را بالا ببرید. اما چند توصیه به شما:


ماجرا را مدیریت کنید


اختلاف‌نظر و حساسیت های همسرتان را درباره خانواده تان شناسایی و به طریقی خانواده تان را از این مسائل مطلع کنید تا قدری در رفتار خودشان اصلاحاتی ایجاد کنند و از شدت مشکلات تا حدودی کاسته شود. همین طور حساسیت های خانواده خودتان را هم بشناسید و به اطلاع همسرتان برسانید تا در تعامل با خانواده شما بیشتر رعایت کنند. در ضمن، همیشه سعی کنید در غیاب خانواده، حق را به همسرتان بدهید تا ایشان تصور نکند شما وی را تنها رها کرده اید. سیاست مردانه خود را به کار بگیرید و سعی کنید در برابر همسر و خانواده تان با رعایت احترام، واکنش جدی نشان دهید. به طور مثال اگر واکنشی منفی از طرف خانواده و همسرتان شروع شد، خیلی جدی ولی صبورانه و محترمانه واکنش نشان دهید و بگویید این طرز واکنش و رفتار برای افرادی بالغ مثل شما واقعا بعید و بهتر است این غائله را تمام کنید ولی اصلا قهر نکنید بلکه به هر دو طرف نشان دهید از این گونه رفتارهای آن ها بسیار ناراحت هستید.


میزان رفت‌و‌آمدها را بررسی کنید


معاشرت با خانواده تان را کنترل کنید. ارتباط زیاد ایجاد کننده تنش و مشکل میان دوطرف می شود. این رفت و آمد را مدیریت کنید. به طور مثال شما خودتان برحسب وظیفه و مسئولیتی که یک فرزند دارد با خانواده تان رابطه داشته باشید ولی ضرورتی ندارد همسرتان در همه سرکشی ها و آن هم هر هفته با شما همراه شود شاید کم کردن این روابط از تنش ها بکاهد.


دلیل دلخوری را پیدا کنید


گاهی اوقات برآورده نشدن برخی توقعات (هرچند منطقی و غیر منطقی) باعث ایجاد دلخوری و در بیشتر مواقع، شاید قطع رابطه شود. به عنوان مثال شاید همسرتان از خانواده شما توقع حمایت مالی داشته که برآورده نشده و حال این‌گونه در رفتار خود فرافکنی می کند. در نظر داشته باشید حتی اگر توقعات همسرتان را بی جا و بی موقع می دانید، باز هم می توانید برای پشتیبانی از نظر وی هم که شده با خانواده تان گفت وگو و این سوء تفاهم را حل و فصل کنید. در کل بهتر است از همسر خود صبورانه دلیل این رفتارها را سوال کنید و هیچ گاه ایشان را قضاوت نکنید.

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی | کارشناس‌ارشد مشاور خانواده

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: چگونگی رابطه با خانواده شوهر

این مطلب در تاریخ يكشنبه 20 تير 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3923





نظر شما در مورد مطلب زنم با خانوادم مشکل داره چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




هورمون عشق باعث دروغ گفتن میشود
هورمون عشق باعث دروغ گفتن میشود

روشهای شناخت قبل از ازدواج
روشهای شناخت قبل از ازدواج

بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد
بعد از ورود ویروس کرونا در بدن چه اتفاقی می افتد

افسردگی پس از وضع حمل باید جدی گرفته شود
افسردگی پس از وضع حمل باید جدی گرفته شود

چرا همش عصبانی هستیم
چرا همش عصبانی هستیم

مهریه زن بعد از فوت همسر
مهریه زن بعد از فوت همسر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9551

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266993312

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام