برگشتن به خانه بعد از قهر

برگشتن به خانه بعد از قهر

چند وقت پیش به خاطر یک سری مسائل، با شوهرم قهر کردم و به خانه مادرم رفتم. الان شرایط بهتر شده و تصمیم گرفته ام به خانه ام برگردم اما خیلی برایم سخت است. نمی‌دانم چطور باید او را دوباره به طرف خودم جذب کنم. او هم بعد از قهر و جروبحث‌هایی که داشتیم، من را تحویل نمی‌گیرد. چه کنم؟

مخاطب گرامی، تصمیم تحسین برانگیزی گرفته اید. اولا می‌خواهید به زندگی مشترک خود برگردید و ثانیا با افزایش آگاهی و مهارت، روابط زن و شوهری خود را بهبود ببخشید. این رفتارتان نشان می‌دهد که تصمیم گرفته اید مشکل را به صورت ریشه‌ای و اصولی حل کنید. با این حال، اولین برخورد بعد از دوری از زندگی مشترک و مواجهه با همسرتان، کار راحتی نیست و دقت بالایی را می طلبد بنابراین احساس شما برای ما قابل درک است اما با انجام یک سری تمهیدات، می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید.

از چاشنی لبخند کمک بگیرید

سعی کنید در اولین برخورد با چاشنی شوخی، لبخند یا رفتارهای شیرین و جذاب همچون اوایل ازدواج، سنگینی فضای موجود بین خودتان را کمتر کنید تا راحت تر و سریع تر کدورت میان شما از بین برود. شما باید یکدیگر را ببخشید تا بتوانید به همدیگر اعتماد کنید و به امید آینده ای روشن، زندگی‌مشترک را از سر بگیرید.

از نقش خودتان در مشکل غافل نشوید

سعی کنید سهم خود را در ایجاد مشکلات بپذیرید. معمولا انتظار می رود زوج ها پس از گذشت یک دوره بحرانی، به واکاوی نقش خود در مشکلات بپردازند و اولین قدم برای پذیرفتن اشتباهات این است که فرد بگوید: «قبول دارم که من هم کوتاهی کردم یا تند رفتم یا اگر این طور رفتار نمی کردم، شاید این اتفاق نمی افتاد یا...». همچنین توصیه می‌شود از یک واسطه که مورد تایید هر دو نفر شماست، کمک بگیرید. این گونه افراد معمولا توانایی ساده و تسهیل کردن شرایط موجود و امکان انتقال نظرات را به دو طرف با رعایت احترام و حفظ حرمت دارند.

عذرخواهی کنید

مرحله بعد عذرخواهی بابت رفتارها و حرف هایی است که خودتان را در آن ها مقصر می دانید. در نظر هر دو نفرتان این رفتار آگاهانه، بسیار دلنشین و آرام بخش است و میزان زیادی از کدورت بین شما را از بین خواهد برد. همچنین به جای نبش قبر گذشته به بررسی مشکلات فعلی و راه حل های مفید و موثر بپردازید و بر راه‌حل هایی که هر دو درباره آن توافق دارید، متمرکز شوید. همچنین متعهد شوید یک سری مسائل را عملی کنید. مهم ترین تعهداتی که هر دو نفرتان باید بدهید عبارت است از: قهر ممنوع، ترک منزل ممنوع، تکرار خاطرات تلخ گذشته ممنوع و... .

جذب شوهرتان، راهکار دارد

برای جذب همسرتان که در پیامک‌تان به آن اشاره کردید، موثرترین راه،  تقویت مهارت‌های زندگی مشترک در ابعاد مختلف عاطفی، کلامی، جنسی، اخلاقی و... است. شناخت دقیق تر ویژگی های شوهرتان اعم از عوامل برانگیزاننده شادی، محبت و صداقت در وی و این که چه مواردی موجب به هم ریختگی و آشفتگی اش می شود، در وابسته کردنش به خودتان و زندگی مشترک تان تاثیر شگرفی دارد. فراموش نکنید اقتدار و حفظ حرمت برای مردان اهمیت زیادی دارد و شما باید آن را از طریق کلام و رفتار در وی زنده کنید.

نویسنده : زهره حسینی | مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه طباطبایی

 

این مطلب در تاریخ يكشنبه 31 مرداد 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
1900





نظر شما در مورد مطلب برگشتن به خانه بعد از قهر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اجاره خواستگار-خواستگار پولی
اجاره خواستگار-خواستگار پولی

چرا شکست عشقی میخوریم
چرا شکست عشقی میخوریم

بیماریهای مقاربتی 1
بیماریهای مقاربتی 1

پیشگیری از بارداری ناخواسته
پیشگیری از بارداری ناخواسته

چطور با مرگ همسرم کنار بیام
چطور با مرگ همسرم کنار بیام

چگونه با شکست عاطفی کنار بیاییم
چگونه با شکست عاطفی کنار بیاییم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8799

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286562

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام