مشاور سنتر

تاثیر ویتامین ها در بهبود کیفیت رابطه جنسی

تاثیر ویتامین ها در بهبود کیفیت رابطه جنسی



می دانیم که تغذیه نقش موثری در عملکرد انسان ها و تاثیر مستقیم بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد. مواد غذایی که در طول یک شبانه روز استفاده می کنیم باید بتواند جوابگوی نیاز بدن به مجموعه ای از ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی باشد. تحقیقات نشان می دهد تغذیه خوب و با کیفیت نقش کلیدی در بهبود کیفیت رابطه جنسی میان زوج ها دارد. بر این اساس می توان با شناخت صحیح املاح مورد نیاز بدن و تاثیر آن ها در تجربه رابطه جنسی رضایت بخش، از بروز مشکلات و چالش ها در زندگی پیشگیری کرد.


بررسی ها و مطالعات نشان می دهد کاهش میل جنسی و نارضایتی جنسی، فارغ از مشکلات ژنتیکی ریشه در تغذیه نامناسب دارد و با مواد و املاح موجود در بشقاب غذای شما رابطه مستقیم دارد. اگر شما میل جنسی پایینی دارید، نگران باشید ما برای شما راه حل مناسب و پیش پا افتاده داریم، کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.


ویتامین A و کیفیت رابطه جنسی


ویتامین آ یکی از مهم ترین انواع ویتامین ها برای افزایش میل جنسی در مردان و زنان است. ویتامین آ به تولید تستوسترون که یکی از هورمون های جنسی است کمک می کند. لازم به ذکر است ویتامین A در مواد غذایی مانند تخم مرغ، شیر، گوشت، میوه های نارنجی یا زرد و سبزیجات به میزان زیادی موجود است. طبق تحقیقات این ویتامین به زنان کمک می کند تا دوران قاعدگی راحت تری را سپری نمایند و سبب می شود تعداد و کیفیت اسپرم در مردان افزایش پیدا یابد. بنابراین به منظور افزایش سلامت جنسی خود ویتامین آ را به بشقاب غذای خود اضافه کنید.


ویتامین C و کیفیت رابطه زناشویی


می دانیم که ویتامین ث یکی از انواع ویتامین های تاثیر گذار در تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد و همچنین این ویتامین تاثیر مطلوبی در افزایش میل جنسی افراد دارد. با مصرف این ویتامین می توان در برابر بیماری های شایع ایمن بود. مرکبات و سبزیجات سرشار از ویتامین ث هستند.


ویتامین E و تاثیر آن در نزدیکی


ویتامین E نقش کلیدی در افزایش استقامت و سطح انرژی و همچنین افزایش میل جنسی در بدن انسان ها دارد. خوب است بدانید این ویتامین نقش به سزایی در افزایش گردش خون در بدن دارد. روغن ماهی، تخم مرغ و لبنیات سرشار از ویتامین E هستند. مصرف ویتامین ای به بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک می کند.


ویتامین های خانواده B چه تاثیری در بهبود کیفیت رابطه جنسی دارند؟

ویتامین های خانواده B چه تاثیری در بهبود کیفیت رابطه جنسی دارند


ویتامین های خانواده B از انواع ویتامین های بسیار تاثیرگذار برای افزایش میل جنسی و افزایش سطح انرژی در افراد هستند. طبق تحقیقات انجام شده کمبود ویتامین ب 12 باعث عدم لذت در رابطه جنسی می شود از این رو تامین این گروه از ویتامین ها در بدن اهمیت زیادی دارد. ویتامین های گروه ب را می توان در برنج قهوه ای، غذاهای دریایی، سبزیجات با برگ های تیره، گوشت و نان سبوس دار سرشار از ویتامین های خانواده B می باشند و مصرف آن ها در برنامه غذایی روزانه به شدت توصیه می شود.


ویتامینD


کاهش میزان ویتامین دی باعث کم شدن میزان ترشح استروژن در زنان و کاهش میزان سطح تستوسترون در مردان می ‌شود. آمارها نشان می دهد که از هر ۵ انسان بالغ، یک انسان دچار کمبود میزان ویتامین دی می شود که بیشتر به دلیل کمبود دریافت نور خورشید بروز می کند.


علاوه بر نور خورشید که منبع اصلی دریافت ویتامین D می باشد، مصرف مواد غذایی مانند قارچ، غلات، ماهی و تخم‌ مرغ همگی افزایش میزان ویتامین دی در بدن کمک می ‌کنند. با گنجاندن ویتامین دی به برنامه غذایی می توان به افزایش سطح انرژی و بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک زیادی کرد.


بخاطر داشته باشید تنها مصرف این ویتامین ها در یک بازه کوتاه مدت و قبل از انجام رابطه جنسی شاید به تنهایی نتواند به بهبود سطح انرژی شما و کیفیت رابطه جنسی کمک نماید، بلکه در نظر داشته باشید همواره این ویتامین ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید و شاهد تاثیر آن ها در بلند مدت در کیفیت سطح زندگی و رابطه جنسی خود باشید. به یاد داشته باشید رابطه جنسی مهم ترین بخش زندگی مشترک میان زوج ها می باشد و عدم توجه به آن باعث افزایش دغدغه ها و تنش ها در زندگی مشترک می شود بنابراین همواره استرس خود را کنترل نمایید و با توجه به برنامه غذایی خود به رابطه جنسی با کیفیت در زندگی خود کمک نمایید.

 توجه نمایید که کنترل استرس و تغذیه تنها بخشی از عواملی است که بر کیفیت رابطه جنسی تاثیرگذار است اما توصیه می کنیم اگر مشکل دیگری دارید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط برای افزایش میل جنسی چی بخوریم

این مطلب در تاریخ شنبه 30 بهمن 1400منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
8493





نظر شما در مورد مطلب تاثیر ویتامین ها در بهبود کیفیت رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا پسرها از ازدواج فراری اند؟
چرا پسرها از ازدواج فراری اند؟

نحوه شناخت خواستگار از سوالات وی
نحوه شناخت خواستگار از سوالات وی

ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)
ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)

آنچه مردان باید در مورد مایع منی بدانند
آنچه مردان باید در مورد مایع منی بدانند

زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند
زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند

آموزش های پیش از ازدواج افزایش یافت
آموزش های پیش از ازدواج افزایش یافت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8222

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267111759

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام