دوره نامزدی چگونه باشد

در دوره نامزدی چه باید کرد

دوره نامزدی بهتر است چگونه باشد و باید چه اقداماتی انجام دهیم

فراز و نشیب‌های بسیار دوران نامزدی، پیش مقدمه و نشانه آشکاری است که به شما هشدار می‌دهد‌ قطعا در زندگی مشترک، زمانی که زیر یک سقف قرار گرفتید، مشکلات شما تشدید خواهد شد. بپذیرید اینجا همان جایی است که باید بایستید، اوضاع و شرایط خود و نامزدتان را دوباره بسنجید و محک بزنید

خطوط قرمز رابطه‌تان را مشخص کنید

به هوای غرق شدن در عشق و عاشقی، سکوت پیشه نکنید و از مطالبه حقوق بحق‌تان صرف‌نظر ننمایید. یادتان باشد زندگی آینده‌تان را به بهانه کوتاه آمدن و نگفتن خواسته‌ها، به نازل‌ترین قیمت به فروش نگذارید. شما و نامزدتان با هم هستید تا دریابید‌ آیا می‌توانید نیمه گمشده هم باشید و زندگی سالم و موفقی را با هم رقم بزنید یا خیر؟! پس برای دریافت این مهم باید صفات قابل تحمل و غیرقابل تحمل یکدیگر را بشناسید. برای کسب این نوع شناخت لازم است خود را برای همدیگر افشا سازید، بی‌هیچ تعارف و رودربایستی بگویید از چه چیز خوشتان می‌آید و چه چیز ناخوشایندتان است؛ چه رفتارهایی را می‌پسندید و از چه رفتارهایی دوری می‌کنید؛ تمایل دارید همسرتان در زندگی چگونه رفتاری داشته باشد؛ چه رفتارهایی را هرگز در همسرتان نمی‌پذیرید، میزان و محدوده سازگاری و انطباق خود در زندگی را مشخص کنید و... . محدوده‌ها و خط‌قرمز‌های غیرقابل مذاکره یا حتی غیرقابل چانه‌زنی را مشخص کنید و به اطلاع فرد مقابل برسانید و تفهیم کنید که اینها خواسته‌های مهم و غیرقابل اغماض‌تان در زندگی است و شما هرگز اجازه تخطی به آنها را نه‌تنها به خود بلکه به همسر آینده تان نیز نخواهید داد و از نظر شما شکستن و عبور از این خطوط قرمز به منزله پایان زندگی قلمداد خواهد شد.

از رفتارهای معنا دار چشم ‌پوشی نکنید

اگر به خرید یا برای صرف شام، به رستورانی می‌روید و می‌بینید نامزدتان سراغ گرانقیمت‌ترین‌ها می‌رود یا خیلی راحت دست به جیب نمی‌شود، اگر‌ هنگام عصبانیت و خشم بد و بیراه می‌گوید یا رفتارهایی از خود بروز می‌دهد که چندان شایسته مرتبه اخلاقی هیچ شخص سالمی نیست، اگر دیدگاه و نقطه نظرهایی کاملا متضاد با شما دارد، اگر مبادی آداب نیست و مراعات احوال شما و خانواده‌تان را نمی‌کند، اگر کلام و عملش یکی نیست و تناقضات بسیاری مشهود است و... گوش به زنگ باشید؛ علل این رفتارها را به طرق مستقیم و غیرمستقیم جویا شوید، اگر پس از تفحص و کندوکاو و امتحان‌های مکرر او در موقعیت‌های متفاوت و متعدد، مجاب شدید که جای نگرانی نیست و آن عمل، رفتاری موقت بوده و احتمال تکرارش کم است که هیچ وگرنه حتما در انتخاب فرد مورد نظرتان اندکی تامل داشته باشید و با صبر بیشتری پیش بروید، تحقیق‌تان را گسترده‌تر کرده و با دقت بسیاری او را زیر ذره بین گذاشته و رصد کنید.

رفتارهای رفت و برگشتی نامزدتان را جدی بگیرید

دوره نامزدی چگونه باشد

حواستان به آزارهای روانی باشد

اگر در دوره نامزدی حس می‌کنید افکار و احساساتتان سرکوب می‌شود و آن طور که باید و شاید در مقابل نامزدتان مجال بروز ندارید، اگر نامزدتان همیشه به فکر تحمیل احساسات و افکار خود به شماست و مدام از شما به طور موجه یا غیرموجه ایرادهای بنی‌اسرائیلی می‌گیرد یا شما را آن گونه که هستید، فکر می‌کنید و رفتار دارید، قبول ندارد و دائما به این فکر است که شما را تغییر داده و مطابق میل خود سازد، بهتر است در مورد ادامه این رابطه، با احتیاط بیشتر گام بردارید. وقتی امروز که روزهای ابتدایی آشنایی شماست و به تعبیری بهترین دوران زندگی مشترک‌تان است، او به هر دلیلی دل شما را می‌شکند، احترام شما را حفظ نمی‌کند، به جای تکریم شخصیت و ویژگی‌های برتر شما، مدام نقص‌هایتان را یادآور می‌شود یا خود، رفتار و افکارش را ترجیح داده و قصد تغییر شما را طبق تمایلات خود دارد و... مطمئن باشید و تردید نکنید بعد از گذشت مدت زمانی طولانی‌تر یا شروع زندگی مشترک و ورود به زندگی زناشویی، این رفتار همسرتان نه‌تنها تغییری نخواهد کرد بلکه شدت بسیاری خواهد گرفت. چه شما به خواسته ایشان تن داده باشید یا حتی اگر سر تسلیم فرود نیاورده باشید، زندگی‌تان تا ابد محکوم به شکست و تحمل رفتارهای آزاردهنده همسرتان خواهد بود که هر روز با رنگ و لعابی تازه بروز می‌یابد، چون ایشان ارزش‌ها و باورهای خود را درست و صحیح می‌داند و خواهان آن است که شما نیز مانند او فکر و رفتار کنید، پس توصیه می‌کنیم به جای تحمل آزارهای روانی نامزدتان، آنها را جدی بگیرید و تا دیر نشده تصمیمی بگیرید که فردا مجبور به سوختن و ساختن نشوید.

اولویت‌های زندگی نامزدتان را بشناسید

در دوره نامزدی، اولویت‌های زندگی نامزدتان را مشخص کنید. شما و زندگی مشترک‌تان در اولویت اول قرار دارید یا حرفه و شغل، خانواده، دوستان، تفریحات و... ما نمی‌گوییم این موضعگیری‌ها باید باشد یا نباشد بلکه نقش، شدت و ضعف حضور آنها در زندگی فرد بسیار مهم است. بلوغ یا عدم بلوغ فکری، عاطفی و اجتماعی ازجمله مولفه‌هایی است که توجه به آن الزامی و ضروری است، شما باید به یقین بدانید نامزدتان آنقدر به تکامل و بلوغ رسیده است که بتواند همه زندگی‌اش را کارنداند، رابطه عاطفی بین خود، خانواده و همسرش را مدیریت کند، ارتباطات اجتماعی و معاشرت‌های خود را بهینه و متعادل سازد؛ اینجاست که می‌توان گفت فرد به بلوغ زندگی مشترک (فکری، عاطفی و اجتماعی) رسیده است یا خیر. مثلا اگر دختریا پسری، پدر و مادرش را در اولویت نابه‌جای زندگی‌اش قرار دهد و هرگز حاضر به جدایی از آنها نباشد یا تحت کنترل افراطی آنها قرار گرفته باشد، می‌توان به وابستگی افراطی او شک کرد که این حالت پس از ورود به زندگی مشترک نیز، مصائب بسیاری را متوجه زندگی زوجین می‌کند تا جایی که ممکن است به جدایی و طلاق منجر شود.

میزان عمل نامزدتان را بسنجید

از حرف تا عمل فرسنگ‌ها فاصله است. مثلا، اگر نامزد شما خود را فردی معتقد به دین معرفی می‌کند، ادعای او را مورد محک و سنجش قرار دهید، ادعا داشتن به دین هرگز لزوما به معنای عمل کردن بر طبق دستورات دینی نیست، حتی چه‌بسا ممکن است تلقی شما از دینداری با تلقی ایشان از این موضوع، کاملا متفاوت باشد‌ یا اگر نامزدتان خود را فردی مستقل و مختار در زندگی معرفی می‌کند از طریق واگذاری مسئولیت‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری دارد، می‌توانید استقلال فکری و عملی او را بسنجید و ادعای او را در واقعیت مورد توجه و نظر قرار دهید.

تعهد نامزدتان به شما چقدر است؟

مسئولیت‌پذیری و پذیرش تعهد در قبال زندگی خود و دیگری ازجمله مولفه‌های اساسی و مهم در زندگی همسران است. اگر زن و مرد نسبت به یکدیگر متعهد باشند با تمام وجود سعی می‌کنند در ایفای وظایف خود کمترین قصور و کوتاهی را داشته و به نیازهای جسمی، روحی و عاطفی همسر خود توجه کرده و پاسخگوی آنها باشند. اگر نامزدتان نسبت به تعهدات مردانه یا زنانه خویش چندان پایبند نیست و هر بار با توسل به طرقی یا بهانه‌ای از آن سرباز می‌زند، لازم است مجددا با اتخاذ تدابیری جدید، او را به دعوت به تعهدات نموده، چه‌بسا برخی از تخلفات از سر ناآگاهی و عدم شناخت است، اما اگر این خصیصه عادت رفتاری نامزدتان باشد بهتر است در مورد ادامه رابطه با نگاهی روشن‌تر و واقع‌بینانه‌تر پیش بروید.

رازهای زندگی‌تان را فاش نکنید

صداقت داشته باشید، اما هرگز صداقت به معنای افشای رازهای شخصی و خانوادگی‌تان نیست. بازگو کردن برخی ‌ مسائل نه‌تنها برای آینده زندگی شما موثر نیست، بلکه ممکن است ذهن نامزدتان را مشوش کرده و رابطه امروز و فردایتان را با مشکلاتی مواجه کند. اگر ضرورتی برای بیان مطلبی از زندگی‌تان وجود ندارد هرگز آن را با نامزدتان در میان نگذارید، اما اگر مساله‌ای است که دانستن یا ندانستن آن در تصمیم همسرتان برای شروع زندگی مشترک نقش دارد لازم است آن را بیان کنید. مثلا اگر هم‌اکنون از بیماری رنج می‌برید او را از این مهم آگاه کنید، اما اگر سابقا مبتلا به بیماری بوده‌اید و الان هیچ اثری از آن نیست لازم به بیان آن نیست

منبع : مجله سپیده دانایی / گرداوری شده از پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

دوران آشنایی قبل از ازدواج چگونه باشد

روابط عاشقانه در دوران نامزدی

چگونه دردوره نامزدی یکدیگر را بشناسید

دوران عقد چگونه باشد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-06-13 07:43:59منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
19236





نظر شما در مورد مطلب در دوره نامزدی چه باید کرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




وقتی دختر نوجوان عاشق پسر جوان می شود
وقتی دختر نوجوان عاشق پسر جوان می شود

ازدواج با خواستگار سرد مزاج
ازدواج با خواستگار سرد مزاج

تست پاپ اسمیر برای زنان لازم است
تست پاپ اسمیر برای زنان لازم است

تغییر رنگ ادرار نشانه چیست
تغییر رنگ ادرار نشانه چیست

ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود
ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود

از خیانت های همسرم خسته شدم
از خیانت های همسرم خسته شدم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14396

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292159

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام